Η Αρετούσα Δημοκρατία


Πνύκα Ακρόπολις

Η  Αλκίνοος  Αρετή  της  Δημοκρατίας των Ομηρικών Επών
Η αληθινή ουσιαστική δημοκρατία είναι ο στόχος της!
Τα ανθρώπινα δικαιώματα αδιαπραγμάτευτα
και η Ελευθερία ύψιστο αγαθό και η μόνη επιλογή του κάθε Ανθρώπου.
Η αξιοπρέπεια απαραίτητη προυπόθεση!
Η Αρετή ένα δύσκολος και στενός δρόμος στη αρχή!
 Η Αρετούσα ενός Ερωτόκριτου που ερωτά κρίνει και διακρίνει την διαφορά μιας δίκαιης ενάρετης  ηγεσίας με την δημοβόρα  εξουσία  στερούμενης κάθε  ουσίας.
Θέλει αρετή και τόλμη η Ελευθερία λέει ο ποιητής Κάλβος στης Ελευθερίας την  Ωδή, αλλά  θέλει και να ΘΕΛΕΙΣ αυτή   πολύ, όπως ο ημίθεος  Ηρακλής στην  Υ  του μονοπατιού μεταξύ Αρετής και Κακίας Επιλογή. Πρέπει να την αντέχεις την Ελευθερία  όπως και την Δημοκρατία. Θέλει  ανείπωτη άρητη αρετή και γνώση η αληθινή δημοκρατία, σύζυγος να παραμένει των Αλκίνοων Λόγων  σε οδυσσειακή ανέμη τυλιγμένη, αυτοπειθαρχία με πειθώ  και ανθρώπους με Αιδώ και  με ενδο ορμονικό ενεργειακό πλέγμα αρμονικό .Ήτοι, μέτρον το άριστον , αυτογνωσία χωρίς καταχρήσεις και υπερβολές σε ενεστώτα χρόνο ή παρατατικό.
Χαιρετώ όλους τους παρόντες δημοεργούς στην σύγχρονη σήμερα ομήγυρη  των δημοβουλίων την  βουλητική.
Κυαμευτή κληρωτή άμεση ή συμμετοχική κοινοβουλευτική ή αντιπροσωπευτική;
Η ομιλία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013 και ώρα 10:00-14:00 στην αίθουσα «Αλέξανδρος» του Πολιτιστικού Κέντρου Δήμου Θεσσαλονίκης,στην εκδήλωση με θέμα «Συμμετοχή του Ελληνικού Κινήματος Άμεσης Δημοκρατίας στις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις και ο ρόλος του Δημοβουλίου Πολιτών στην διαμόρφωση εναλλακτικών θεσμών Δημοκρατίας» που οργανώθηκε από το Δημοβούλιο Πολιτών
Η αρχαία Ελλάδα δεν μπορεί να λειτουργήσει σαν στείρο πρότυπο και μοντέλο μίμησης όπως και κάθε παρελθόν έργο αλλά σαν σπέρμα δυνατό κέντρισμα  πηγή έμπνευσης και εφαλτήριο, ΤΥΚΤΗ  Πηγή   ιδεών.

Ποιες είναι οι τάξεις  που αποτελούν μια κοινωνία. Σε σύντομη  ιστορική διαδρομή  βλέπουμε .με κατάληξη μετά την βιομηχανική επανάσταση, το προλεταριάτο την εργατική τάξη την μικροαστική την μεσοαστική και την μεγαλοαστική και τις αταξικές εταιρείες και τράπεζες τις πολυεθνικές.. Σήμερα υπάρχουν αυτές οι τάξεις που θα  δικαίωναν την μαρξιστική ρομαντική   θεωρία του φαντασιακού ρεαλισμού  ή όλα τα ρούχα  και οι τάξεις έχουν γίνει ροζ  σε ένα  πλυντήριο φιλελευθερισμών  του Σμιθ και  του Μάτριξ των μηχανών;
Η διαχρονικότητα των Ομηρικών Επών μας ομιλεί με εξαιρετική διαύγεια για την νοητική κατάσταση ανθρώπων χαρακτήρων  τάξεων βουληφόρων αρχηγών  και ζωών.
Μας περιγράφει τα  «πρόβατα»   αμνοί ανθρώπων και θέων που καταβροχθίζονται από πολύφημους ηγεμόνες και  υιούς. Στον Κύκλωπα δεν υπάρχουν θέμιστες νόμοι,  μόνο γάλα και τυρί ούτε  αμφίκοιλες νήες πλοία απουσία της λογικής του νου. Τα κοπάδια  των χοίρων που προσέχει ο Εύμαιος  βρωμίζουν ποδοπατούν  το κάθε τι παμφάγα και στο τέλος σφάζονται και τρώγονται από τους μνηστήρες. Στην φάρμα του Ομηρικού Όργουελ τα βόδια του βουκόλου Φιλοίτιου  πάντα θα κοιτούν τα τρένα χωρίς αυτά να αναχωρούν γιατί βόσκουν « ευτυχισμένα» σε λιβάδια πράσινη άγνοιας και αμάθειας που δεν δακρύζουν ποτέ.Το  «σκυλολόι» ενός λούμπεν προλεταριάτου  βαριά μειονεκτεί  και πάντα θα παραμένει το χωριό του σκύλου, το  dogville   που καμία ΧΑΡΗ δεν μπορεί να καταλάβει  να εκτιμήσει και να  ορθοποδήσει. Οι  «σκύλοι» θα ορμήσουν να κατασπαράξουν   τον Οδυσσέα  όταν φθάνει στο καλύβι του  χοιροβοσκού.  Μας καταγράφει την τάξη των δούλων και των αρχιδούλων  που ένα αφέντη  θέλουν με μαστίγιο και καρότο άνθρωπο ή θεό. Και τους αγήνορες  μνηστήρας  υπερφίαλους στην άνοδο της  ασημαντότητος την ευτελή. Αλλά ταυτόχρονα και τους  7 υπέροχους και τους  θαυμάσιους  5 με τρόπο εξαιρετικώς ομηρικό. Ήτοι τους κάτωθι:
 ΕΥΡΥΚΛΕΙΑ, το ΕΥΡΥ μεγάλο ΚΛΕΟΣ των Ομηρικών Επών, μεγάλο στην ηλικία αιώνων και ετών πολλών. Η δόξα των ηρωικών πολεμιστών στα Νίπτρα  των  καθαρών ποδιών.
ΠΗΝΕΛΟΠΗ, το ξετύλιγμα μιας μεγάλης ιστορίας  πορεία γνώσης και αυτογνωσίας σε κόκκινη κλωστή ανέμη ΠΗΝΙΟ  ομηρικών παραμυθιών παραβολών.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ, το βασανισμένο ΟΔΥΣΣΑΜΕΝΟ  μυαλό του Ανθρώπου διωκόμενο άγρια από ένα τρικυμισμένο  νερό θυμικό.
ΕΥΜΑΙΟΣ, ο φύλακας των χοίρων των σκύλων και η ΜΑΙΑ των γεννήσεων των καλών.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ, η καρδιά το θάρρος και ο ΝΕΟΣ που μάχεται ΤΗΛΟΘΕΝ από μακριά,
ΦΙΛΟΙΤΙΟΣ, ο φύλακας των βοδιών που  τα άφησε να κοιτούν τα τρένα να περνούν χωρίς αυτά. Άρπαξε την ΤΥΧΗ του, οίτος  και άφησε στα βόδια τα κέρατα.
ΛΑΕΡΤΗΣ, καλλιεργητής αγρών χωραφιών περιβολιών γερών δένδρων και όμορφων παιδιών και εγγονών, όμορφων βουλοφόρων ΛΑΩΝ.
Ο Μενέλαος η  Ελένη,ο  Νέστωρ παρέα με τον Αχιλλέα με σύντροφο του την Ιφιγένεια των Ατρειδών .Ο Αγαμέμνων αν και βουληφόρος με σκήπτρον του Διός μαχητής ικανός,  δεν ανήκει στην δημοκρατική   ομάδα  των ηρωικών Επών γιατί είναι πολύ αλαζονικός.  Σκοτώνει το ελάφι της Αρτέμιδος την γνώση δηλαδή ενώ ο Ηρακλής το συλλαμβάνει με αριστοτεχνική  τεχνική. Θυσιάζει την κόρη του αντί να αναλάβει την πολιτική ευθύνη του και την προσωπική  και να παραιτηθεί, προσβάλει τον Αχιλλέα και εμμένει συνεχώς σε μια εμμονή.
Δημοκρατία σε απόγνωση;
Και ο Οδυσσέας ναυαγός με μια αυτοσχεδία στης Σχερίας το νησί .Στο νησί των Φαιάκων με  τα λευκά χαρτιά της Λευκοθέης υπογράφονται τα ανθρώπινα δικαιώματα  με την Αμερικάνικη,  την Γαλλική και την επανάσταση του 1821 την Ελληνική. Είμαστε πλέον στην  Ιθάκη και  στου Οδυσσέα την Επιστροφή σε υπερταξικές κοινωνίες Ανθρώπων Νοήμονων. Όντων. Είμαστε έτοιμοι για αυτό;Ίσως να είμαστε αναγκασμένοι.  Τα κόμματα είναι ένας θεσμός ξεπερασμένος που οδηγεί σε κώμα τον άνθρωπο και το μυαλό του. Ας διαλέξουμε ανθρώπους σε ένα κράτος δικαίου με πλήρη διαχωρισμό  των  εξουσιών.Ο Θουκυδίδης χαρακτηρίζει με μια φράση τις πολιτικές εξουσίες ,όταν θέλει να χαρακτηρίσει μια πόλη ελεύθερη την αποκαλεί, αυτόνομο αυτόδικο αυτοτελή.
 Αναζητώντας την Δημοκρατία  σαν τον Τηλέμαχο για να την βρούμε και να  συναντήσουμε  και όχι σαν τον Οιδίποδα   να την σκοτώσουμε.
Ας  την αναζητήσουμε σε  μια μεγάλη Ελληνική Συνέλευση γιορτινή  και σε ένα καινοφανή   αστέρα σύνταγμα που θα μεταδοθεί σε όλη την Ελλάδα και την Γη μαζί με την ροδοδάκτυλη Ηώ αυγή..Το καινούργιο σύνταγμα θα πρέπει να είναι αναρτημένο στα σχολεία στα δημόσια κτίρια και στα σπίτια απλό κατανοητό απ΄ όλους και όλοι να γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους και τις ευθύνες τους χωρίς μεσάζοντες δικολάβους και αμφίνομες δικονομίες για ένα ΜΕΛΛΟΝ της Ελλάδος λαμπρό και ας προετοιμασθούμε για πιο χαρμόσυνο γεγονός  μιας ανθρώπινη ύπαρξης που είναι πάντα μαζί αγκαλιά με την αξιοπρέπεια και την τιμή.
Τ άκουσες, Αρετούσα μου, τα θλιβερά μαντάτα;
ο Kύρης σου μ’ εξόρισε σ’ τση ξενιτιάς τη στράτα;
Ως πότε θάναι εξόριστη η δημοκρατία η αρετή μαζί με την δικαιοσύνη στα άστρα;
Σας ευχαριστώ για την ευήκοη  προσοχή σας
Σας ασπάζομαι Αστραία
 

Η Δημοκρατία της Αλκίνοης Αρετής

Ένα Σχόλιο to “Η Αρετούσα Δημοκρατία”

  1. iparea Says:

    Η Αρετή ένα δύσκολος και στενός δρόμος στη αρχή στο ιστορικό γίγνεσθαι
    σε κάθε ηράκλεια επιλογή και οδυσσειακή διαδρομή

    Ερωτόκριτος (αποχαιρετισμός) – Νικος Ξυλουρης