ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ : Δελτία Τύπου 24/02/2014 [ 11:55-12:18-12:22-12:32-14:08-14:21-14:48-15:36-16:18-21:09 ]


ΣΥΡΙΖΑΔήλωση της Ρένας Δούρου,

υποψήφιας Περιφερειάρχη Αττικής, βουλευτή Β’ Αθήνας

για τις συλλήψεις πολιτών που διαμαρτύρονταν κατά των διοδίων στην Πάχη Μεγάρων

Η μετατροπή των προσαγωγών του δημάρχου Μεγάρων, ενός αντιδημάρχου, δύο δημοτικών συμβούλων και τεσσάρων ακόμα πολιτών, σε συλλήψεις, συνιστά πρόκληση και εκφοβισμό εκ μέρους της κυβέρνησης. Πρόκληση για το περί δικαίου αίσθημα και απόπειρα εκφοβισμού των πολιτών που διαμαρτύρονται κατά της κυβερνητικής πολιτικής της αύξησης των διοδίων σε περίοδο οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Η «παρακώλυση συγκοινωνιών» και η «διατάραξη της κοινής ησυχίας» αποτελούν προσχηματική δικαιολογία για την παρεμπόδιση της δίκαιης διαμαρτυρίας των πολιτών.

Η κυβέρνηση εμμένει στο δίπτυχο της βίας και της καταστολής της κοινωνικής διαμαρτυρίας, υπηρετώντας αλλότρια, εργολαβικά συμφέροντα.

Μια στείρα κι επικίνδυνη εμμονή που δεν λαμβάνει υπόψη της ότι η βίαιη καταστολή και ο εκφοβισμός δεν καταστέλλουν το κίνημα των πολιτών. Το ενδυναμώνουν.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

24/02/2014

__________________________________________________________________________________

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ Π.ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ,

ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΟΥ ΣΚΑΪ (Λυριτζής – Οικονόμου)

  –       Να ξεκαθαρίσουμε ένα θέμα, σε σχέση με το τι σημαίνει μονομερής ενέργεια στο οποίο αναφέρεται στη συνέντευξή του στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ ο κ. Τσίπρας σε περίπτωση που αποτύχουν οι διαπραγματεύσεις ή που δεν γίνουν δεκτές οι ελληνικές θέσεις σε περίπτωση κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ από τους εταίρους μας. Τι σημαίνει μονομερής ενέργεια; Αν υπάρχει δηλαδή από τη δική σας πλευρά ένας σχεδιασμός της επόμενης μέρας.

Νομίζω ότι ξεκινάμε αντίστροφα την προσέγγιση του θέματος. Σημασία έχει τι σχεδιασμό έχεις εξ αρχής. Ποια είναι η τακτική σου. Κι εμείς έχουμε πει σε όλους τους τόνους, όχι μόνο τώρα, ότι θα επιδιώξουμε, θα προκαλέσουμε μια έκτακτη Σύνοδο Κορυφής για να συζητήσουμε την προσέγγιση στο ελληνικό πρόβλημα μέσα από τη διαμόρφωση μιας γενικότερης ευρωπαϊκής στρατηγικής για τα ζητήματα της δημοσιονομικής κρίσης. Αυτό ως επιλογή πρέπει να γίνει.

Τι έχουμε  αυτή τη στιγμή  στη συζήτηση αυτή «υπέρ μας»;                  Τη δεινή κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας και την παταγώδη αποτυχία αυτού του κατ΄ ευφημισμού προγράμματος βοήθειας.

–       Βλέπετε όμως ότι οι εταίροι επιμένουν σ΄ αυτό το πρόγραμμα χωρίς αλλαγές. Δηλαδή βλέπετε και από γερμανικής πλευράς και από την πλευρά του ΔΝΤ και από την πλευρά άλλων εταίρων ή και θεσμικών οργάνων της Ε.Ε. η γραμμή είναι, προχωρήστε, εφαρμόστε, κάντε τις μεταρρυθμίσεις και θα δούμε τι θα γίνει με το χρέος.

 

Είμαστε απόλυτα σαφείς ότι αυτό που ονομάζεται μνημονιακό πρόγραμμα από την επομένη της εκλογής του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση θα πάψει να ισχύει. Είναι προϋπόθεση για να αρχίσουμε να ..

–       Πώς έτσι δια αποφάσεως;…

Πώς είναι δυνατόν να ακολουθούμε κάτι που και από τους ίδιους πλέον,  όχι εμάς,, από τους δανειστές, από διάφορα think tanks, από τις τράπεζες, ομολογείται ότι έπεσε έξω, είναι λάθος, κι εμείς να λέμε ότι θα το εφαρμόσουμε μέχρι τέλος;

–       Λέτε λοιπόν ότι από την επομένη της εκλογής ΣΥΡΙΖΑ δεν θα υπάρχει μνημόνιο. Στη θέση του τι θα υπάρχει;… Τι χρηματοδότηση θα υπάρχει;..

Εμείς είπαμε ότι τότε θα ξεκινήσει για πρώτη φορά η διαπραγμάτευση των μνημονιακών συμβάσεων. Στο τραπέζι είναι η πρότασή μας για διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, η αποπληρωμή του υπολοίπου με ρήτρα ανάπτυξης, η διαμόρφωση ενός ανορθωτικού προγράμματος για την ελληνική οικονομία. Δεν έχω ακούσει για καμία πολιτική και σχεδιασμό για την ελληνική οικονομία. Το μόνο που ακούω είναι για τα προαπαιτούμενα που είχε πει ο ΟΟΣΑ, τα προαπαιτούμενα που θέλει το ΔΝΤ, την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ…

–       Η κυβέρνηση αυτό πιστεύει, αυτό υλοποιεί.. Εμείς θέλουμε να ρωτήσουμε το άλλο, γιατί υπάρχει και το δεύτερο κομμάτι. Εάν δεν, τι κάνουμε; Και η άποψη που εξέφρασε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είναι η πιθανότητα μονομερούς ενέργειας. Τι σημαίνει αυτό; Γιατί το πρωί στην τηλεοπτική μας συζήτηση ο κ. Πουλάκης άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχει κι ένα ενδεχόμενο δημοψηφίσματος.. Θα συζητήσουμε με τον ελληνικό λαό, είπε, και θα θέσουμε τα ερωτήματα στον ελληνικό λαό.. Τι σημαίνει αυτό;…

Νομίζω ότι είναι πρωθύστερο το να μιλήσουμε αυτή τη στιγμή για τέτοιου είδους όπλα που αναμφισβήτητα διαθέτει ή θα διαθέτει τότε μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι της ώρας αυτή τη στιγμή. Εμείς είπαμε ότι δεν είναι στις προθέσεις μας οι μονομερείς ενέργειες. Και πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε ποια είναι τα όπλα της χώρας μας. Και τα όπλα της χώρας μας είναι αφ΄ ενός η ισότιμη συμμετοχή στη ευρωζώνη, δεν είμαστε ενοικιαστές, συνιδιοκτήτες είμαστε, σ΄ ένα μικρό μέρος, αλλά συνιδιοκτήτες είμαστε. Άρα λοιπόν δεν μπορούν να μας πετάξουν έξω και κυρίως να καταλάβουν –κι αυτό έχει μεγάλη σημασία- ότι Ευρώπη, χωρίς την ισότιμη συμμετοχή της Ελλάδας που αποτελεί το νοτιοανατολικό άκρο της δεν μπορεί να υπάρξει.

–       Λέγαμε λοιπόν για την πολιτική που έχει να κάνει με τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα.. Τώρα η κυβέρνηση γιατί είδατε ότι προχωρά σε μια διαπραγμάτευση που έχει να κάνει και με τα οικονομικά μεγέθη και με τις μεταρρυθμίσεις που πρόκειται να γίνουν, που είναι η βάση για να συζητηθεί μετά…

Επιτρέψτε μου. Πρέπει να αποφασίσουμε να χρησιμοποιούμε τις λέξεις με το πραγματικό τους περιεχόμενο. Δεν κάνει καμία διαπραγμάτευση η κυβέρνηση. Η τρόικα έρχεται φέρνοντας μαζί της τις καινούργιες απαιτήσεις σε σχέση με τις υποχρεώσεις μας τις μνημονιακές. Αφορούν την περιβόητη «μικρή ΔΕΗ», δηλαδή πώς θα την σαλαμοποιήσουν και θα εκχωρήσουν σε ιδιωτικά συμφέροντα ένα μέρος της και από την άλλη τις περιβόητες διαρθρωτικές αλλαγές γύρω από το γάλα και δεν ξέρω τι άλλα.. τα οποία θα εξοντώσουν τελείως την μικρή παραγωγή που υπάρχει στην Ελλάδα.

–       Επομένως εσείς επιμένετε να βλέπετε όλη αυτή την προεκλογική διαδικασία ως ένα δημοψήφισμα, κι αυτό αφορά και τις δημοτικές και τις περιφερειακές εκλογές; Γιατί να σας πω τι ακούω…  Ότι μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ όντως, δίνοντας κι ένα βαρύ πολιτικό χαρακτήρα στις εκλογές να έρθει πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογές, αλλά επειδή επικρατούν άλλα κριτήρια στις εκλογές να έρθει πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογές, αλλά επειδή επικρατούν άλλα κριτήρια στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, να βρεθεί να χάνει τις εντυπώσεις και το μήνυμα, από το ότι μπορεί να μην πάρει τη μεγάλη περιφέρεια, να χάσει τους δυο μεγάλους δήμους και πάει λέγοντας. Γιατί είναι ενιαίο το κριτήριο για εσάς και δεν είναι διαφορετικό για τις ευρωεκλογές, διαφορετικό για τις περιφερειακές, διαφορετικό για τις δημοτικές;

Προφανώς κάθε κάλπη έχει διαφορετικό περιεχόμενο και δεν είναι απολύτως ίδιο. Δεν παύει, όμως, περισσότερο από κάθε άλλη φορά να υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής σε αυτές τις τρεις διαφορετικές κάλπες. Αναφέρομαι στις ευρωεκλογές, στις περιφερειακές και τις δημοτικές. Και ο κοινός παρονομαστής είναι αυτή η ισοπεδωτική μνημονιακή πολιτική, η οποία επηρεάζει ούτως ή άλλως και την πολιτική που θέλει να ασκήσει ένας δήμαρχος στο δήμο του.

Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι, για παράδειγμα, τα διάφορα προγράμματα διαθεσιμότητας που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στους υπαλλήλους των δήμων δεν επηρεάζουν τη δουλειά του;

Ποιος μπορεί να μην καταλαβαίνει ότι έχουν περικοπεί πάνω από το 50% των πόρων που πηγαίνουν στην Αυτοδιοίκηση;

–       Ναι αλλά αυτό είναι ένα περιβάλλον, το οποίο θα κληθείτε να «υπηρετήσετε» και εσείς δια των υποψηφίων σας. Ας πούμε ότι εκλέγεται δήμαρχος στην Αθήνα από τον ΣΥΡΙΖΑ. Το περιβάλλον είναι δεδομένο. Δηλαδή, ήδη έχουν φύγει οι δημοτικοί αστυνομικοί, λέω ένα παράδειγμα, έχει μειωθεί το προσωπικό, είναι μειωμένο το ποσό που παίρνει, μας έλεγε ο σημερινός δήμαρχος, κατά 60%. Επομένως, θα κληθείτε να υλοποιήσετε μια πολιτική δική σας σε διαφορετικό περιβάλλον από αυτό το οποίο θα θέλατε να υπάρχει. Πώς θα γίνει αυτό;

Κι αυτό ακριβώς, το οποίο υπογραμμίζετε με την ερώτησή σας, καθιστά αναγκαία θα έλεγα τη  συνειδητοποίηση από μέρους του κόσμου ότι πρέπει το αντιμνημονιακό μήνυμα να φανεί και στις τρεις κάλπες. Οι δε δικοί μας άνθρωποι, οι οποίοι ενδεχομένως θα εκλεγούν,  να συστρατευτούν σε αυτή την εθνική προσπάθεια για να απαλλαγούμε από το μνημόνιο.

Ο κ. Σακελλαρίδης, για παράδειγμα, στο δήμο της Αθήνας είναι πράγματι ένας απέναντι σε τρεις εκδοχές του γαλαζοπράσινου μνημονιακού τόξου. Αναφέρομαι στον κ. Σπηλιωτόπουλο, τον κ. Κακλαμάνη και στον κ. Καμίνη. Είναι σαφές ότι οι απέναντί του υποστηρίζουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο το μνημόνιο.

–       Αν, δηλαδή κ. Σκουρλέτη, χάσει ο κ. Σακελλαρίδης, θα κερδίσει το μνημόνιο. Θα έχουμε νίκη του μνημονίου στην Αθήνα.

Αν χάσει ο  κ. Σακελλαρίδης, θα έχει χαθεί μια μάχη που, πέρα από τις άλλες πλευρές της που αφορούν τη ζωή και την οργάνωση της πόλης της Αθήνας, προφανώς θα είναι ένα εμπόδιο σε αυτή τη γενικότερη προσπάθεια. Αλλά βεβαίως θέλω να πω ότι είναι διαφορετικής πολιτικής έντασης το μήνυμα που θα υπάρξει από τις ευρωεκλογές, που από εκεί θα προκύψει το μεγάλο κύμα της ανατροπής, διαφορετικό στις περιφέρειες και διαφορετικό στους δήμους.

–       Εσείς αποκλείετε το ενδεχόμενο να βρεθούμε σε φάση εθνικών εκλογών πριν και από τις ευρωεκλογές;

Είναι κάτι το οποίο με ρωτούν διαρκώς.

–       Ναι, το είχαμε συζητήσει και την προηγούμενη φορά.

Νομίζω ότι αυτό το οποίο θα καθορίσει τις εξελίξεις, θα είναι η εκτίμηση από πριν για το ποιο θα είναι το αποτέλεσμα της κάλπης των ευρωεκλογών και αυτό καθ’ αυτό το αποτέλεσμα, το πραγματικό, που θα προκύψει στις 25 Μαΐου. Πάνω εκεί, με βάση αυτόν τον άξονα θα καθοριστούν και οι πολιτικές εξελίξεις.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

24/02/2014

_____________________________________________________________________________

            Αθήνα, 24 Φεβρουαρίου 2014

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

– Εξωτερικών

–       Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

–       Εθνικής Άμυνας

 

Θέμα: Σχετικά με το ζήτημα της καταστροφής των χημικών όπλων της Συρίας στη
θαλάσσια περιοχή της Μεσογείου

 

Τον Σεπτέμβριο του 2013 το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ υιοθέτησε ομόφωνα το υπ΄ αριθμό 2118 ψήφισμα του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Οργανισμού για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων (OPCW), με το οποίο προβλέπεται η απομάκρυνση και η καταστροφή των χημικών όπλων της Συρίας μέχρι τα μέσα του έτους 2014. Δύο μήνες αργότερα, και συγκεκριμένα στις 15/11/2013, η Αλβανία απορρίπτει αίτημα των ΗΠΑ για την καταστροφή του χημικού οπλοστασίου της Συρίας στο έδαφός της, παρά το ότι διαθέτει ένα από τα τρία σημεία απόθεσης χημικών παγκοσμίως. Επιπροσθέτως, το Βέλγιο, η Γερμανία και η Νορβηγία, που είχαν θεωρηθεί ως πιθανές εναλλακτικές, αρνήθηκαν να προβούν στην καταστροφή των όπλων στο έδαφός τους.

Ως εναλλακτική λύση ο Οργανισμός για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων  (OPCW) πρότεινε να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος της υδρόλυσης, δηλαδή της καταστροφής στη θάλασσα εν πλω, ή επί πλωτού μέσου. Πληροφορίες, δε, αναφέρουν θαλάσσιες περιοχές μεταξύ Ελλάδας, Ιταλίας και Μάλτας ως πιθανές για την εκτέλεση του έργου και τόπο απόρριψης των παραγώγων της διαδικασίας αυτής περιοχές πλησίον της Κρήτης, της Πελοποννήσου, της Ιταλίας, της Λιβύης και της Μάλτας.

Μόλις στις 18/2/2014, και για πρώτη φορά από τότε που είδε το φως της δημοσιότητας η υπόθεση της εξουδετέρωσης των χημικών της Συρίας στη Μεσόγειο, η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου απαντά σε επιστολή διαμαρτυρίας γεωλόγου της Κρήτης, μέσω του Έλληνα εκτελεστικού διευθυντή της Επιτροπής Υποθέσεων Ασφάλειας για τα Όπλα Μαζικής Καταστροφής. Στην απάντησή του, ο εκτελεστικός διευθυντής παραδέχεται -για πρώτη φορά εγγράφως και επισήμως- την εμπλοκή της Ε.Ε. στην απόφαση για εκτέλεση του έργου στη Μεσόγειο, άρα και γνώση του θέματος από τον Οκτώβριο του 2013! Επίσης αναφέρει ότι «η μέθοδος της υδρόλυσης για τις πρόδρομες χημικές ουσίες “προτεραιότητας 1” επιλέχθηκε με βάση τη μακρόχρονη εμπειρία επιτυχημένης εφαρμογής της στο πλαίσιο καταστροφής των χημικών όπλων των ΗΠΑ και άλλων κρατών». Ωστόσο, η μέθοδος, που, όπως αναφέρει, εφαρμόστηκε επιτυχώς στο παρελθόν από τις ΗΠΑ, δεν αφορά την υδρόλυση εν πλω, η οποία θα επιχειρηθεί για πρώτη φορά.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές και άλλες πηγές, πρόκειται να καταστραφούν 20 τόνοι αερίου μουστάρδας, 1.000 τόνοι προδρόμων ουσιών, μερικές εκ των οποίων είναι άκρως επικίνδυνες, και περίπου 700 τόνοι του νευροπαραλυτικού αερίου SARIN, μια σταγόνα του οποίου αρκεί για να προκαλέσει τον θάνατο ενός ανθρώπου σε λιγότερο από πέντε λεπτά. Η όλη επιχείρηση επρόκειτο να διαρκέσει τουλάχιστον τρεις μήνες, καθώς το φορτηγό πλοίο του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού MV Cape Ray, επί του οποίου θα πραγματοποιηθεί η υδρόλυση, δεν είναι σε θέση να επεξεργαστεί περισσότερο από 15 τόνους χημικών την ημέρα.

Εξάλλου, Γάλλοι ειδικοί επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την επιλογή του MV Cape Ray, καθώς πρόκειται για πλοίο 36 ετών, όταν είναι γνωστό ότι πλοία του ίδιου τύπου χρησιμοποιούνται κατά μέσο όρο 30 χρόνια και έπειτα αποσύρονται. Επίσης, το συγκεκριμένο πλοίο έχει χρησιμοποιηθεί μόνο κατά διαστήματα από το 1994 έως σήμερα και μόνο για τη μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού και προμηθειών και τελεί σε κατάσταση υπολειτουργίας. Ο συγκεκριμένος τύπος πλοίου, δε, θεωρείται ιδιαίτερα ευάλωτος στις πυρκαγιές αλλά και στην εισροή νερού.

Οι κάτοικοι και οι φορείς της Κρήτης και άλλων περιοχών της Ν. Ελλάδος και της Ιταλίας έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους στην προοπτική καταστροφής των χημικών όπλων στη Μεσόγειο, συν τοις άλλοις και λόγω ελλιπούς ενημέρωσης από την αρμόδια πολιτική ηγεσία για το όλο εγχείρημα. Σοβαρές αντιρρήσεις εκφράζουν και Έλληνες ειδικοί επιστήμονες, τόσο για την ασφάλεια της εν λόγω μεθόδου καταστροφής, όσο και για την επιλογή της συγκεκριμένης θαλάσσιας περιοχής. Σημειωτέον δε ότι για πρώτη φορά γίνεται εξουδετέρωση αερίων χημικού πολέμου σε θαλάσσιο χώρο. Ειδικότερα, η επιστημονική κοινότητα της περιοχής έχει εκφράσει τις ανησυχίες της για τα ακόλουθα ζητήματα:

–        Η Μεσόγειος είναι μια κλειστή θάλασσα, με συνέπεια ο ρυθμός ανανέωσης των υδάτων της να είναι πάρα πολύ αργός. Επιπλέον, είναι ήδη πολύ επιβαρυμένη αφού σε αυτήν  αποτίθενται απόβλητα από τις μεγάλες βιομηχανίες όλων των παράκτιων χωρών. Το γεγονός αυτό έχει επιβεβαιωθεί και σε ειδική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Βουλή των Ελλήνων για την προστασία της Μεσογείου από τη ρύπανση.  Υπενθυμίζουμε εδώ και τις σχετικές καταγγελίες που έχουν γίνει πριν από 4 χρόνια στις καταθέσεις μελών της μαφίας που συνεργάστηκαν με τις Αρχές Ασφαλείας της Ιταλίας που έκαναν λόγο για παράνομη βύθιση 62 πλοίων με πυρηνικά και τοξικά απόβλητα κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες. Καταγγελίες που επιβεβαιώθηκαν εν μέρει μετά την ανακάλυψη από τις αρχές της Ιταλίας βυθισμένου πλοίου έμφορτου με δοχεία τοξικών και πυρηνικών αποβλήτων. Στην περιοχή μεταξύ Μάλτας, Ιταλίας και Ελλάδας οι καιρικές συνθήκες είναι συχνά απρόβλεπτες. Είναι γνωστό δε ότι στη θαλάσσια περιοχή του Ιονίου οι νότιοι άνεμοι μπορεί να προκαλέσουν πολύ υψηλά κύματα. Επιπλέον πρόκειται για περιοχή με εγγενώς υψηλή σεισμικότητα και μάλιστα με πρόσφατη έντονη τεκτονική δράση, που μπορεί ενδεχομένως να προκαλέσει απρόβλεπτες αναταράξεις στην επιφάνεια της θάλασσας. Είναι προφανώς παρακινδυνευμένη κάθε διαδικασία καταστροφής τοξικών ενώσεων σε αυτή την περιοχή, τη στιγμή που δεν μπορούν να διασφαλιστούν συνθήκες ηρεμίας, ούτε υπάρχει εγγύηση για την ευστάθεια των πλωτών μέσων επί των οποίων θα πραγματοποιηθεί.

–        Δεν υπάρχει αναλυτική και αξιόπιστη πληροφόρηση (επαρκή στοιχεία για τις ποσότητες και τα χαρακτηριστικά των χημικών) εκ μέρους του Οργανισμού για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων (ΟPCW) που να επιτρέπει την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.

–        H οποιαδήποτε διαδικασία καταστροφής επικίνδυνων και τοξικών ενώσεων εγκυμονεί περιβαλλοντικούς κινδύνους καθώς: α) η ενδεχόμενη αστάθεια του πλοίου στο θαλάσσιο χώρο, κατά την εισαγωγή των χημικών όπλων και των πρόδρομων χημικών ενώσεων στους αντιδραστήρες, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την ακούσια απόρριψη σε αυτόν, και β) το επεξεργασμένο υλικό περιέχει ουσίες οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν τη διάβρωση στην έξοδο του αντιδραστήρα, διαρροές μονώσεων και έμφραξη αγωγών. Δεν υπάρχουν εγγυήσεις ότι οι εγκαταστάσεις που θα χρησιμοποιηθούν πληρούν τα αναγκαία κριτήρια ούτε επαρκής επιστημονική πληροφόρηση για ασφαλή αντίστοιχη χρήση τους στο παρελθόν.

–        Η ασφάλεια της μεθόδου εξαρτάται άμεσα από τις καιρικές συνθήκες, με τις σχετικές προδιαγραφές να επιτρέπουν ως μέγιστο ύψος κυμάτων τα 2,5 μέτρα. Σε περίπτωση αντίξοων θαλάσσιων συνθηκών, η ασφάλεια κατά τη διαδικασία καταστροφής και η αντιμετώπιση απρόβλεπτων περιστατικών παραμένουν ζητούμενα. Σημειωτέον δε ότι το πλοίο είναι μονού κύτους, γεγονός που συνιστά ένα ακόμη κίνδυνο.

–        Με τη χρήση της υδρόλυσης θα παραχθούν επιπλέον υγρά απόβλητα, τα οποία εγκυμονούν κινδύνους για το θαλάσσιο περιβάλλον αν απορριφθούν εκούσια ή ακούσια σε αυτό σε περίπτωση ατυχήματος. Είναι δε δεδομένο ότι η απόρριψη τοξικών ουσιών στο θαλάσσιο περιβάλλον της Μεσογείου απαγορεύεται ρητά από τις οδηγίες της MARPOL.

–        Η καταστροφή των πρόδρομων ενώσεων που χρησιμοποιούνται για τη σύνθεση χημικών όπλων πρέπει να γίνει με διαδικασία που εγγυάται τη μη-παραγωγή τοξικών αποβλήτων.

Επίσης, διεθνή έκκληση προς τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών και την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ακύρωση καταστροφής του χημικού οπλοστασίου της Συρίας στη Μεσόγειο συνυπογράφουν περιβαλλοντικοί φορείς και επιστήμονες από 14 χώρες της Ε.Ε. Στην έκκληση εκφράζεται η ανησυχία για τον «κίνδυνο δηλητηρίασης της Μεσογείου», ανησυχία που οφείλεται «στους πιθανούς κινδύνους μιας τόσο περίπλοκης διαδικασίας καταστροφής που λαμβάνει χώρα πιλοτικά, σε ασταθείς θαλάσσιες συνθήκες». Υπογραμμίζεται δε ότι «υπάρχει σοβαρός κίνδυνος η διαδικασία να οδηγήσει στην απελευθέρωση τόνων τοξικών αποβλήτων στη Μεσόγειο Θάλασσα, αποτελώντας μια σημαντική απειλή για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία».

Σε συνέχεια της έντονης αντίθεσης κατοίκων, φορέων της Κρήτης και άλλων περιοχών της Ν. Ελλάδος, ο Υπουργός Εξωτερικών στις 14/2/2014, με το πέρας της συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής, δήλωσε ότι «γίνονται συντονισμένες και συνεχείς προσπάθειες να διασφαλιστεί εμπράκτως ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για το μεσογειακό θαλάσσιο περιβάλλον», χωρίς ωστόσο να απαντήσει σε καίρια ζητήματα. Ζητήματα όπως το πού θα γίνει τελικώς η καταστροφή των χημικών,  εάν πράγματι μέρος των χημικών θα εξουδετερωθεί εν πλω με υδρόλυση, καθώς επίσης γιατί η καταστροφή δεν έγινε επί εδάφους χωρών με ανάλογη τεχνολογία και τεχνογνωσία.

Επειδή είναι κραυγαλέο η πρωταρχική ενημέρωση της ελληνικής κοινωνίας για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα να προέρχεται από ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία και όχι από την ελληνική κυβέρνηση

Επειδή ακριβώς προτεραιότητα της πολιτείας είναι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας και η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, σύμφωνα με όσα υπαγορεύονται από τις Διεθνείς συμφωνίες για το Δίκαιο της Θάλασσας

Επειδή και μόνο η διεθνής ανησυχία από την προοπτική καταστροφής επικίνδυνων χημικών στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Κρήτης μπορεί να πλήξει καίρια την τουριστική κίνηση στη χώρα μας

Επερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

  1. Επελέγη τελικώς η θαλάσσια περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου για την υδρόλυση των εν λόγω χημικών ουσιών;  Αν ναι, ποιος ο ακριβής τόπος και χρόνος που σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί;
  2. Σκοπεύει και πότε το Υπουργείο Εξωτερικών να ενημερώσει επισήμως και πλήρως την αξιωματική αντιπολίτευση και τα υπόλοιπα κόμματα καθώς και τους αρμόδιους φορείς σχετικά με το θέμα αυτό;
  3. Ποιες πρόνοιες έλαβε το Υπουργείο Εξωτερικών – ειδικά σήμερα που η χώρα μας ασκεί την εξάμηνη προεδρία της ΕΕ – σε σχέση με την άκρως επικίνδυνη αυτή επιχείρηση; Έγιναν συντονισμένες ενέργειες με άλλες χώρες της περιοχής για την αποτροπή αυτής της επιχείρησης; Έχει αναλάβει το Υπουργείο σχετικές πρωτοβουλίες και πως σκοπεύει να αξιοποιήσει το γεγονός της ελληνικής προεδρίας στην κατεύθυνση αυτή; Προτίθεται, έστω και την ύστατη ώρα, να προβεί σε άμεσες ενέργειες προκειμένου να αποτρέψει την επιχείρηση;
  4. Γιατί η καταστροφή δεν έγινε επί εδάφους χωρών με αντίστοιχη τεχνολογία και τεχνογνωσία και ποια η επικινδυνότητα του εγχειρήματος αυτού για το θαλάσσιο περιβάλλον;
  5. Γιατί η καταστροφή των χημικών όπλων δε γίνεται στις χώρες παραγωγής ή στις πωλήτριες χώρες των χημικών όπλων ή γιατί δε γίνεται στα χωρικά ύδατα των χωρών που διαθέτουν την κατάλληλη τεχνολογία και τεχνογνωσία, αν η μέθοδος καταστροφής «είναι τόσο ασφαλής»;
  6. Πόσοι συνολικά τόνοι αερίων χημικού πολέμου πρόκειται να καταστραφούν;
  7. Ποιες είναι οι πρόδρομες ουσίες, ποια η ποσότητα αυτών και με ποιο τρόπο πρόκειται να καταστραφούν, αφού ορισμένες εξ αυτών δεν εξουδετερώνονται με υδρόλυση;

 

Οι Επερωτώντες Βουλευτές

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Δούρου Ρένα

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Διώτη Ηρώ

Σταθάκης Γιώργος

Δρίτσας Θεόδωρος

Καφαντάρη Χαρά

Δερμιτζάκης Κωνσταντίνος

Διακάκη Μαρία

Ξανθός Ανδρέας

Μιχελογιαννάκης Ιωάννης

Αλεξόπουλος Αποστόλης

Αμμανατίδου- Πασχαλίδου Λίτσα

Βαλαβάνη Νάντια

Βαμβακά Τζένη

Βαρεμένος Γιώργος

Βούτσης Νίκος 

Γαϊτάνη Ιωάννα

Γάκης Δημήτρης

Γεωργοπούλου- Σαλτάρη Έφη

Γλέζος Μανώλης

Διαμαντόπουλος Ευάγγελος 

Δριτσέλη Παναγιώτα

Ζαχαριάς Κώστας

Ζερδελής Γιάννης

Θεοπεφτάτου Αφροδίτη

Ιγγλέζη Κατερίνα

Κανελλοπούλου Μαρία

 Καρά Γιουσούφ Αϊχάν

Κατριβάνου Βασιλική

Κοδέλας Δημήτρης

Κοντονής Σταύρος

Κουράκης Αναστάσιος

Κυριακάκης Βασίλης

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μητρόπουλος Αλέξης

Μιχαλάκης Νίκος

Μπόλαρη Μαρία

Παναγούλης Στάθης

Πάντζας Γιώργος

Παπαδημούλης Δημήτρης

Πετράκος Θανάσης

Σακοράφα Σοφία

Σαμοϊλης Στέφανος

Σταθάς Γιάννης

Στρατούλης Δημήτρης

Συρμαλένιος Νίκος

Τριανταφύλλου Μαρία

Τσουκαλάς Δημήτρης

Φωτίου Θεανώ

___________________________________________________________________________________

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Σχετικά με την αγωγή του Δημάρχου Αριστοτέλη Χαλκιδικής  Χρήστου Πάχτα κατά του ΣΥΡΙΖΑ

Στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά εκδικάζεται αύριο 25 Φεβρουαρίου 2014  η αγωγή  του Δημάρχου Αριστοτέλη Χαλκιδικής  Χρήστου Πάχτα κατά του ΣΥΡΙΖΑ  με την οποία ζητεί  αποζημίωση 240.000 ευρώ για ηθική βλάβη που, όπως ισχυρίζεται, υπέστη από ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ στις 18 Φεβρουαρίου 2013, σχετικά με τις κινητοποιήσεις των κατοίκων κατά των χρυσορύχων στις Σκουριές Χαλκιδικής. Στην εν λόγω ανακοίνωση αναφερόταν χαρακτηριστικά: «Η υπόδειξη του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ ως υπεύθυνου πολιτικού χώρου για τα γεγονότα, από το γνωστό διαπλεκόμενο και υπόλογο για ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της πολιτικής ιστορίας κ. Πάχτα, έχει ως προφανή στόχο να ανακόψει τις κινητοποιήσεις των κατοίκων της Χαλκιδικής που αγωνίζονται για τη ζωή τους. Αυτές οι δηλώσεις βρίσκονται σε πλήρη αντιστοιχία με τα επιχειρηματικά συμφέροντα».

Ο Δήμαρχος   ο οποίος πρόσφατα επανήλθε στην επικαιρότητα με δηλώσεις του   που προειδοποιούν για γενικευμένη αιματοχυσία και ταραχές αν στις αυτοδιοικητικές εκλογές επικρατήσουν δυνάμεις που εναντιώνονται στην εξόρυξη χρυσού, δηλώσεις που  στην πραγματικότητα υποκινούν και προτρέπουν σε βίαια επεισόδια τους εργαζόμενους στην «Ελλ. Χρυσός» εναντίων όλων των κατοίκων της περιοχής,  στρέφεται κατά του ΣΥΡΙΖΑ με μία ενέργεια δηλωτική του πανικού στον οποίο έχει περιέλθει εξαιτίας της εμπλοκής του σε σειρά υποθέσεων και σκανδάλων, η παράθεση των οποίων δεν μπορεί να εξαντληθεί σε μια και μόνο μας ανακοίνωση. Θα συνιστούσαμε, λοιπόν, στον κ. Πάχτα ψυχραιμία και περιμένουμε με ανυπομονησία  και την δικαστική μας δικαίωση, μολονότι εμείς επιλέγουμε την πολιτική αντιπαράθεση και την απεύθυνση στη κοινωνία.

24/2/2014

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

__________________________________________________________________________________

Ανακοίνωση του Τμήματος Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ

για τις εξελίξεις στο νοσοκομείο “Ερρίκος Ντυνάν”

 

Κατέρρευσε στις δικαστικές αίθουσες το σχέδιο της κυβέρνησης για την εξυγίανση του Ερυθρού Σταυρού και του κοινωφελούς ιδρύματος “Ερρίκος Ντυνάν”, επιτείνοντας την αβεβαιότητα για το μέλλον του νοσοκομείου. Η κυβέρνηση φαίνεται ανίκανη να αντιμετωπίσει την «ομάδα Μαρτίνη», η οποία με την πολύχρονη διοίκησή της και με τις πρακτικές της, διέλυσε ένα από τα πιο σύγχρονα νοσοκομεία της χώρας και έφερε τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό ένα βήμα πριν την αποπομπή του από τη Διεθνή Ομοσπονδία.

Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το “Ερρίκος Ντυνάν” αποτυπώνει με τον πιο εύγλωττο τρόπο την αποτυχία του νεοφιλελεύθερου μοντέλου στο χώρο της υγείας. Το «ιδιωτικοοικονομικό μάνατζμεντ» και η «λειτουργία με όρους αγοράς» όχι μόνο δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα αλλά παρήγαγαν τεράστια χρέη, απλήρωτους επί μήνες εργαζόμενους και υποψίες σκανδάλων.

Οι διαδοχικές κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αφού στήριξαν τη διοίκηση Μαρτίνη και τις επιλογές της, τώρα προσπαθούν χωρίς επιτυχία να δώσουν λύση ιδιωτικοποίησης για το νοσοκομείο, με κύριο γνώμονα την προστασία των συμφερόντων των δανειστών του “Ερρίκος Ντυνάν”, δηλαδή των συστημικών τραπεζών.

Σε μια περίοδο λειτουργικής κατάρρευσης της δημόσιας περίθαλψης και αδυναμίας καθολικής κάλυψης των υγειονομικών αναγκών των πολιτών, δεν μπορεί η βιωσιμότητα των νοσοκομείων να εξαρτάται από τα επιχειρηματικά κέρδη.

Η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά ότι ο μόνος τρόπος για να σωθεί το “Ερρίκος Ντυνάν” και να συνεχίσει να προσφέρει τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες του, είναι η ένταξή του στο ΕΣΥ, όπως προτείνει εδώ και καιρό ο ΣΥΡΙΖΑ και πρόσφατα και ο πρώην Υπουργός Υγείας κ. Ν. Κακλαμάνης.

Η συνέχιση της λειτουργίας του νοσοκομείου “Ερρίκος Ντυνάν” υπό δημόσιο έλεγχο, είναι η μόνη αξιόπιστη λύση που μπορεί να διασφαλίσει και το προσωπικό του νοσοκομείου και την δημόσια περίθαλψη.

24/2/2014

Τμήμα Υγείας ΣΥΡΙΖΑ

______________________________________________________________________________

Δελτίο Τύπου

  • Την πλήρη εφαρμογή του Μνημονίου, εκτός από το πρωτογενές πλεόνασμα, απαιτεί η Κομισιόν για να καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό.
  • Απάντηση Όλι Ρέν σε Νίκο Χουντή.

Την πλήρη εφαρμογή «όλων των όρων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα» (σ.σ. Μνημόνιο), πέρα από την υποχρέωση για εμφάνιση πρωτογενούς πλεονάσματος, απαιτεί η Κομισιόν από την Ελλάδα για να ‘καλυφθεί’ το χρηματοδοτικό κενό. Αυτό προκύπτει από απάντηση του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Όλι Ρέν, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Χουντή.

Πιο συγκεκριμένα ο έλληνας ευρωβουλευτής στην ερώτησή του αφού έθετε το θέμα του τρόπου κάλυψης του χρηματοδοτικού κενού που παρουσιάζει το ελληνικό πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής, ρωτούσε την Κομισιόν αν «υπάρχουν συζητήσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της τρόικα για το τρόπο με τον οποίο, ενδεχομένως, θα καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό του ελληνικού προγράμματος», καθώς επίσης, αν έχουν εκφραστεί «από κάποιο από τα συμβαλλόμενα μέρη, η πρόταση για έξοδο της Ελλάδας στις χρηματαγορές με εγγύηση του ESM».

Στην απάντησή του ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Όλι Ρέν, αφού αποφεύγει να πάρει θέση για το χρηματοδοτικό κενό της Ελλάδας, λέγοντας ότι «στην παρούσα φάση, οι συζητήσεις όσον αφορά το μέγεθος του χρηματοδοτικού κενού και τους δυνατούς τρόπους κάλυψής του δεν είναι σκόπιμες», σημειώνει αναφορικά με τις προϋποθέσεις κάλυψης του χρηματοδοτικού κενού, ότι:

«Τον Νοέμβριο του 2012, η Ευρωομάδα ανέφερε ότι τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ θα εξετάσουν την σκοπιμότητα περαιτέρω μέτρων και συνδρομής όταν η Ελλάδα επιτύχει ετήσιο πρωτογενές πλεόνασμα, υπό την προϋπόθεση της πλήρους εφαρμογής όλων των όρων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, ώστε να εξασφαλιστεί ότι η Ελλάδα θα είναι σε θέση να επιτύχει δείκτη χρέους προς το ΑΕΠ ίσο προς 124 % του ΑΕΠ το 2020, και δείκτη χρέους προς το ΑΕΠ σημαντικά χαμηλότερο από 110 % το 2022».

Ακολουθούν η πλήρης ερώτηση και απάντηση:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-000168/2014

προς την Επιτροπή

Άρθρο 117 του Κανονισμού

Nikolaos Chountis (GUE/NGL)

Θέμα:         Ενδεχόμενο νέο Πρόγραμμα για την Ελλάδα

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες στον ελληνικό και διεθνή τύπο, η κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού του ελληνικού προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής θα πραγματοποιηθεί, ως ένα βαθμό, με δανεισμό της ελληνικής κυβέρνησης από τις διεθνείς χρηματαγορές. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για έξοδο της Ελλάδας στις χρηματαγορές, μέσα στο 2014, και μάλιστα με ευρωπαϊκή εγγύηση από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM).

Ερωτάται η Επιτροπή:

1.    Υπάρχουν συζητήσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της τρόικα για το τρόπο με τον οποίο, ενδεχομένως, θα καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό του ελληνικού προγράμματος; Έχει εκφραστεί, από κάποιο από τα συμβαλλόμενα μέρη, η πρόταση για έξοδο της Ελλάδας στις χρηματαγορές με εγγύηση του ESM;

2.    Ποια είναι η θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσον αφορά την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού του ελληνικού προγράμματος;

3.    Σε περίπτωση που επικρατήσει η πρόταση για έξοδο της Ελλάδας στις χρηματαγορές με εγγύηση του ESM, είτε μέσω της Προληπτικής Πιστωτικής Γραμμής (article 14, ESM Precautionary Financial Assistance), είτε μέσω Χρηματοοικονομικής Στήριξης στην Πρωτογενή Αγορά (article 17, Primary Market Support Facility), ποιες θα είναι οι πολιτικές και οικονομικές δεσμεύσεις της Ελλάδας; Θα πρέπει να συνταχθεί συγκεκριμένο Μνημόνιο Κατανόησης (Memorandum of Understanding) μεταξύ της Ελλάδας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ESM;

Απάντηση του κ. Rehn εξ ονόματος της Επιτροπής

Καταρτίζεται επικαιροποιημένη εκτίμηση των χρηματοδοτικών αναγκών της Ελλάδας στο πλαίσιο της εν εξελίξει 4ης αναθεώρησης δυνάμει του 2ου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής, η οποία θα κοινοποιηθεί στα σχετικά έγγραφα του προγράμματος όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αναθεώρησης.

Στην παρούσα φάση, οι συζητήσεις όσον αφορά το μέγεθος του χρηματοδοτικού κενού και τους δυνατούς τρόπους κάλυψής του δεν είναι σκόπιμες.

Τον Νοέμβριο του 2012, η Ευρωομάδα ανέφερε ότι τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ θα εξετάσουν την σκοπιμότητα περαιτέρω μέτρων και συνδρομής όταν η Ελλάδα επιτύχει ετήσιο πρωτογενές πλεόνασμα, υπό την προϋπόθεση της πλήρους εφαρμογής όλων των όρων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, ώστε να εξασφαλιστεί ότι η Ελλάδα θα είναι σε θέση να επιτύχει δείκτη χρέους προς το ΑΕΠ ίσο προς 124 % του ΑΕΠ το 2020, και δείκτη χρέους προς το ΑΕΠ σημαντικά χαμηλότερο από 110 % το 2022.

24.02.2014                                                                                       Το Γραφείο Τύπου

________________________________________________________________________________

Συνέντευξη του Δ. Παπαδημούλη στο ρ/σ Alpha 989

Μιλώντας σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 989 (Γ. Παπαδάκου), ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης δήλωσε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Η Τρόικα ήρθε, αφού προηγουμένως πήρε από την κυβέρνηση τη διαβεβαίωση ότι, μετά το δήθεν «αντάρτικο», θα πάνε για συμφωνία άρον-άρον, μέχρι το Eurogroup, που είναι προγραμματισμένο για τις 10 Μαρτίου. Το μόνο που ενδιαφέρει την κυβέρνηση, μπροστά στο φάσμα της εκλογικής συντριβής στις Ευρωεκλογές που τους περιμένει, είναι να πάρει την υποστήριξη από τα διεθνή «στηρίγματά» της, πριν από την κάλπη, με τη μορφή μιας υποσχετικής.

Το ΠΑΣΟΚ έχει μετατραπεί σε υποπόδιο της ΝΔ, και η ΝΔ «αγκαλιάζει» τα πιο δεξιά στελέχη του ΠΑΣΟΚ

Οι κυβερνητικοί συνεταίροι, εκτός από μνημονιακοί, έχουν γίνει και σιαμαίοι. Κι αυτό φαίνεται από το καινούριο σενάριο που «ψήνεται», το οποίο περιλαμβάνει πολλούς νεοδημοκράτες που έχουν γίνει ξαφνικά οι μεγάλοι διαφημιστές του πασοκτζή περιφερειάρχη Γ.Σγουρού. Αυτό δείχνει μια ραγδαία πορεία εκπασοκισμού της ΝΔ, γιατί τους δένει ολοένα και περισσότερο η μνημονιακή συγκυβέρνηση αλλά και ο φόβος της εκλογικής συντριβής. Το ΠΑΣΟΚ έχει μετατραπεί σε υποπόδιο της ΝΔ, και η ΝΔ «αγκαλιάζει» τα πιο συντηρητικά και τα πιο δεξιά στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Τα δύο αυτά κόμματα έχουν γίνει πλέον ένα υβρίδιο. Είκοσι περίπου μέρες μετά τη δημόσια υποστήριξη της υποψηφιότητας της Ρ.Δούρου από τον ΣΥΡΙΖΑ, για την Περιφέρεια της Αττικής, στο χώρο της ΝΔ υπάρχει δυστοκία, ο δε κ.Σγουρός εκλιπαρεί τη στήριξη της ΝΔ κι ακόμη δεν έχει ανακοινώσει αν θα είναι υποψήφιος, λειτουργεί δηλαδή πολύ σιγουρατζίδικα.

Τα πολιτικά μηνύματα από τις προσεχείς κάλπες θα βγουν κυρίως μέσα από τις Ευρωεκλογές

Δημοσιεύτηκε μια δημοσκόπηση στην Ιταλία, που δείχνει ότι η υπό διαμόρφωσιν αριστερή λίστα για την υποστήριξη της υποψηφιότητας Τσίπρα συγκεντρώνει 7,2%, σε μια Ιταλία με πολυδιασπασμένη, μέχρι σήμερα, Αριστερά, που δεν έχει ούτε έναν βουλευτή ή ευρωβουλευτή. Αναπτύσσεται δηλαδή μια δυναμική, που στις Ευρωεκλογές, όχι μόνο θα δώσει την πρωτιά στον ΣΥΡΙΖΑ με διαφορά, αλλά που μπορεί να δώσει έως και διπλασιασμό της εκπροσώπησης της Ευρωαριστεράς στην Ευρωβουλή. Τα πολιτικά μηνύματα από τις προσεχείς κάλπες θα βγουν κυρίως μέσα από τις Ευρωεκλογές, όπου αναμετρώνται κόμματα και διαφορετικές πολιτικές για την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Δεν υπάρχει πολιτική βούληση για το λαθρεμπόριο καυσίμων, γιατί είναι πολλά τα λεφτά

Ο νόμος του 2009, που ψηφίστηκε για να βάλει φρένο στο λαθρεμπόριο καυσίμων, δεν εφαρμόζεται ακόμη εν έτει 2014, παρότι υποτίθεται ότι αυστηροποιήθηκε πριν από δύο χρόνια, γιατί οι υπουργικές αποφάσεις που απαιτούνται δεν έχουν ακόμη υπογραφεί και εκδοθεί. Θεωρητικά, αυτές θα όριζαν τον έλεγχο εισροών-εκροών, όχι μόνο στα πρατήρια αλλά και στα διυλιστήρια και τις μεγάλες εταιρίες εμπορίου καυσίμων, τη σήμανση των βυτίων, τα GPS, τους αυστηρούς διπλούς ελέγχους στο ναυτιλιακό καύσιμο και τις εικονικές εξαγωγές. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση για κάτι τέτοιο, γιατί είναι πολλά τα λεφτά και η λαθρεμπορία καυσίμων είναι πανίσχυρη. Προφανώς, αυτοί που κερδίζουν είναι τόσο δυνατοί που έχουν και συμμάχους μέσα στην πολιτική εξουσία, όπου παίζεται και πολιτικό χρήμα.

Για ενδοκομματικό «ξεκαθάρισμα λογαριασμών» χρησιμοποιείται το «πάρτι» των ΜΚΟ

Οι ΜΚΟ είναι ένας θεσμός που στην Ελλάδα έχει κακοποιηθεί γιατί έχει μετατραπεί σε μία ακόμη μέθοδο διασπάθισης του δημόσιου χρήματος. Αυτό που γίνεται τώρα είναι επιλεκτικές αποκαλύψεις, μετά από ένα πάρτι 15ετίας, όπου τα λεφτά έχουν χαθεί, έλεγχοι και παραστατικά δεν υπάρχουν, ενώ πλαίσιο και κανόνες δεν μπήκαν ποτέ. Αντ’ αυτού, οι κανόνες που ισχύουν αυτή τη στιγμή είναι οι ίδιοι που ίσχυαν επί Κ.Καραμανλή και Γ.Παπανδρέου. Επιπλέον συμβαίνει και κάτι ακόμη χειρότερο: η κοινωνία, που έχει πληρώσει όλο αυτό το «πάρτι», βλέπει αυτό να χρησιμοποιείται επιλεκτικά για ενδοκομματικό «ξεκαθάρισμα λογαριασμών». Βενιζελικοί εναντίον Γ.Παπανδρέου, Σαμαρικοί εναντίον Κ.Καραμανλή. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν ενδιαφέρει τους πολίτες, ίσα-ίσα αυξάνει την αηδία και την αποστροφή. Αυτό που χρειάζεται είναι έρευνα σε βάθος 15ετίας -εμείς το χουμε ζητήσει από την πρώτη στιγμή- και αλλαγή από μηδενική βάση των κανόνων και του πλαισίου ελέγχου των ΜΚΟ, έτσι ώστε κανείς να μην έχει πρόσβαση στο «πάρτι». Είναι ολοφάνερο ασφαλώς, ότι υπάρχουν πολιτικές ευθύνες και για τις ΜΚΟ και για τις μίζες των εξοπλισμών και για το λαθρεμπόριο καυσίμων.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ   24/02/2014

_________________________________________________________________________________

ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

 

Ομιλητές ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ, Γ. ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ, Γ. ΣΤΑΘΑΚΗΣ

 

 

Τετάρτη 26/2/2014 – 6 μ.μ. – Ξενοδοχείο Στάνλεϋ

 

Το Τμήμα Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων  (ΜμεΕ) του ΣΥΡΙΖΑ, διοργανώνει ημερίδα για την παρουσίαση και δημόσια διαβούλευση των προγραμματικών θέσεων και της κυβερνητικής πρότασης του κόμματος, για τις «Μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την επιχειρηματικότητα».

Η εκδήλωση – συζήτηση θα γίνει στο ξενοδοχείο STANLEY, στην πλατεία Μεταξουργείου, την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014 στις 6 το απόγευμα.

Στην ημερίδα θα παρευρεθούν και θα μιλήσουν ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ο επικεφαλής της επιτροπής προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Δραγασάκης και ο συντονιστής της ΕΕΚΕ ανάπτυξης, Γιώργος Σταθάκης.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης θα υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης των εκπροσώπων των φορέων.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ

24/2/2014          ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

______________________________________________________________________________

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΦΗΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

 

 

 

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, αμέσως μετά την επικείμενη συμφωνία με την Τρόικα και τη δημοσιοποίηση των επιπρόσθετων κεφαλαιακών αναγκών των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, που προκύπτουν από τη νέα έκθεση της BlackRock, πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή το επίμαχο νομοσχέδιο για αλλαγή των όρων ανακεφαλαιοποίησης, που τόσες αντιδράσεις προκάλεσε τον περασμένο Ιανουάριο.  Όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι, παρά τις σαφείς προειδοποιήσεις μας το προηγούμενο διάστημα, τελικά θα προχωρήσουν στο ξεπούλημα των τραπεζών που ανακεφαλαιοποιήθηκαν πρόσφατα με δημόσιο χρήμα και αποτελούν δημόσια περιουσία, εγείροντας τεράστια ζητήματα, οικονομικά, πολιτικά και ηθικά.

Η διαπίστωση ότι υπάρχει ανάγκη για νέα κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών ύψους 5 δις, χωρίς μάλιστα στη νέα έκθεση της Black Rock να έχει συμπεριληφθεί το επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο(!), αποτελεί απόδειξη της αποτυχίας της πρόσφατης ανακεφαλαιοποίησης. Με αυτήν την εξέλιξη διαψεύδονται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τόσο οι εκτιμήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας όσο και οι διάφορες δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων και τραπεζικών στελεχών,  ότι δεν επρόκειτο να χρειαστούν πρόσθετα κεφάλαια. Τι πρέπει να περιμένουμε άραγε από τα νέα stress tests, που θα ακολουθήσουν μέσα στο 2014 από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και θα γίνουν με αυστηρότερα σενάρια;

Στη συνέχεια, υπενθυμίζουμε τις αρχικές εξαγγελίες της Κυβέρνησης ότι οι μετοχές των τραπεζών επρόκειτο να ανακτηθούν από τους ιδιώτες μετόχους σε τέτοιες τιμές, ώστε τελικά να επιστραφούν στο Ελληνικό Δημόσιο τουλάχιστον τα 25 δις, που δόθηκαν για την ανακεφαλαιοποίηση, και να ακυρωθεί ισόποσο δημόσιο χρέος.

Εντούτοις οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο νομοσχέδιο θα περιγράφονται διαδικασίες για την άντληση νέων κεφαλαίων από τις τράπεζες, που έχουν λάβει κρατική βοήθεια, με τρόπο που να προκύπτει ζημιά για το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας,  ενώ παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα στο ΤΧΣ να υποβάλει άμεσα δημόσια προσφορά για την εξαγορά των warrants των τραπεζών σε είδος, δηλαδή για ανταλλαγή των warrants με μετοχές, που αυτή τη στιγμή έχει στην ιδιοκτησία του το Ελληνικό Δημόσιο (περιπτώσεις Alpha, Πειραιώς και Εθνική). Έτσι, το ποσοστό συμμετοχής των ιδιωτών μετόχων θα αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα οι τράπεζες να αποδεσμευθούν από τον έλεγχο του ΤΧΣ.

 

Για τη μεν Eurobank, που ανακεφαλαιοποιήθηκε 100% με δημόσιο χρήμα, υπενθυμίζουμε ότι με σειρά αποφάσεών τους ο Υπουργός Οικονομικών και ο Διοικητής της ΤτΕ επιφύλαξαν προνομιακή μεταχείριση του μεγαλομετόχου Λάτση, στον οποίο επιτράπηκε να «δραπετεύσει» από τη Eurobank και να γίνει μέτοχος της Εθνικής, χωρίς να καταβάλει το μέρος της ζημιάς, που του αναλογούσε. Είναι άραγε τυχαίο ότι η ζημιά, που του χαρίστηκε, είναι ίση με τα απαιτούμενα νέα κεφάλαια (2 με 2,5 δις); Παράλληλα, η ανάγκη για νέα ανακεφαλαιοποίηση της Eurobank αποτελεί απόδειξη της σκοπιμότητας ή στην καλύτερη περίπτωση της ανικανότητας αυτών που θυσίασαν ανώφελα το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, προκειμένου να προσφερθεί ως δέλεαρ για την πώληση της Eurobank.

Για την Alpha, την Πειραιώς και την Εθνική, που πέτυχαν την ελάχιστη ιδιωτική συμμετοχή του 10%, τα warrants (δικαιώματα επαναγοράς) παραχωρήθηκαν χωρίς αντίτιμο, δηλαδή χαρίστηκαν σαν δώρο, σε όσους συμμετείχαν στις Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου, μια παγκόσμια πρωτοτυπία, που χαρακτηρίστηκε διεθνώς ως σκάνδαλο. Το δώρο αυτό πρόκειται να γίνει ακόμα μεγαλύτερο με τη διαφαινόμενη παροχή δυνατότητας στο ΤΧΣ να υποβάλει δημόσια πρόταση για την εξαγορά των warrants σε είδος, δηλαδή ανταλλαγή των warrants με μετοχές, έτσι ώστε οι ιδιώτες μέτοχοι να βρεθούν να ελέγχουν τις τράπεζες χωρίς κανένα γι’ αυτούς κόστος.

Στόχος της Κυβέρνησης είναι να προλάβουν να παραχωρήσουν τις τράπεζες στο ιδιωτικό κεφάλαιο, πριν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει Κυβέρνηση και μπλοκάρει το «χάρισμα» των μετοχών, που κατέχει το ΤΧΣ! Δηλαδή, πρόκειται για ένα ακόμα δώρο στα διαπλεκόμενα συμφέροντα, που θα αποκτήσουν τον έλεγχο του τραπεζικού συστήματος και μέσω αυτού ολόκληρης της οικονομίας σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, δηλαδή σε βάρος των Ελλήνων φορολογούμενων πολιτών.

Οι διαρροές ότι, στην περίπτωση προσφυγής εκ νέου μιας τράπεζας σε κρατική υποστήριξη, θεσμοθετούνται διατάξεις για υποχρεωτική μετατροπή των ομολόγων μειωμένης εξασφάλισης σε κοινές μετοχές και για επιβολή πλαφόν στις ανώτατες αμοιβές των διοικήσεων και των στελεχών (10πλάσιο του μέσου μισθού της τράπεζας ή 15πλάσιο του μέσου μισθού της χώρας), δεν αποτελούν παρά «προκάλυμμα καπνού», που επιχειρεί να αποπροσανατολίσει από την ουσία του νομοσχεδίου.

Ο ΣΥΡΙΖΑ εκφράζει την κάθετη αντίθεσή του σε ένα τέτοιο νομοσχέδιο και θυμίζει τη θέση του ότι οι τράπεζες, που έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί με δημόσιο χρήμα, ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο και πρέπει να τεθούν υπό δημόσιο έλεγχο.

Προειδοποιούμε ότι το σύνολο των ενεργειών και αποφάσεων θα ερευνηθούν διεξοδικά προκειμένου να αποδοθούν οι ενδεχόμενες σοβαρότατες ευθύνες, που αναλογούν σε όσους κριθούν ότι εμπλέκονται στις σκανδαλώδεις αυτές ενέργειες απαξίωσης και ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας στο ιδιωτικό κεφάλαιο, και ότι θα ζητηθεί η άμεση αποκατάσταση της ζημιάς του Δημοσίου.

 

Το Γραφείο Τύπου

24/2/2014

_______________________________________________________________________________

 

Απάντηση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ στο ΠΑΣΟΚ,

σχετικά με τις δηλώσεις της υποψήφιας Περιφερειάρχη Αττικής, Ρένας Δούρου

 

 

 

Οι τελευταίοι που δικαιούνται να ομιλούν για τη διαχείριση των απορριμμάτων, είναι το ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη του στο χώρο της αυτοδιοίκησης, οι οποίοι με την πολιτική του μνημονίου, από τη μια απολύουν δημόσιους υπαλλήλους και εργαζόμενους στους Δήμους δυσχεραίνοντας την αποκομιδή και από την άλλη υποστηρίζουν την πολιτική των εργολάβων στην ακριβή διαχείριση των απορριμμάτων, όπως γίνεται με το Σγουρό στην περιφέρεια Αττικής αντί της ορθολογικής διαχείρισης με ανακύκλωση, που έχει κοινωνικό και περιβαλλοντικό όφελος.

 

 

Το Γραφείο Τύπου

24/02/2014

 

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: