ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ : Δελτία Τύπου 20/02/2014 [ 09:34-12:41-13:25-13:53-13:59-15:15-15:34-15:53-16:47-18:17-18:28 ]


ΣΥΡΙΖΑΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑ

Στην Εκδήλωση της ευρωομάδας της Αριστεράς GUE/NGLκαι του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή στην Αθήνα

20/2/2014

Φίλες και Φίλοι,

Συντρόφισσες και Σύντροφοι,

Είναι μεγάλη η χαρά μου που σας υποδέχομαι στην Αθήνα.

Εύχομαι κάθε επιτυχία στη διημερίδα που διοργάνωσε ο ευρωβουλευτής μας ο Νίκος Χουντής – που σύντομα θα χάσει το προνόμιο του ενός και θα αποκτήσει μια μεγάλη παρέα ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – μαζί με την κοινοβουλευτική ομάδα μας στο ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο – την Ευρωπαϊκή Ενωτική Αριστερά-Βόρεια Πράσινη Αριστερά (GUE/NGL).

Σας υποδέχομαι στην προεκλογική Ελλάδα.

Όπου η απερχόμενη συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου δίνει τις τελευταίες, απελπισμένες μάχες οπισθοφυλακής για να κρατηθεί στην εξουσία.

Αλλά η Ελλάδα είναι σήμερα έτοιμη, όχι απλώς να γυρίσει σελίδα.

Είναι έτοιμη ν’ αλλάξει βιβλίο.

Τα μνημόνια της λιτότητας έχουν αποτύχει παταγωδώς και σε όλους τους δείκτες.

Διέλυσαν τη παραγωγική βάση της χώρας.

Έφθασαν την ανεργία σε πρωτοφανή ποσοστά.

Δημιούργησαν συνθήκες ανθρωπιστικής κρίσης.

Βρίσκεστε σε μια χώρα που αργοπεθαίνει, γιατί η ηγεσία της ευρώπης την επέλεξε ως το πειραματόζωο της κρίσης.

Και της επέβαλε ένα φάρμακο που έφερε πολύ χειρότερο αποτέλεσμα από ότι η ίδια η ασθένεια είχε δημιουργήσει.

Και έτσι ενώ το δημόσιο χρέος της χώρας ήταν το 2010 στο 125% του ΑΕΠ, γεγονός που αποτέλεσε το πρόσχημα για να τεθεί η χώρα στο μνημόνιο, σήμερα μετά από τέσσερα σχεδόν χρόνια εφαρμογής του μνημονίου το χρέος έφθασε στο 175% του ΑΕΠ.

Και οι προβλέψεις είναι ότι το 2015 θα φθάσει στο 205% του ΑΕΠ.

Αυτό είναι το success story της ελληνικής κυβέρνησης και της τρόικα στην Ελλάδα.

Άφησαν μια χώρα στα χέρια του χασάπη, όπως είπε και ο ισπανός ευρωβουλευτής Αλεχάντρο Θέρκας.

Οδήγησαν έναν ολόκληρο λαό στο σφαγείο του μνημονίου.

Και σήμερα αντί να παραδεχτούν το λάθος, να ζητήσουν συγνώμη και να το διορθώσουν, επιμένουν στη συνέχεια του λάθους.

Και ετοιμάζουν και Τρίτη συνέχεια μνημονίου.

Μόνο που ψάχνουν να βρουν άλλη λέξη για να μας ξεγελάσουν.

Και, επιτρέψτε μου, στο σημείο αυτό, να υπενθυμίσω, για μία ακόμα φορά: Η απερχόμενη κυβέρνηση Σαμαρά δεν διαθέτει την πολιτική νομιμοποίηση να δεσμεύσει το λαό και τον τόπο σ’ ένα νέο Μνημόνιο, ανεξάρτητα από την ονομασία του.

Οφείλει να θέσει στην κρίση του ελληνικού λαού τις επιλογές και τις δεσμεύσεις της.

Οφείλουν, επίσης, να γνωρίζουν και οι εταίροι πως εμείς δεν θα αποδεχτούμε τέτοιου είδους προεκλογικά τετελεσμένα.

Συντρόφισσες και σύντροφοι

Οι εξελίξεις στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά διδακτικές αλλά και κρίσιμες για τη πορεία όλης της Ευρώπης.

Γιατί αν η Ελλάδα επιλέχτηκε ως πειραματόζωο, ακριβώς για αυτό επιλέχτηκε : Για να διαπιστώσουν πόσο μπορεί να αντέξει ένας λαός τη σκληρή λιτότητα και αυτό να αποτελέσει μέτρο και για τις υπόλοιπες χώρες.

Το κατά πόσο λοιπόν θα αντιδράσει το πειραματόζωο και θα καταργήσει το πείραμα, είναι κρίσιμο όχι μόνο για τους Έλληνες άλλα για όλους τους Ευρωπαϊκούς λαούς.

Η επερχόμενη, λοιπόν, πολιτική αλλαγή στην Ελλάδα θα είναι σημαντική για όλη την Ευρώπη.

Αλλά και αντιστρόφως οι συσχετισμοί που θα διαμορφωθούν σε όλη την Ευρώπη θα είναι κρίσιμοι για την έκβαση της πολιτικής αλλαγής στην Ελλάδα.

Γιατί καμιά αλλαγή δεν μπορεί να στεριώσει στην απομόνωση.

Το γαλατικό χωριό του Αστερίξ αντέχει μόνο στις σελίδες του Γκοσινύ και του Υντερζό.

Όχι σε μια νομισματική ένωση.

Γι’ αυτό, εμείς επιδιώκουμε, και όλοι μαζί μπορούμε:

η αλλαγή στην Ελλάδα να εμπνεύσει αλλαγή πολιτικής στην Ευρώπη.

Και αυτό είναι εφικτό.

Το ζούμε καθημερινά στην προεκλογική εκστρατεία για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι λαοί διψούν για αλλαγή.

Είναι στο χέρι τους να την επιβάλουν.

Κυρίως οι λαοί του Νότου, που έχουν πέσει στην παγίδα των Μνημονίων της λιτότητας.

Να κινητοποιηθούν ενάντια στη λιτότητα και να απαιτήσουν από τις κυβερνήσεις τους να συνεννοηθούμε όλοι μαζί για την αλλαγή πολιτικής στην Ευρώπη. Γιατί εμείς διεκδικούμε αλληλέγγυα και βιώσιμη διέξοδο για όλες τις υπερχρεωμένες χώρες του Νότου και της Ευρώπης.

Με την Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για το Χρέος.

Αυτός ο Μάιος μπορεί και πρέπει να είναι των λαών.

Είναι πολύ κρίσιμος, γιατί η ψήφος των πολιτών θα διαμορφώσει τους νέους πολιτικούς συσχετισμούς στην Ευρώπη για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Φίλες και Φίλοι,

Συντρόφισσες και Σύντροφοι,

Δεν είμαστε εκτός τόπου και χρόνου όταν διεκδικούμε αλλαγή πολιτικής στην Ευρώπη.

Αντίθετα, εκτός τόπου και χρόνου είναι όσοι προσπαθούν να την εμποδίσουν, προσπαθώντας να φανούν χρήσιμοι στην κυρία Μέρκελ.

Το έδαφος είναι πρόσφορο για αλλαγή πολιτικής.

Ακόμα και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που ξεκίνησε έρευνα για το ρόλο της τρόικας στις χώρες με μνημόνια.

Από την αρχή έχουμε πει ότι η προσπάθεια αυτή είναι ημιτελής. Ιδίως στην Ελλάδα, αγνοεί τους πολιτικούς αρχηγούς της περιόδου των δύο Μνημονίων.

Έχουμε πει, επίσης, ότι είναι μια προσπάθεια με καθυστέρηση, σε πολιτικά ύποπτο χρόνο.

Σε προεκλογικό χρόνο.

Ανεξάρτητα, όμως, από τις εύλογες επιφυλάξεις μας, είναι μια έρευνα που τρόμαξε το ένοχο ελληνικό πολιτικό κατεστημένο.

Αλλά και στην Ευρώπη άνοιξε πολιτικές πληγές που πολύ δύσκολα θα κλείσουν – αν κλείσουν.

Είναι στο χέρι των πολιτών να υποχρεώσουν την επόμενη Κομισιόν να λάβει σοβαρά υπόψη της την έκθεση των δύο συνεισηγητών και ν’ αλλάξει πολιτική.

Γι’ αυτό είναι κρίσιμες αυτές οι ευρωεκλογές.

Γι’ αυτό δεν πρέπει να είναι μία ακόμα χαμένη ευκαιρία.

Φίλες και Φίλοι,

Συντρόφισσες και Σύντροφοι,

Σε κάθε γωνιά της Ευρώπης. Στο Βορρά και το Νότο, πιστεύω πως έχει φτάσει το βασικό πολιτικό μήνυμα της υποψηφιότητας  της Αριστεράς για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: να δώσουμε τέλος στη λιτότητα για να ξανακερδίσουμε τη Δημοκρατία.

Κάθε πολίτης στην Ευρώπη, όσο περνά ο καιρός, συνειδητοποιεί ότι η Αριστερά είναι η μόνη επιλογή της δημοκρατίας ενάντια στο νεοφιλελευθερισμό.

Ότι η άκρα και λαϊκιστική δεξιά, δεν είναι παρά η εφεδρεία του νεοφιλελευθερισμού.

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Φίλες και φίλοι.

Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο και μια αναφορά σε σχέση με τα τραγικά γεγονότα στην Ουκρανία.

Η έκρηξη της βίας τις τελευταίες ημέρες έχει οδηγήσει τη χώρα στα πρόθυρα του εμφύλιου σπαραγμού.

Η εξέλιξη αυτή απειλεί την ειρήνη και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή.

Η τυφλή βία δεν είναι λύση.

Και είναι αδιανόητο εμμέσως να επικροτείται από τη πλευρά της ευρωπαϊκής ηγεσίας ως λύση.

Το πολιτισμικό κεκτημένο της Ευρώπης είναι η δημοκρατία και η ειρηνική διευθέτηση των διαφορών.

Και ο μόνος αρμόδιος να αποφασίσει το μέλλον της Ουκρανίας είναι ο Ουκρανικός λαός.

Κυρίαρχα και δημοκρατικά.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν πρέπει να ρίξει λάδι στη φωτιά, με την επιβολή κυρώσεων.

Αλλά να συμβάλει στην αποκλιμάκωση της βίας και στην ειρηνική και δημοκρατική διευθέτηση.

Φίλες και Φίλοι,

Συντρόφισσες και Σύντροφοι,

Μπροστά στη κρίσιμη εκλογική μάχη του Μάη,

Είμαστε, όλες και όλοι, σαν συνεπιβάτες σε ένα συναρπαστικό και συνάμα δύσκολο ταξίδι την αλλαγή στην Ευρώπη.

Σε αυτό το ταξίδι, όμως, έχουμε στις αποσκευές μας το πολύτιμο φορτίο από τους αγώνες, στις ράγες της Ιστορίας, χιλιάδων ευρωπαίων εργαζομένων, διανοουμένων, απλών ανθρώπων και, κυρίως, της νεολαίας κάθε γενιάς.

Για την Ευρώπη της ειρήνης και της δημοκρατίας.

Για την Ευρώπη της αλληλεγγύης και της δικαιοσύνης.

Για την Ευρώπη της εργασίας και του πολιτισμού.

Της οικολογίας.

Των ανθρώπινων και κοινωνικών δικαιωμάτων.

Έτσι εμείς οραματιζόμαστε ένα καλύτερο μέλλον.

Αλλάζοντας το παρόν.

Γιατί ποτέ άλλοτε μεταπολεμικά η Ευρώπη δεν βυθίστηκε τόσο βαθιά στο σκοτάδι.

Ποτέ άλλοτε ο φόβος, η ανασφάλεια και η απαισιοδοξία δεν βάραιναν, τόσο έντονα, τις προσδοκίες των ανθρώπων για το αύριο.

Αυτήν την Ευρώπη δεν την θέλουμε.

Αυτήν την Ευρώπη θα την αλλάξουμε.

Η Ευρώπη των συντηρητικών, των φιλελεύθερων και της ηγεσίας των σοσιαλδημοκρατών, αναδιανέμει εισόδημα στους λίγους και φόβο στους πολλούς.

Η δική μας Ευρώπη εγγυάται την αξιοπρεπή διαβίωση.

Την οικονομική και κοινωνική ασφάλεια.

Τις ατομικές ελευθερίες και τα ατομικά δικαιώματα.

Την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων κάθε πολίτη.

Η δική μας Ευρώπη εγγυάται τη Δημοκρατία.

Την επιστροφή της δημοκρατίας, πρώτα από όλα στο τόπο που γεννήθηκε, στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Σας εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες της διημερίδας των Αθηνών.

Σας εύχομαι καλούς αγώνες.

Θα πάμε καλά.

Θα ξεπεράσουμε τις προσδοκίες.

Εμείς θα είμαστε η θετική και ευχάριστη έκπληξη των ευρωεκλογών.

Γεια σας και με τη νίκη.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

______________________________________________________________________________

 

Συνέντευξη Γ. ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ στο περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ

 

20/02/2014

 
1. Τελευταία υπήρξε μια έντονη αμφισβήτηση αναφορικά με τις επιλογές των υποψηφίων περιφερειαρχών. Εκτιμάτε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσαν να υπάρχουν άλλες επιλογές, όπως για παράδειγμα στη δυτική Μακεδονία και Πελοπόννησο; Θα έπρεπε να είχαν γίνει καλύτερες συνεννοήσεις πριν τις τελικές ανακοινώσεις;

 

Η κυβέρνηση επιδιώκει την αποπολιτικοποίηση των εκλογών. Θέλει να περιοριστούν σε μια διαμάχη προσώπων και διαδικασιών, ως μια πολιτικά άχρωμη διαδικασία.

 

Όμως οι εκλογές έχουν κρίσιμη πολιτική σημασία. Αποτελούν μια πολιτική μάχη για την αλλαγή των συσχετισμών σε Ελλάδα και Ευρώπη. Για να μπει ένα τέλος στη σημερινή αδιέξοδη πορεία. Για να ανοίξουν νέοι δρόμοι σε Ελλάδα και Ευρώπη. Σε ό,τι μας αφορά, τα πρόσωπα και οι διαδικασίες είναι σημαντικές στο πλαίσιο ακριβώς αυτού του πολιτικού σχεδίου. Σε κάθε περίπτωση, οι επιλογές, τα αποτελέσματα, όλα μπορούν και πρέπει να αξιολογηθούν στην ώρα τους. Τώρα εκείνο που προέχει είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών που έχουν δρομολογηθεί για τον ορισμό των υποψηφίων, η μέγιστη συσπείρωση όλων των δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ και η ολόπλευρη προετοιμασία για την κρίσιμη μάχη των εκλογών.

 

2. Πολλοί υποστηρίζουν πως οι ευρωπαϊκές και αυτοδιοικητικές εκλογές θα έχουν πολιτικό περιεχόμενο και μήνυμα σε σχέση με την κυβερνητική πολιτική. Εσείς έχετε προσδώσει δημοψηφισματικό χαρακτήρα. Θεωρείτε πως θα βγουν συμπεράσματα εθνικών εκλογών;

 

Οι εκλογές έχουν το χαρακτήρα δημοψηφίσματος όχι επειδή το λέμε εμείς αλλά επειδή αυτό προκύπτει από τις συνθήκες και τα αδιέξοδα σε Ελλάδα και Ευρώπη.

 

Ο λαός έχει την ευκαιρία να πει ναι ή όχι στα μνημόνια και στις κοινωνικά άδικες και βάρβαρες πολιτικές. Να ψηφίσει για μια αυτοδιοίκηση μοχλό της κοινωνικής κινητοποίησης και της ανασυγκρότησης της χώρας ή για έναν θεσμό υπό ιδιωτικοποίηση, περιθωριοποίηση και παρακμή. Να πει τη δική του γνώμη αν θέλει να ενισχυθούν οι δυνάμεις και οι λογικές του φόβου, του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας που θέλουν να διαλύσουν ό,τι έχει κατακτηθεί στην Ευρώπη, και να μας επιστρέψουν στο μεσαίωνα των τυφλών εθνικών ανταγωνισμών ή να ενισχυθεί και να αναθεμελιωθεί η πορεία της ευρωπαϊκής ενοποίησης στη βάση της αλληλεγγύης και της δικαιοσύνης. Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών θα κρίνει σε ποια Ευρώπη, με ποιους συσχετισμούς θα δώσει τη μάχη η Ελλάδα με μια αυριανή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
3. Είστε ο επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Λόγω των αντικρουόμενων δηλώσεων πολλών στελεχών σας δεν είναι σαφές τι θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ για το χρέος και το μνημόνιο. Αν αρνηθούν να διαγράψουν μέρος του χρέους, όπως ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ, θα κάνετε μονομερή διαγραφή;

 

Στα κεντρικά αυτά ζητήματα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει σαφείς και σταθερές επιλογές, που δεν αλλάζουν από εβδομάδα σε εβδομάδα, ούτε τροποποιούνται με τη μια ή την άλλη προσωπική άποψη, όπως θέλει η κυβερνητική προπαγάνδα. Και η επιλογή είναι: τέλος στα Μνημόνια, επαναδιαπραγμάτευση των δανειακών συμβάσεων, αντικατάσταση της σημερινής αδιέξοδης πολιτικής με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, το δημοκρατικό μετασχηματισμό του κράτους, τον αμείλικτο πόλεμο στη διαφθορά και το οικονομικό έγκλημα.

 

Σε ό,τι αφορά στις αντιδράσεις και τις αντιστάσεις που ασφαλώς θα βρούμε στο δρόμο μας, αν συμφωνήσουμε στο τι θέλουμε εμείς, αν ο κόσμος της εργασίας, ο λαός ενωθεί γύρω από αυτούς τους κοινούς στόχους, τότε μπορούμε να κάμψουμε τις όποιες αντιστάσεις και να υπερβούμε τα όποια εμπόδια σ’ έναν κοινό αγώνα και με τους λαούς, στην Ευρώπη και τον κόσμο, που αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα.

 

4. Έχετε πει ότι θα καταργήσετε το μνημόνιο με έναν νόμο. Αυτό σημαίνει ρήξη με την τρόικα. Ποιες εκτιμάτε ότι θα είναι οι συνέπειες;

 

Εδώ που έχουμε φτάσει ο μεγαλύτερος κίνδυνος προέρχεται από τη συνέχιση της πολιτικής των μνημονίων. Ο κ. Σαμαράς το γνωρίζει και γι’ αυτό μιλά για το τέλος των μνημονίων, ενώ η πολιτική τους θα συνεχίζεται. Υπόσχεται «ανάπτυξη» μετά το …2016, όταν η δική του διακυβέρνηση θα είναι παρελθόν. Υπόσχεται  φορολογικές ελαφρύνσεις στο μέλλον ενώ, στο μεταξύ, η Βουλή ψηφίζει ακόμη και τώρα νόμους για δυσβάσταχτους, άνισους και άδικους φόρους. Μοιράζει απλόχερα λογιστικά πλεονάσματα που θα υπάρξουν μόνο αν τα εγκρίνουν οι πιστωτές στο πλαίσιο της όποιας συναλλαγής τους με την κυβέρνηση, με στόχο τον ΣΥΡΙΖΑ και την επιβράδυνση της αναπόφευκτης πολιτικής ανατροπής. Και μιλά, μετά απ’ όλα αυτά, ο κ. Σαμαράς για «ενάρετο κύκλο» όταν η κοινωνία είναι παγιδευμένη για το απροσδιόριστο μέλλον στον φαύλο κύκλο της λιτότητας, της υπερχρέωσης, της ανεργίας και της μετανάστευσης του επιστημονικού της δυναμικού.

 

Εμείς αυτόν τον φαύλο κύκλο θέλουμε να σπάσουμε, με όπλο τη δημοκρατικά εκφρασμένη συλλογική βούληση και διαρκή στήριξη του ελληνικού λαού.
5. Σε περίπτωση σύγκρουσης, το σενάριο επιστροφής στο εθνικό νόμισμα πρέπει να υπάρχει στο τραπέζι;

 

Και σ’ αυτό το ζήτημα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει ξεκάθαρες επιλογές, μετά από ανοικτή, δημοκρατική συζήτηση στο συνέδριό του. Και η αφετηριακή και ιδρυτική θέση μας είναι ότι η έξοδος από το ευρώ δεν είναι επιλογή μας. Και τούτο γιατί η κρίση που ζούμε αφορά το ίδιο το μοντέλο και όχι μόνο τη διαχείρισή του. Και η πάλη για την ανατροπή του νεοφιλελεύθερου υποδείγματος θα ευοδωθεί μόνο αν διεξαχθεί σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

 

Η δεύτερη επιλογή μας είναι ότι πάνω από οτιδήποτε άλλο είναι για εμάς οι άνθρωποι, οι ανάγκες και η αξιοπρέπειά τους, η σωτηρία και οι ανάγκες αναπαραγωγής της κοινωνίας. Κανένα νόμισμα και καμιά συμφωνία δεν μπορεί να κάμψει την ιεραρχία των αξιών και των προτεραιοτήτων μας.

 

Η τρίτη σταθερή επιλογή μας είναι ότι η πολιτική μας θα χαράσσεται πάντα σε αντιστοιχία με την δημοκρατικά εκφρασμένη συλλογική βούληση και τη διαρκή στήριξη του λαού.

 

Αυτές οι τρεις επιλογές, στην ενότητά τους, ορίζουν ένα σαφές και διαυγές πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούμε, έτοιμοι πάντα να αντιμετωπίσουμε και ενδεχόμενα ή απρόοπτα που μπορεί να προκύψουν ανεξάρτητα από τις δικές μας προτιμήσεις ή επιθυμίες.

6. Υπάρχουν δηλώσεις στελεχών του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ ότι η φορολογία στην Ελλάδα, στα φυσικά πρόσωπα, είναι χαμηλή, και ως προς το ποσοστό του ΑΕΠ. Θα αυξήσετε τη φορολογία και σε ποιους;

 

Οι δηλώσεις στις οποίες αναφέρεσθε αφορούσαν στα έσοδα και όχι στους φόρους. Πράγματι, η βασική απόκλιση που ως χώρα είχαμε πριν την κρίση, σε σχέση με την ευρωζώνη, δεν ήταν στις δαπάνες αλλά στα έσοδα. Γι’ αυτό στο εκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ θέταμε ως στόχο την αύξηση των φορολογικών εσόδων κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες περίπου. Όμως το στόχο αυτόν τον συνδέαμε με το σταμάτημα της ύφεσης και την ανακατανομή των βαρών.

 

Σήμερα, ο ποσοτικός στόχος που θέταμε στο  πρόγραμμά μας έχει προσεγγισθεί ως έναν βαθμό, αφού τα δημόσια έσοδα της γενικής κυβέρνησης έχουν, ως ποσοστό του ΑΕΠ, φτάσει στο 44% από 38% που ήσαν το 2009. Όμως αυτό αντανακλά εν μέρει τη μείωση του ΑΕΠ και λιγότερο την αύξηση των εσόδων. Και η τελευταία έγινε με κοινωνικά άδικο και βάρβαρο και, γι’ αυτό, όχι βιώσιμο τρόπο. Τώρα, λοιπόν, η υπερφορολόγηση όσων πληρώνουν φόρους έγινε πιο βαριά και πιο άδικη, ενώ η φοροαποφυγή  όσων δεν πληρώνουν έγινε πιο σκανδαλώδης.

 

Οι προτεραιότητες, επομένως, για μια κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ θα είναι η φορολογική δικαιοσύνη, η ανακατανομή των βαρών, η ελάφρυνση των αδυνάτων, η καταπολέμηση της διαφθοράς, ο φορολογικός έλεγχος των εισοδημάτων που έχουν διαφύγει στο εξωτερικό καθώς και των σχετικών λιστών, η διαμόρφωση ενός δίκαιου, απλού και σταθερού φορολογικού συστήματος στη βάση ενός πλήρους περιουσιολόγιου που θα αποτυπώνει τη φοροδοτική ικανότητα όλων.


7. Έχετε πει ότι οι δημόσιες επιχειρήσεις στρατηγικού χαρακτήρα, που έχουν ιδιωτικοποιηθεί, θα επανακρατικοποιηθουν και πως το κράτος θα αναλάβει τον έλεγχο των τραπεζών που έχουν ανακεφαλοποιηθει. Ισχύει αυτό; Τι ακριβώς θα κάνετε;

 

Όλα αυτά ισχύουν. Όμως το καινούριο που θέλει να φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι το περισσότερο αλλά το διαφορετικό κράτος. Είδαμε άλλωστε πως η κρατική ιδιοκτησία δεν εμποδίζει από μόνη της την εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών. Δεν έχουμε ως όραμά μας ούτε τον κρατισμό των δεκαετιών του ’70 και του ’80 ούτε την αποθέωση της ιδιωτικής ασυδοσίας, που ακολούθησε. Θέλουμε ένα μοντέλο κοινωνικοκεντρικό, όπου οι ανάγκες της κοινωνίας θα ορίζουν τις μορφές ιδιοκτησίας και τους όρους λειτουργίας των τραπεζών και των επιχειρήσεων. Το καινούριο λοιπόν που θέλει να φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η διαφάνεια, η καινοτομία και η δημόσια λογοδοσία στον δημόσιο τομέα. Οι εργασιακές, κοινωνικές και οικολογικές δεσμεύσεις που πρέπει να σέβεται ο ιδιωτικός τομέας. Μια πολιτική και μια στάση της πολιτείας γενικότερα που θα ενθαρρύνει την ανάπτυξη ποικίλων συνεργατικών μορφών αλληλέγγυας οικονομίας, οικονομικής καινοτομίας και κοινωνικού πειραματισμού. Και ένα θεσμικό πλαίσιο που θα αντικαθιστά την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, την προστασία των δημόσιων αγαθών με την προστασία των δημόσιων αγαθών  και όπου χρειασθεί με αναπτυξιακές κοινοπραξίες και συμπράξεις.
8. Αν είστε πρώτο κόμμα χωρίς αυτοδυναμία, με ποιους θα συνεργαστείτε;

 

Φαίνεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ καταγράφει μια σαφή δυναμική εκλογικής νίκης που ακόμη και η αυτοδυναμία δεν θα είναι έκπληξη. Όπως όμως έχω ξαναπεί, σε κάθε περίπτωση, στον πυρήνα του πολιτικού μας σχεδίου δεν είναι απλά μια κοινοβουλευτική πλειοψηφία, έστω και ευρεία, αλλά ένας δυναμικός και διευρυνόμενος συνασπισμός κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων που θα αναλάβει το βάρος και την ευθύνη της παραγωγικής ανασυγκρότησης και του δημοκρατικού μετασχηματισμού του κράτους και της κοινωνίας. Οι εκλογές θα αποτελέσουν έναν σταθμό για τη μορφοποίηση του εν λόγω συνασπισμού, όχι όμως και το τέρμα της προσπάθειας.

 

9.  Αρκετοί στο εσωτερικό του κόμματος σας χαρακτηρίζουν τη «βίαια ωρίμανση», όπως το είχατε διατυπώσει πριν τις εκλογές του Ιουνίου του 2012, ως «δεξιά» ή «Μνημονιακή» διολίσθηση. Μάλιστα το εσωκομματικό χάσμα φαίνεται να μεγαλώνει το τελευταίο διάστημα. Σε ενδεχόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, πως θα γεφυρωθούν αυτές οι διαφορές; 

 

Στον ΣΥΡΙΖΑ λέμε μερικές φορές το ίδιο πράγμα με διαφορετικές λέξεις. Αυτό που εγώ ονόμασα το 2012 «βίαιη ωρίμανση» είχε να κάνει με την απότομη αύξηση των ευθυνών μας και τις αναπροσαρμογές που έπρεπε να κάνουμε για να ανταποκριθούμε σ’ αυτές. Δεν είχε να κάνει με τον προσανατολισμό του σχεδίου μας αλλά με τους χρονικούς περιορισμούς εντός των οποίων θα έπρεπε να το υλοποιήσουμε. Και επιτρέψτε μου να πω πως σήμερα πράγματι διαπιστώνουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ούτε έχει πολύ χρόνο στη διάθεσή του. Και άρα η ανάγκη για την οποία μίλησα το 2012 παραμένει, παρά τα άλματα που κάναμε στο μεταξύ, και σήμερα.

 

Σε ό,τι αφορά στις διαφορές στις οποίες αναφέρεσθε, στόχος μας δεν είναι ένα κόμμα χωρίς διαφορές αλλά ένα κόμμα εξοπλισμένο με μια κουλτούρα δημιουργίας, δημοκρατίας, αλληλεγγύης και συλλογικότητας, ικανό να έχει κοινή διευθύνουσα βούληση και ενιαία έκφραση και δράση παρά τις διαφορές. Μάλιστα το ιδρυτικό συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε και μέτρα καταστατικά που να το διασφαλίζουν αυτό.

 

Κάποια στιγμή θα αξιολογήσουμε την πορεία μας, θα βαθμολογήσουμε τη συμπεριφορά όλων μας σε σχέση με αυτό το κοινό «ιδρυτικό μας συμβόλαιο» και θα δούμε αν θα πρέπει να γίνουν αναπροσαρμογές. Προς το παρόν όμως έχουμε μια σκληρή εκλογική μάχη να δώσουμε όλοι μαζί, και σ’ αυτό είναι στραμμένη η προσοχή μας.

 

*Η συνέντευξη δόθηκε στον Β. Παπαδημητρίου

 

_________________________________________________________________________________

Θέμα:  19 ακίνητα του Υπουργείου Πολιτισμού στην περιοχή της Πλάκας και εντός της προστατευτικής «ζώνης» της Ακρόπολης πέρασαν στο ΤΑΙΠΕΔ προς πώληση για το χρέος.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νάντια Βαλαβάνη, Μαρία Κανελλοπούλου, Νίκος Βούτσης, Ζωή Κωνσταντοπούλου και Μαρία Μπόλαρη,  κατέθεσαν σήμερα ερώτηση προς τούς Υπουργούς Οικονομικών και Πολιτισμού-Αθλητισμού, σχετικά με την μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ,  κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή, 19 ακινήτων του Υπουργείου Πολιτισμού στην περιοχή της Πλάκας, που έχουν αποκτηθεί για αρχαιολογικούς σκοπούς.

Η ενδεχόμενη «αξιοποίησή» τους μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή η εκποίησή τους σε ιδιώτες, με κανένα τρόπο δεν είναι δυνατό να θεωρηθεί σύμφωνη με τη συνταγματική επιταγή για προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και είναι παράνομη, στο βαθμό που τ΄ ακίνητα αυτά αποκτήθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού για αμιγώς αρχαιολογικούς σκοπούς, που ουδέποτε παρέρχονται και δεν είναι ανακλητοί.

Για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι αδιαπραγμάτευτος ο δημόσιος χαρακτήρας της ακίνητης περιουσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, με στόχο την κατάλληλη αξιοποίησή της υπό κοινωνικό και δημόσιο έλεγχο, προκειμένου να προστατευτούν και να αναδειχθούν οι αρχαιότητες και παράλληλα να αντιμετωπιστεί το επείγον ζήτημα της στέγασης υπηρεσιών και λειτουργιών του Υπουργείου με βιώσιμο τρόπο, έτσι ώστε και να προκύψει εξοικονόμηση πόρων αλλά και να αναζωογονηθούν οι περιοχές, στις οποίες βρίσκονται τα ακίνητα,

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

 

Αθήνα, 20/2/2014

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η  

Κ Α Ι  

Α Ι Τ Η Σ Η   Κ Α Τ Α Θ Ε Σ Η Σ   Ε Γ Γ Ρ Α Φ Ω Ν

Προς τους κ. κ. Υπουργούς

– Πολιτισμού και Αθλητισμού

– Οικονομικών

 

Θέμα:   Μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ ακινήτων του Υπουργείου Πολιτισμού στην περιοχή της Πλάκας, που έχουν αποκτηθεί για αρχαιολογικούς σκοπούς

Με τον Ν. 3986/1.7.2011 (ΦΕΚ Α΄ 152) συστήθηκε Ανώνυμη Εταιρεία με επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» (ΤΑΙΠΕΔ) με σκοπό την «αξιοποίηση» περιουσιακών στοιχείων της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου. Το προϊόν «αξιοποίησης», δηλαδή τα ποσά έναντι των οποίων εκποιούνται τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου,  προορίζεται αποκλειστικά για το δημόσιο χρέος. Με άλλα λόγια, τα χρήματα από το ξεπούλημα της περιουσίας του ελληνικού λαού πετιούνται στον «Πίθο των Δαναΐδων», για ένα χρέος που παγκοσμίως χαρακτηρίζεται ως μη  βιώσιμο και δεν μπορεί να αποπληρωθεί.

Έτσι, με την υπ’ αρ. 243/7.11.2013 Απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΦΕΚ Β΄ 2883/14.11.2013) μεταβιβάσθηκε και περιήλθε στο ΤΑΙΠΕΔ,  κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή, μεγάλος αριθμός ακινήτων, που ανήκαν σε διάφορους φορείς του Δημοσίου, μεταξύ των οποίων και 19 ακίνητα του Υπουργείου Πολιτισμού στην περιοχή της Πλάκας, που έχουν αποκτηθεί για αρχαιολογικούς σκοπούς.

Τα ακίνητα αυτά βρίσκονται στον άμεσα περιβάλλοντα χώρο της Ακρόπολης και, μάλιστα, εντός της περιοχής, που έχει χαρακτηρισθεί από την UNESCO ως ζώνη επιρροής (buffer zone) της Ακρόπολης, σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό τμήμα του πολεοδομικού ιστού της αρχαίας πόλης των Αθηνών. Υπενθυμίζεται ότι ευρύτερα η Πλάκα αποτελεί περιοχή “ευαίσθητη” χωροταξικά και πολεοδομικά, για την οποία έχουν καθορισθεί ειδικές χρήσεις γης με το από 5.10.1993 Προεδρικό Διάταγμα «Καθορισμός ειδικών χρήσεων γης στην περιοχή της Πλάκας του ρυμοτομικού σχεδίου Αθηνών» (ΦΕΚ Δ΄ 1329).

Σημειώνεται ότι στα περισσότερα από τα ακίνητα του ΥΠΠΟ στην Πλάκα, που μεταβιβάσθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ, στεγάζονται είτε υπηρεσίες και λειτουργίες του Υπουργείου Πολιτισμού είτε πολιτιστικοί φορείς, που ενισχύουν τα αρχαιολογικά – πολιτιστικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Στον κατάλογο που ακολουθεί, παρατίθενται τα ακίνητα που μεταβιβάσθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ και, όπου υπάρχουν στοιχεία, τα ΦΕΚ απαλλοτρίωσης και ο σκοπός απόκτησής τους από το ΥΠΠΟ.

Α/Α

Ακίνητο

ΦΕΚ

Σκοπός απόκτησης από το ΥΠΠΟ

1

Λυσικράτους 1 και Σέλλεϋ

Δ΄ 215/1994

Κατεδάφιση παραπηγμάτων, τα οποία προσβάλλουν αισθητικά το μνημείο του Λυσικράτη, που είναι από τα σημαντικότερα της Κλασσικής Αθήνας.

2

Σέλλεϋ 7

Δ΄ 215/1994

Κατεδάφιση παραπηγμάτων, τα οποία προσβάλλουν αισθητικά το μνημείο του Λυσικράτη, που είναι από τα σημαντικότερα της Κλασσικής Αθήνας.

3

Σέλλεϋ 9

 

4

Τριπόδων 32 και Ραγκαβά

Δ΄ 540/1979

Διενέργεια ανασκαφών για την αποκάλυψη αρχαιοτήτων. Στην αυλή του ακινήτου έχουν αποκαλυφθεί αρχαιότητες.

5

Θέσπιδος 8 και Ραγκαβά

 

6

Θέσπιδος 16

 

7

Θέσπιδος 17

Δ’ 107/1972

Για αρχαιολογικούς σκοπούς.

8

Θέσπιδος 20

Δ’ 282/1970

Διενέργεια ανασκαφών στην αρχαιολογική ζώνη της Ακρόπολης.

9

Θέσπιδος 24 και Στράτωνος 1

 

10

Θρασύλλου, Θέσπιδος και Επιμενίδου

 

11

Θρασύλλου 20

Δ΄ 301/1972

Για αρχαιολογικούς σκοπούς.

12

Στράτωνος 15

Δ΄ 184/1979

Διάσωση του παραδοσιακού αρχιτεκτονικού χαρακτήρα της περιοχής Πλάκας.

13

Στράτωνος 17

Δ΄ 272/1971

Για αρχαιολογικούς σκοπούς.

14

Στράτωνος 19

Δ΄ 521/1994

Προστασία, ενοποίηση και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης.

15

Στράτωνος 21

Δ΄    8/1971

Διενέργεια ανασκαφών.

16

Στράτωνος 23 – 25

Δ΄   59/1972

Για αρχαιολογικούς σκοπούς.

17

Πρυτανείου 9-9Α

Δ΄ 117/1967

Για αρχαιολογικούς σκοπούς.

18

Πρυτανείου 13

Δ΄ 234/1970

Για αρχαιολογικούς σκοπούς.

19

Θόλου 20

 

       Α. Επειδή για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι αδιαπραγμάτευτος ο δημόσιος χαρακτήρας της ακίνητης περιουσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, με στόχο την κατάλληλη αξιοποίησή της υπό κοινωνικό και δημόσιο έλεγχο, προκειμένου να προστατευθούν και να αναδειχθούν οι αρχαιότητες και η εν γένει πολιτιστική κληρονομιά και, παράλληλα, να αντιμετωπιστεί το επείγον ζήτημα της στέγασης υπηρεσιών και λειτουργιών του Υπουργείου με βιώσιμο τρόπο, έτσι ώστε να προκύψει εξοικονόμηση πόρων αλλά και να αναζωογονηθούν οι περιοχές, στις οποίες βρίσκονται τα ακίνητα. Και επειδή πρόσφατα αντιταχθήκαμε σθεναρά σε κυβερνητική τροπολογία (1136/78/5.2.2014) που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας για τη διάλυση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., με την οποία επιδιώκεται να αρθούν εμπόδια από Αρχαιολογικές και Πολεοδομικές Υπηρεσίες στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας μέσω ΤΑΙΠΕΔ,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί : Πολιτισμού – Αθλητισμού & Οικονομικών

  1. Με ποιο σκεπτικό και για ποιον σκοπό μεταβιβάσθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ τα ακίνητα του Υπουργείου Πολιτισμού στην περιοχή της Πλάκας;
  2. Δεδομένου ότι τα ακίνητα αυτά αποκτήθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού για αμιγώς αρχαιολογικούς σκοπούς, που ουδέποτε παρέρχονται και δεν είναι ανακλητοί, με ποιον τρόπο είναι δυνατό να θεωρηθεί σύμφωνη με τη συνταγματική επιταγή για προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και «καθ’ όλα νόμιμη» η ενδεχόμενη «αξιοποίησή» τους μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή η εκποίηση-εκχώρησή τους σε ιδιώτες;
  3. Θα συναινέσει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σε αλλαγή των υφιστάμενων χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δόμησης εντός της περιοχής, που έχει χαρακτηριστεί από την UNESCO ως ζώνη επιρροής (buffer zone) της Ακρόπολης, με στόχο την προσέλκυση δήθεν «επενδυτών», στους οποίους θα εκποιηθούν τα ακίνητα;
    1. Ποιες υπηρεσίες και λειτουργίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στεγάζονται σε ακίνητα του παραπάνω καταλόγου; Υπάρχει σχεδιασμός για τη μεταστέγασή τους μετά τη μεταβίβαση των ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ; Αν ναι, πρόκειται να μεταστεγασθούν σε κτήρια, που ανήκουν στο Υπουργείο, ή σε μισθωμένα κτήρια, για τα οποία θα καταβάλλονται ενοίκια;
    2. Δεδομένου ότι τα ακίνητα  βρίσκονται  στην ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου και στην ευθύνη του Υπουργείου Πολιτισμού επί  δεκαετίες, στη διάρκεια των οποίων το ΥΠΠΟ διαχειρίσθηκε πλήθος ευρωπαϊκών προγραμμάτων, για ποιον λόγο δεν εκπονήθηκαν σχέδια για την κατάλληλη αξιοποίηση και ανάδειξή τους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους αρχαιολογικούς σκοπούς απόκτησής τους, προκειμένου παράλληλα να αναζωογονηθεί και να αναβαθμισθεί η περιοχή;

Β. Ζητείται να καταθέσει ο κ. Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού τα ακόλουθα έγγραφα:

Τα στοιχεία για κάθε ένα από τα ακίνητα του καταλόγου από τους σχετικούς φακέλους, όπου εκτίθενται αναλυτικά τα αρχαιολογικά και λοιπά δεδομένα, καθώς και τα στοιχεία εκπλήρωσης του σκοπού απόκτησής τους από το Υπουργείο Πολιτισμού (αρχαιολογικές εκθέσεις, εισηγήσεις και ενημερωτικά σημειώματα των αρμόδιων περιφερειακών και κεντρικών υπηρεσιών, πρακτικά και γνωμοδοτήσεις συμβουλίων), συμπεριλαμβανομένων εκείνων των ακινήτων, για τα οποία δεν αναφέρεται ΦΕΚ απαλλοτρίωσης.

Οι ερωτώντες και αιτούντες βουλευτές

Βαλαβάνη Νάντια

Κανελλοπούλου Μαρία

Βούτσης Νίκος

Κωνσταντοπούλου Ζωή

Μπόλαρη Μαρία

________________________________________________________________________________

Δελτίο Τύπου

 

  • Αυστηρές συστάσεις-κόλαφο προς την ελληνική κυβέρνηση, υιοθέτησε στην Έκθεση της Επιτροπής Αναφορών για τους ΧΥΤΑ στην Ελλάδα, μετά και από παρεμβάσεις-τροπολογίες του Νίκου Χουντή
    • ΧΥΤΑ Γραμματικού: Η χωροθέτηση δεν έγινε με επιστημονικά κριτήρια. Επανέλεγχος από μηδενική βάση του υπό κατασκευή ΧΥΤΑ
    • ΧΥΤΑ Φυλής: Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου. Να γίνουν άμεσα Τοξικολογικές και Επιδημιολογικές μελέτες
    • ΧΥΤΑ Λευκίμμης: Προτείνουμε την εφαρμογή της πρόληψης και τη μη λειτουργία του έργου
    • ΧΥΤΑ Καρβουναρίου: Αν υπάρχουν διαρροές στα υπόγεια ύδατα, το έργο πρέπει θα να κλείσει αμέσως

 

«Στον υπό κατασκευή ΧΥΤΑ Γραμματικού φαίνεται ότι τα γεωλογικά χαρακτηριστικά δεν είναι κατάλληλα λόγω αστάθειας και υδατοπερατότητας του εδάφους»… Να διακοπεί η χρηματοδότηση του ΧΥΤΑ και των συνοδευτικών του έργων, αν δεν πραγματοποιηθεί αναθεώρηση της άδειας κατασκευής του, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της εξαιρετικά σημαντικής κοινοτικής Οδηγίας 2008/1/ΕΚ της λεγόμενης  IPPC, που απαιτεί τον επανέλεγχο του έργου από μηδενική βάση. 

Τις διαπιστώσεις αυτές, που ανατρέπουν τα μέχρι σήμερα δεδομένα, κάνει στην Απόφασή της,  η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία είχε στείλει Διερευνητική Αποστολή στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο του 2013, μετά από αίτημα/καταγγελία 2.250 πολιτών του Δήμου Μαραθώνα.

Ανάλογες αυστηρές συστάσεις, για κακή χωροθέτηση, κατασκευαστικά λάθη και κακή λειτουργία όπως αυτές για το Γραμματικού, υιοθετηθήκαν και για  την Φυλή, την Μεγαλόπολη, το Καρβουνάρι Θεσπρωτίας, και τη Λευκίμμη Κέρκυρας.

Πιο συγκεκριμένα, στην οριστική Έκθεση Πόρισμα που δημοσιεύτηκε σήμερα, περιλαμβάνονται συστάσεις προς τις Ελληνικές Αρχές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την προστασία του περιβάλλοντος στις συγκεκριμένες περιοχές που διερευνήθηκαν.

Αναλυτικότερα, για τις επιμέρους περιοχές, οι κυριότερες Συστάσεις που απεύθυνε η Επιτροπή Αναφορών, έχουν ως εξής:

ΧΥΤΑ Γραμματικού: Η Έκθεση στα Συμπεράσματά της τονίζει ότι « η χωροθέτηση των ΧΥΤΑ στις περιπτώσεις που εξετάστηκαν, είναι το λιγότερο προβληματική, καθώς συνεπάγεται  κινδύνους ρύπανσης των υδάτων (υπόγειων και επιφανειακών, σε κοιλάδες, ποτάμια και θάλασσα). Τα γεωλογικά χαρακτηριστικά κάποιων έργων δεν φαίνεται να είναι κατάλληλα, λόγω αστάθειας και/ ή υδατοπερατότητας του εδάφους, όπως στο Γραμματικό, που η δύσκολη πρόσβαση σε κάποια σημεία, αυξάνει επιπλέον το κόστος της διαχείρισης και την ρύπανση.  Η επιλογή, δεν έγινε με αντικειμενικά (επιστημονικά) επαληθεύσιμα κριτήρια, αλλά ήταν στις περισσότερες περιπτώσεις μια πολιτική απόφαση σε συνδυασμό με έλλειψη διορατικότητας και/ ή άγνοια. Στην πραγματικότητα η καταλληλότητα του χώρου, έγινε προσπάθεια να αιτιολογηθεί εκ των υστέρων, μετά την χωροθέτηση, χρησιμοποιώντας ως μέσο, τεχνικές μελέτες».

Με βάση και το παραπάνω, στις Συστάσεις που γίνονται προς τις Ελληνικές Αρχές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Επιτροπή Αναφορών τονίζει:

«Επιπλέον, κάθε αναθεώρηση των ήδη δεσμευμένων (2007-2013) και των δυνητικά νέων (2014-2020) πόρων για χρηματοδότηση από την ΕΕ,  θα πρέπει να υπόκειται σε μια αλλαγή της προσέγγισης υπό αυτή την έννοια, και κυρίως να εκπληρώνει τις απαιτήσεις την ισχύουσας περιβαλλοντικής νομοθεσίας της ΕΕ και της νομοθεσίας για την διαχείριση απορριμμάτων. Αυτό ισχύει ιδίως στην περίπτωση του Γραμματικού, όπου, κατά την επιβαλλόμενη από την ευρωπαϊκή νομοθεσία (Οδηγία 2008/1/ΕΚ,  IPPC) αναθεώρηση της ΜΠΕ και κατ’ επέκταση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (όρος που ισοδυναμεί με τον όρο Άδεια Κατασκευής), η νεότερη κοινοτική νομοθεσία και οι Βέλτιστες Διαθέσιμες Τεχνικές θα πρέπει να ληφθούν υπόψη »

Σημειώνεται ότι η διαδικασία αδειοδότησης ενός έργου, βάση της Οδηγίας 2008/1/ΕΚ «Σχετικά με την ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχο της ρύπανσης», απαιτεί την εφαρμογή των Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών και πρέπει να γίνεται τόσο στα υπό κατασκευή όσο και στα ήδη κατασκευασμένα έργα, δεν είναι δηλαδή μία τυπική διαδικασία, αλλά απαιτεί τον επανέλεγχο του έργου από μηδενική βάση.

Ταυτόχρονα, η Επιτροπή Αναφορών, παρεμβαίνοντας στο θέμα που έχει δημιουργηθεί με τις πολιτικές παρεμβάσεις που καταγγέλθηκε ότι έγιναν εις βάρος των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, οι οποίοι με Πόρισμά τους κατέδειξαν τα τεράστια σφάλματα στην χωροθέτηση του ΧΥΤΑ Γραμματικού, τονίζει ότι, «είναι κρίσιμο να επιτραπεί στους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος να ολοκληρώσουν τις εργασίες και το Πόρισμά τους ανεξάρτητα και έγκαιρα, έτσι ώστε αποτελεσματικές αποφάσεις να ληφθούν χωρίς αδικαιολόγητες καθυστερήσεις».

ΧΥΤΑ Φυλής: Για τη Φυλή, η Έκθεση της Επιτροπής Αναφορών σημειώνει ότι, «Λαμβάνοντας υπόψη ότι έχουν κατατεθεί αναφορές πολιτών για την απολύτως απαράδεκτη κατάσταση στην Φυλή, τις οποίες θα εξετάσουμε το συντομότερο δυνατό και ότι η κατάσταση του περιβάλλοντος στη Φυλή είναι ένα μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου, τουλάχιστον για τις επόμενες 3 γενιές. Στο μεταξύ, ζητάμε από τις  Ελληνικές αρχές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να προωθήσουν άμεσα την πραγματοποίηση Τοξικολογικής, Επιδημιολογικής μελέτης, από ανεξάρτητους διεθνείς φορείς στον πληθυσμό του δήμου Φυλής».

ΧΥΤΑ Λευκίμμης: Περιλήφθηκε Σύσταση για τον ΧΥΤΑ Λευκίμμης, που έχει ως εξής: «Λαμβάνοντας υπόψη τις σοβαρές ανησυχίες που εκφράστηκαν από ειδικευμένα γεωλογικά ινστιτούτα, για τον κίνδυνο ρύπανσης του υδροφόρου ορίζοντα από τη λειτουργία του ΧΥΤΑ Λευκίμμης, και λαμβάνοντας υπόψη τα ευρήματα στο πεδίο, Επικαλούμαστε την αρχή της πρόληψης και ζητάμε να διεξαχθεί, κατάλληλη τεχνική μελέτη στο πεδίο, από ανεξάρτητους ειδικευμένους επιστήμονες, πριν γίνει οποιαδήποτε άλλη ενέργεια»… «Σε σχέση με την Λευκίμμη, που είναι επίσης τοποθετημένη στην μέση μιας αγροτικής περιοχής και συγκεκριμένα σε περιοχή με ελαιόδεντρα, και λαμβάνοντας υπόψη τις σοβαρές δυσλειτουργίες σε εν λειτουργία ΧΥΤΑ και τον κίνδυνο για σοβαρά περιστατικά και τους κινδύνους που περιγράφονται σε μελέτη γεωλογικού ινστιτούτου, προτείνουμε την εφαρμογή της αρχής της πρόληψης και την μη λειτουργία του έργου».

ΧΥΤΑ Καρβουναρίου: «Στο Γραμματικό και στο Καρβουνάρι γεωτρήσεις για την συλλογή δειγμάτων υδάτων πρέπει να διανοιχτούν, για να προσδιοριστεί αν υπάρχουν διαρροές στα υπόγεια ύδατα και άρα κίνδυνος για την δημόσια υγεία. Τα αποτελέσματα των δειγμάτων πρέπει να γίνουν διαθέσιμα στο κοινό.  Πρέπει να γίνει παύση και να προσδιοριστεί η έκταση της ρύπανσης των υπογείων υδάτων.  Σε περίπτωση που ο κίνδυνος για την δημόσια υγεία γίνει φανερός, τα έργα θα πρέπει να κλείσουν αμέσως».

Μεγαλόπολη: Στα συμπεράσματα της Έκθεσης, σημειώνεται ότι «Το έργο στην Μεγαλόπολη, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της κριτικής στάσης των πολιτών, καθώς η δημόσια διαβούλευση και οι μη-αξιόπιστες εξηγήσεις, δεν ήταν αρκετές για να πείσουν τους πολίτες να εγκαταλείψουν τις αμφιβολίες τους. Αυτό φυσικά  μπορεί να αποδοθεί και στην αδιαφανή προσέγγιση των προηγούμενων δεκαετιών από τις κρατικές αρχές και τις πρακτικές που λήφθηκαν κλεισμένων των θυρών με Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων copypaste, αφήνοντας το κοινό απληροφόρητο…»

Τέλος, η Επιτροπή Αναφορών, απευθυνόμενη με αυστηρό πνεύμα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την καλεί «να παρεμβαίνει σύμφωνα με την υποχρέωση που έχει, όταν υπάρχουν ενδείξεις για πρόδηλα σφάλματα στην μελέτη και κατασκευή συγχρηματοδοτούμενων έργων, πριν η υλοποίησή τους βλάψει το περιβάλλον και συμβάλει στην κατασπατάληση πόρων».

Σημειώνεται ότι πολλές από τις ανωτέρω διατυπώσεις, οφείλονται σε παρεμβάσεις-τροπολογίες του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή, σε συνεργασία με τις κινήσεις πολιτών που με τις καταγγελίες και τους πολύχρονους αγώνες τους ανέδειξαν τους τεράστιους περιβαλλοντικούς κινδύνους που εγκυμονούν οι «fasttrack» και «copypaste» μελέτες, για τη χωροθέτηση και κατασκευή ΧΥΤΑ στις περιοχές τους.

 

20/02/2014                                                                                          Το Γραφείο Τύπου

_________________________________________________________________________________

 

Δήλωση του Μανώλη Γλέζου

για τις γερμανικές οφειλές προς την Ελλάδα και τις δηλώσεις Βενιζέλου

“Ολημερίς το χτίζανε, τη νύχτα γκρεμιζόταν…”

Στην επιτροπή Εθνικής Άμυνας της Βουλής στις 30.7.2014, ο Ευάγγελος Βενιζέλος, αναφορικά με τις γερμανικές οφειλές προς την Ελλάδα, δήλωνε επί λέξει: «(…)Το δε ζήτημα της διεθνούς δικαιοδοσίας το έχουμε παραπέμψει, όπως γνωρίζετε, σε μια Επιτροπή υπό την προεδρεία του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, όπου μετέχουν όλες οι αρμόδιες αρχές, η Τράπεζα της Ελλάδος, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, προκειμένου να έχουμε τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου, για τον αρμόζοντα νομικό χειρισμό της απτής  υπόθεσης(…)».

 

Η απάντηση του Βενιζέλου στην ερώτηση που κατέθεσα στις 11.2.2014 δείχνει ότι ο υπουργός εξωτερικών ζητά τώρα και δεύτερη απόφαση του ΝΣΚ, βαφτίζοντας τη γνωμοδότηση της παραπάνω επιτροπής, “πρόταση”. Το ροκάνισμα του χρόνου αποτελεί μέρος της κοροϊδίας ως προς την αντιμετώπιση αυτού του εθνικού θέματος. Φοβάται ο Βενιζέλος να ομολογήσει ότι δεν είναι διατεθειμένος να ασκήσει πίεση στη γερμανική κυβέρνηση για τις οφειλές της Γερμανίας; Φοβάται να ομολογήσει ότι ρίχνει στις καλένδες το χρέος της Γερμανίας; Φοβάται.

 

Ας κρίνει ο ελληνικός λαός την απεμπόληση των εθνικών μας θεμάτων εκ μέρους του υπουργού εξωτερικών. Εμείς, πάντως, πίσω δεν θα κάνουμε.

 

 

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ      20/02/2014

________________________________________________________________________________

ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

 

Ομιλητές ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ, Γ. ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ, Γ. ΣΤΑΘΑΚΗΣ

 

 

Τετάρτη 26/2/2014 – 6 μ.μ. – Ξενοδοχείο Στάνλεϋ

 

 

Το Τμήμα Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων  (ΜμεΕ) του ΣΥΡΙΖΑ, διοργανώνει ημερίδα για την παρουσίαση και δημόσια διαβούλευση των προγραμματικών θέσεων και της κυβερνητικής πρότασης του κόμματος, για τις «Μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την επιχειρηματικότητα».

 

Η εκδήλωση – συζήτηση θα γίνει στο ξενοδοχείο STANLEY, στην πλατεία Μεταξουργείου, την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014 στις 6 το απόγευμα.

 

Στην ημερίδα θα παρευρεθούν και θα μιλήσουν ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ο επικεφαλής της επιτροπής προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Δραγασάκης και ο συντονιστής της ΕΕΚΕ ανάπτυξης, Γιώργος Σταθάκης.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης θα υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης των εκπροσώπων των φορέων.

 

 

20/2/2014

 

Η Γραμματεία του τμήματος

_____________________________________________________________________________

Απόσπασμα από τον χαιρετισμό του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρα

στην εκδήλωση της ευρωομάδας της Αριστεράς GUE/NGL αναφορικά με τα γεγονότα στην Ουκρανία

 

 

Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο και μια αναφορά σε σχέση με τα τραγικά γεγονότα στην Ουκρανία. Η έκρηξη της βίας τις τελευταίες ημέρες έχει οδηγήσει τη χώρα στα πρόθυρα του εμφύλιου σπαραγμού. Η εξέλιξη αυτή απειλεί την ειρήνη και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή. Η τυφλή βία δεν είναι λύση. Και είναι αδιανόητο εμμέσως να επικροτείται από τη πλευρά της ευρωπαϊκής ηγεσίας ως λύση. Το πολιτισμικό κεκτημένο της Ευρώπης είναι η δημοκρατία και η ειρηνική διευθέτηση των διαφορών. Και ο μόνος αρμόδιος να αποφασίσει το μέλλον της Ουκρανίας είναι ο Ουκρανικός λαός. Κυρίαρχα και δημοκρατικά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν πρέπει να ρίξει λάδι στη φωτιά με την επιβολή κυρώσεων, αλλά να συμβάλει στην αποκλιμάκωση της βίας και στην ειρηνική και δημοκρατική διευθέτηση.

 

 

 

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ     22/02/2014

________________________________________________________________________________

Δήλωση Δημήτρη Στρατούλη

βουλευτή Β’ Αθήνας ΣΥΡΙΖΑ, υπεύθυνου ΕΕΚΕ Εργασίας.

Σχετικά με την δήλωση του Υπουργού Εργασίας ότι η απόφαση – έγκριση του Υπουργού Εργασίας για τις ομαδικές απολύσεις είναι περιττή

 

Η απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων συνιστά μέγιστο κοινωνικό και πολιτικό έγκλημα.

 

 

Η κυβέρνηση για άλλη μία φορά «έβαλε την ουρά κάτω από τα σκέλια» και υποχώρησε άτακτα στην απαίτηση της τρόικας για απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, πάνω από τα νομοθετημένα όρια που ισχύουν μέχρι σήμερα και χωρίς πλέον να υπάρχει ως προαπαιτούμενο η σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε Υπουργού Εργασίας.

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ότι η απόφαση της κυβέρνησης για απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων σε μία περίοδο, που με τις μνημονιακές πολιτικές της έχει η ανεργία στη χώρα μας έχει σπάσει όλα τα ιστορικά ρεκόρ, συνιστά μέγιστο κοινωνικό και πολιτικό έγκλημα σε βάρος των εργαζομένων και των ανέργων.

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο είναι ριζικά αντίθετος με την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, αλλά έχει καταθέσει στη Βουλή πρόταση νόμου για την ακύρωση των εφαρμοστικών νόμων των μνημονίων, με τις οποίες οι ατομικές και ομαδικές απολύσεις έγιναν πιο εύκολες και φτηνές για τους εργοδότες.

 

Αθήνα, 20/2/2014

Το Γραφείο Τύπου

_____________________________________________________________________________________

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ

σχετικά με το πάρτι με τις ΜΚΟ

 

Το πάρτι με τις ΜΚΟ είναι η πιο τρανή απόδειξη ότι «λεφτά υπήρχαν» και ότι δεν «τα φάγαμε μαζί». Είναι η κορυφή του παγόβουνου ενός σάπιου συστήματος διαφθοράς και διαπλοκής, από τη χρηματοδότηση των ΜΚΟ μέχρι τα μυστικά κονδύλια  του ΥΠΕΞ,  που καταδεικνύει τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στη λεηλασία του δημόσιου πλούτου προς χάριν του βολέματος των «ημετέρων».

Η απουσία οποιουδήποτε ελέγχου σχετικά με τις ΜΚΟ ήταν μια πολιτική επιλογή με συγκεκριμένους στόχους και συγκεκριμένους υπαίτιους. Θεωρούμε επιβεβλημένη την έρευνα για όλες τις ΜΚΟ που έχουν επιχορηγηθεί την τελευταία 15ετία. Κάθε προσπάθεια συγκάλυψης θα πέσει στο κενό.

 

Το Γραφείο Τύπου

20/02/2014

_________________________________________________________________________________

ΕΠΙΚΑΙΡΗ  ΕΡΩΤΗΣΗ

14.02.2014

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

– Εξωτερικών

-Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής

 

Θέμα: «Καταγγελίες για ναυάγια με τοξικά-πυρηνικά στη Μεσόγειο»

Εν μέσω γενικού ξεσηκωμού των κατοίκων και των φορέων της Κρήτης και όλης της χώρας για την «καταστροφή» των χημικών της Συρίας στα διεθνή ύδατα δυτικά της Κρήτης, επανερχόμαστε στο θέμα των καταγγελιών περιβαλλοντικών οργανώσεων, όπως της μεγαλύτερης περιβαλλοντικής οργάνωσης της Ιταλίας Legambiente, για μια άλλη «πυρηνική βόμβα» με ανυπολόγιστες συνέπειες το οικοσύστημα και τη δημόσια υγεία καθώς και τον τουρισμό.

Σύμφωνα με ανακοινώσεις της Legambiente: «Βυθίζουν πλοία για να ξεφορτωθούν επικίνδυνα απόβλητα των οποίων η διαχείριση κοστίζει πολύ, ενώ ταυτόχρονα κερδίζουν από τις αποζημιώσεις που παίρνουν από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Περισσότερα από 30 πλοία με τοξικά και πυρηνικά απόβλητα φέρεται πως έχει βυθίσει στην Μεσόγειο η Ντρανγκέτα (μαφία της Καλαβρίας), επτά από τα οποία βρίσκονται στο Ιόνιο Πέλαγος και τα υπόλοιπα στην Αδριατική θάλασσα».

Επειδή το 2011, σε επίκαιρη ερώτησή μας, η τότε κυβέρνηση δεν έδωσε απαντήσεις.

Επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό και αφορά πρωτίστως τη Δημόσια Υγεία και την ασφάλεια των πολιτών αλλά και το περιβάλλον και τον Τουρισμό

Επειδή είναι σημαντικό να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια

Επειδή στο θέμα αυτό, που μπορεί να έχει μεγάλες συνέπειες, οι κυβερνήσεις της Μεσογείου δεν μπορούν να μένουν αδρανείς

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί

  1. 1.        Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η ελληνική κυβέρνηση για τον έλεγχο των καταγγελιών αυτών; Ποια είναι τα αποτελέσματα αυτών των ενεργειών και τι μέτρα έχουν ληφθεί για την ελαχιστοποίηση των κινδύνων από αυτά τα ναυάγια;
  2. 2.        Έχει προβεί η κυβέρνηση στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να προωθηθεί ο συντονισμός των κυβερνήσεων της Μεσογείου για από κοινού έλεγχο των καταγγελιών και λήψη μέτρων για την αποτροπή παρόμοιων εγκληματικών δράσεων στο μέλλον;

 

Ο ερωτών βουλευτής

 

Κριτσωτάκης Μιχάλης

___________________________________________________________________________________

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ

ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΡΟΤΩΝ

Παρασκευή, 21.02.2014, ώρα 13.00, Κοινοβούλιο

 

 

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, θα πραγματοποιήσει συνάντηση με την Πανελλήνια Συντονιστική Επιτροπή Αγροτών, αύριο Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014, ώρα 13.00, στο γραφείο του στη Βουλή (ισόγειο, αριθμ.70).

 

 

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ

 

 

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

20.02.2014

_______________________________________________________________________________

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ

σχετικά με το λαθρεμπόριο καυσίμων

 

 

«Η ουσιαστική εξάρθρωση του λαθρεμπορίου προϋποθέτει πολιτική βούληση»

 

Η πρόσφατη εξάρθρωση δικτύου λαθρεμπορίας καυσίμων που επικοινωνιακά διαφημίστηκε από την κυβέρνηση σαν νίκη στον πόλεμο κατά της λαθρεμπορίας, παρά  τα θετικά της στοιχεία, έρχεται να αποκαλύψει με τον πιο ωμό τρόπο τη θλιβερή πραγματικότητα που χρόνια τώρα δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

 

Την ύπαρξη δηλαδή, ενός  παράλληλου σαθρού συστήματος νοθείας και λαθρεμπορίας  καυσίμων με πλοκάμια σε παράγοντες της αγοράς, διωκτικές αρχές,  κρατικούς λειτουργούς και «συνδικαλιστές».

 

Ένα κύκλωμα που δημιουργήθηκε, λειτούργησε και δυστυχώς συνεχίζει να  λειτουργεί, όχι απλά με την ανοχή, αλλά ουσιαστικά και με την προστασία διεφθαρμένων νησίδων, του κρατικού μηχανισμού.

 

Επί χρόνια οι υπουργοί κηρύσσουν, τάχα, τον πόλεμο κατά της λαθρεμπορίας και εξαγγέλλουν μέτρα προσπαθώντας να αποκρύψουν την συνειδητή ανυπαρξία πολιτικής βούλησης ενάντια στη διαφθορά και τη σήψη.

 
Όπως γνωρίζουμε, στο όνομα της εξυγίανσης της αγοράς, δεν διστάζουν ακόμα και να νομοθετούν υπέρ της παραβατικότητας, όπως για παράδειγμα ο νόμος περί δυνατότητας τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας πετρελαιοειδών στο εξωτερικό, νόμος που ουσιαστικά πριμοδοτεί τον παραβατισμό έναντι της υγιούς επιχειρηματικότητας.

 

Αλήθεια, πώς αναδείχθηκαν οι λαθρέμποροι σε παράγοντες της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου, ξεφεύγοντας από  τελωνειακούς και φορολογικούς ελέγχους,  ελέγχους  πόθεν έσχες, πώς αλλά και πού αποθηκεύουν τα κλεμμένα καύσιμα, τα αποχρωματίζουν από ιχνηθέτες, τα διακινούν  με βυτιοφόρα και  πλοία, και τα διοχετεύουν στην αγορά σε πρατήρια εξαγοράζοντας διωκτικές αρχές και κρατικούς υπαλλήλους. Αλήθεια, πώς δανειοδοτήθηκαν επί σειρά ετών;

 

Οι υπηρεσίες δίωξης λαθρεμπορίας καυσίμων, αποστελεχωμένες,  χωρίς μέσα και κατευθύνσεις, διαβρωμένες με «επιλεγμένες» τοποθετήσεις,  λειτουργούν μόνο χάρη στην ευσυνειδησία  μερικών κρατικών λειτουργών ταγμένων στο καθήκον τους.

 

Όχι μόνο δεν υπάρχει η πολιτική βούληση αλλά το φαινόμενο αυτό αφέθηκε να γιγαντωθεί επειδή κάποιοι είχαν όφελος διαχρονικά από τις συναλλαγές με τους μεγαλολαθρέμπορους.

 

 

Ενδεικτικό της έλλειψης πολιτικής βούλησης είναι το γεγονός ότι αγοράστηκαν δύο πλοιάρια για τη δίωξη της λαθρεμπορίας που παραμένουν αγκυροβολημένα, χωρίς να έχουν χρησιμοποιηθεί.

 

 

Ποιος θα πίστευε ότι το 2014  δεν υπάρχει σωστό μητρώο πρατηρίων και δεξαμενών. Ότι δεν υπάρχουν πλωτά μέσα ελέγχου, ότι διακινούνται ελεύθερα παράνομα βυτιοφόρα και ότι δεν υπάρχουν κινητά μέσα ελέγχου ποιότητας καυσίμων; Μήπως οι αποσπασματικές  επιτυχίες είναι άλλοθι συγκάλυψης της ωμής πραγματικότητας, για να δικαιολογηθεί η μακρόχρονη ένοχη σιωπή;

 

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι η εξάρθρωση του παρόντος δικτύου δεν είναι αρκετή, εφόσον ακόμη δεν έχει εφαρμοσθεί πλήρως το σύστημα εισροών εκροών σε όλα τα στάδια (γενικά η διαδρομή του μαύρου χρήματος…) και δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα εξαγωγών. Αν υπήρχε πολιτική  βούληση θα ήταν εφικτή η εισροή  σημαντικών εσόδων στα ταμεία του κράτους.

 

 

Θα μπορούσε δε, να αποτελέσει θετική ενέργεια το προαναφερθέν γεγονός, εφόσον υπάρξει συνέχεια και κλιμάκωση. Να επανδρωθούν, δηλαδή, οι διωκτικές αρχές, να παρασχεθούν όλα τα αναγκαία μέσα για την πραγματοποίηση των ελέγχων και οι γνωστοί λαθρέμποροι να πάψουν να είναι παράγοντες της οικονομικής ζωής του τόπου και «συνδαιτυμόνες»  της κυβέρνησης.

 

 

Το Γραφείο Τύπου

20/02/2014

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: