καθαρά και ξάστερα…


Πρέπει να ξεκαθαρίσω ορισμένα πράματα.

Όταν έγραφα το προηγούμενο άρθρο μου, » απάντηση στο Νίκο Δήμου για το 1821″ , και όσα έγραψα για τον πατριάρχη Γεννάδιο, δεν απευθύνονταν στην Ορθοδοξία για να την βλάψω, αλλά στο Ν. Δήμου, να του πω, μπας και καταλάβει σε τι κιμαδομηχανή βρισκόντουσαν οι Έλληνες της εποχής εκείνης.

Ήθελα να του πω πως ήταν κάτι ανάλογο μ’ αυτό που συμβαίνει και σήμερα με τους σύγχρονους κοτζαμπάσηδες υποτακτικούς των σημερινών κατακτητών μας.

Η θρησκεία όμως θέλει να αποδεχτείς όλα τα δόγματά της αναντίρρητα.

Ξέρετε, μελετώντας τας γραφάς, βρίσκω αρκετά κείμενα που αντίκεινται στην κοινή λογική, εγώ δεν τα δέχομαι και νοιώθω την επιθυμία να αποστασιοποιηθώ από αυτά.

Όμως κατάφερα και ξεχώρισα τα χρήσιμα της Ορθοδοξίας από τις εβραϊκές σκοπιμότητες, τα δογματικά και τα γεμάτα χλιδή τελετουργικά της και μένω στο συνεκτικό κρίκο που ενώνει τον ελληνισμό και στο φιλανθρωπικό της έργο.

Στις τάξεις της υπάρχουν πολλοί άγιοι άξιοι άνθρωποι που επιτελούν το έργο τους με αυταπάρνηση και προς την πατρίδα και προς τα καλά που διδάσκει η θρησκεία αυτή.

Δεν μπορώ να καταλάβω όμως γιατί θα πρέπει να κουκουλώνουν ένα θέμα για το οποίο δε φταίει η ορθοδοξία, αλλά υπόλογος είναι αυτός ο ανεκδιήγητος Θεσσαλός, κατά κόσμον Γεώργιος Κουρτέσιος που προσκύνησε με πάθος τον Τούρκο !

Πρέπει ιεράρχες και λαϊκοί να αποβάλλουν την παλαιοκαλογερίστικη τακτική των αντιγραφέων μοναχών, να καίνε, να παραποιούν ή να διαγράφουν κείμενα που δεν συνέφεραν τη θρησκεία τους.

Είναι λάθος όμως να γενικεύουμε λέγοντας πως η εκκλησία αφόρισε την επανάσταση. Την αφόρισαν ορισμένοι πατριάρχες και ποιός ξέρει κάτω από ποιές πιέσεις. Ότι θα είχαν και τα συμφεροντάκια τους σίγουρα θα τα είχαν.

Όμως πάρα πολλοί ιερωμένοι είχαν ταχθεί με την επανάσταση, την ενίσχυσαν και πήραν τα όπλα εναντίων των κατακτητών και βασανιστών τους και έδωσαν τη ζωή τους για τη λευτεριά της πατρίδας.

Δεν διαπνέομαι από καμιά αντικληρικαλιστική διάθεση που γράφω αυτά που γράφω, αλλά είμαι υπέρμαχος της αλήθειας και της λογικής.

Είναι όμως τόσο δύσκολο να καταλάβει κανείς τη διαφορά της αποδοχής της υπάρξεως του ανωτάτου ΌΝΤΟΣ που λέγεται και ΘΕΟΣ και την απόρριψη των θρησκειών που τον εκμεταλλεύονται;

Το δόγμα επιβάλλεται με το έτσι θέλω, γιατί έτσι μ’ αρέσει, δε με ενδιαφέρει τι λές εσύ, αλλά τι λέω εγώ. Δε σηκώνει αντίρρηση και δαιμονοποιεί τις αντιρρήσεις .

Εγώ όμως έχω τις αντιρρήσεις μου και εδώ κόβει η σούπα!

Όποιος θέλει μπορούμε να συζητήσουμε τα θέματα που με διαφοροποιούν, με λογική και καλή διάθεση για διάλογο, χωρίς αφορισμούς, δογματισμούς, απειλές περί κολάσεως και κατάρες.

Αυτά είναι πέρα από τη λογική, εκτός εάν παραδεχτεί κανείς πως οι θρησκείες είναι κάτι παράλογο.

Παραδεκτό και λογικό είναι η αγάπη, η αλληλεγγύη, η κατανόηση, η φιλευσπλαχνία, ο έρωτας που ενώνει τις ψυχές και κάνει τον άνθρωπο ευτυχισμένο.

Εγώ αυτά πιστεύω και εφαρμόζω όσο μπορώ. Καλή Λαμπρή!

Ειλικρινά δικός σας

.

theofilouerga (η.τ)

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: