ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ : Δελτία Τύπου 11/02/2014 [ 10:57-11:06-13:55-14:45-14:47-14:49-14:54-16:59-17:36-19:38-19:42 ]


ΣΥΡΙΖΑΣυνάντηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ

με τα διοικητικά συμβούλια των ΠΟΑΣΥ και ΠΟΑΞΙΑ

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014 στα γραφεία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στη Βουλή συνάντηση των υπευθύνων για τα ζητήματα του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, με επικεφαλής τον υπεύθυνο της Επιτροπής Κοινοβουλευτικού Ελέγχου του αυτού Υπουργείου Βουλευτή Δημήτρη Τσουκαλά, την Βουλευτή Χαρά Καφαντάρη, τον Συντονιστή του Τμήματος Σωμάτων Ασφαλείας Αναστάσιο Μαυρόπουλο και αντιπροσωπεία του Τμήματος Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ, με τα Προεδρεία των Π.Ο.Α.Σ.Υ. και Π.Ο.ΑΞΙ.Α.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με αφορμή το Νομοσχέδιο του Υπουργείου για την «Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και ρύθμιση λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη».

Οι εκπρόσωποι των αστυνομικών εξέφρασαν την άποψη ότι το σχέδιο νόμου που έχει κατατεθεί, είναι προχειρογραμμένο, δεν λύνει κανένα από τα υπάρχοντα προβλήματα αντίθετα τα πολλαπλασιάζει και επί της ουσίας είναι ανεφάρμοστο. Ζήτησαν την απόσυρσή του και την κατάρτισή του από διακομματική κοινοβουλευτική επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι της ηγεσίας, των συνδικαλιστικών οργανώσεων, εξειδικευμένοι επιστήμονες και κοινωνικοί φορείς, ώστε να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση αυτών που θα το εφαρμόσουν και αυτών που θα δεχθούν τις υπηρεσίες.

Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. από την πλευρά του εξέφρασε τη διαφωνία του με την αναδιοργάνωση, που στην πραγματικότητα αποτελεί αναδιάταξη, των κεντρικών υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ. και του Π.Σ., δεδομένου μάλιστα ότι το ΝΣ παραπέμπει στην ολοκλήρωσή της αναδιάταξης με την έκδοση πληθώρας Προεδρικών Διαταγμάτων. Αντί το σχέδιο νόμου να λύνει τα υπάρχοντα προβλήματα και να αναβαθμίζει τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των Σωμάτων Ασφαλείας, προχωράει στην περαιτέρω αποδιοργάνωση τους.

Σε αντίθεση με το Υπουργείο, ο ΣΥΡΙΖΑ κάλεσε σε ανοικτή ακρόαση τους συνδικαλιστικούς φορείς των αστυνομικών και των πυροσβεστών, προκειμένου να καταλήξουμε σε μία λειτουργική πρόταση, την οποία θα αποδέχονται και αυτοί που θα την εφαρμόσουν.

Το Γραφείο Τύπου

_________________________________________________________________________________

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Του Τμήματος Σωμάτων Ασφαλείας του ΣΥΡΙΖΑ

για την «Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας,

αναβάθμιση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και ρύθμιση λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη»

Η κυβέρνηση που στην κορυφή της προεκλογικής της ατζέντας είχε την εγκληματικότητα για να καλλιεργήσει την ανασφάλεια του κόσμου και να εκβιάσει την ψήφο του, έχει προκαλέσει ανεπανόρθωτες βλάβες στην λειτουργία της ΕΛ.ΑΣ., του Π.Σ., του Λ.Σ.-Ε.Α. και στις δομές ασφάλειας της χώρας. Με την κατάθεση του σχεδίου νόμου για την αναδιοργάνωση της ΕΛ.ΑΣ. και του Π.Σ., ουσιαστικά ολοκληρώνει αυτή την καταστροφική διαδικασία.

Αντί το σχέδιο νόμου, να έχει αφετηρία την λύση των υπαρχόντων προβλημάτων, την κάλυψη των κενών και των ελλειμμάτων στη λειτουργία των σωμάτων και την αναβάθμιση της λειτουργίας τους και της αποτελεσματικότητάς τους, προχωράει στην περαιτέρω αποδιοργάνωση τους και μετακυλύει τις πολιτικές ευθύνες, για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα, στη λειτουργία τους.

Ονομάζεται αναδιοργάνωση αλλά στην ουσία είναι αναδιάταξη των κεντρικών υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ. και του Π.Σ. και παραπέμπει στην ολοκλήρωσή τους με την έκδοση πληθώρας Π.Δ.

Ενώ στην παρουσίαση του σχεδίου νόμου, αναφέρθηκε ότι θα μειωθούν δραστικά οι δομές των σωμάτων, το κόστος του νομοσχεδίου είναι τουλάχιστον 18 εκ. ευρώ.,  ενώ το κόστος της αναδιοργάνωσης τους δεν έχει προσδιοριστεί στην ειδική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο.

 

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Καταργεί τις αστυνομικές διευθύνσεις, καταργώντας έτσι το ενιαίο της διοίκησης σε κάθε νομό, διαιρεί την Αστυνομία σε τρείς Αστυνομίες χωρίς καμιά συνοχή μεταξύ τους, με πολύπλοκο τρόπο διοίκησης, προκαλώντας αλληλοεπικαλύψεις, δυσκολίες στον συντονισμό και τη λήψη αποφάσεων ενέχοντας τον κίνδυνο συγκρούσεων μεταξύ των υπηρεσιών, δημιουργεί υδροκέφαλες υπηρεσίες, αντί να μειώσει τη γραφειοκρατία του Υ.Δ.Τ. συντηρεί και ενισχύει το ρόλο της, καταργεί το αρχηγείο,  δεν εξοικονομεί προσωπικό, αφού από τη μία μειώνει τις οργανικές θέσεις των αστυφυλάκων κατά (6.700) και από την άλλη δημιουργεί επιτελικές υπηρεσίες και νέες υπηρεσίες σε περιφερειακό επίπεδο, για τις οποίες θα χρειαστεί μεγάλος αριθμός αστυνομικών για γραφειοκρατικές και υποστηρικτικές εργασίες,  αυξάνει τις μετακινήσεις του προσωπικού, υπονομεύει τον θεσμό της πρόσληψης μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων και δεν διασφαλίζει την ομογενοποίηση του σώματος.

Δεν αλλάζει τον τρόπο επιλογής του Αρχηγού και αναπαράγει το καθεστώς επιλογής του από το ΚΥΣΕΑ.

Δεν αναφέρει τίποτα για την βελτίωση παροχής υπηρεσιών στον πολίτη και την καλύτερη ανταπόκριση στις κλήσεις του, την βελτίωση της καθημερινής αστυνόμευσης και δεν αναφέρει τίποτα σε σχέση με την αστυνόμευση της γειτονιάς και την κοινοτική αστυνόμευση.

Προσδιορίζει την Αστυνομική Ακαδημία ως Ν.Π.Δ.Δ., χωρίς να αναβαθμίζει και να εκσυγχρονίζει την εκπαίδευση και μετεκπαίδευση και παραπέμπει το σύνολο της λειτουργίας και της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην έκδοση Π.Δ.

Τα μεγάλα ζητήματα της υπηρεσιακής κατάστασης, εξέλιξης, αξιολόγησης, κρίσεων, μεταθέσεων κ.α., τα παραπέμπει πάλι σε Π.Δ. που θα εκδοθούν, χωρίς εγγυήσεις για το αστυνομικό προσωπικό ότι δεν θα αποβούν σε βάρος του.

Η ανάγνωση του σχεδίου για την ΕΛ.ΑΣ., προκαλεί την αίσθηση ότι έχει γίνει αντιγραφή κάποιων πραγμάτων από συγκεκριμένο σχέδιο με αλλαγή ονομάτων και περιεχομένου, με αποτέλεσμα να έχει προκύψει ένα αλλόκοτο σχέδιο, που όμοιό του είναι αναμφίβολο αν υπάρχει σε παγκόσμιο επίπεδο.

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ

Αντί να αναβαθμίσει την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα, αναγκαιότητα που φάνηκε και από τους σεισμούς στην Κεφαλονιά,  την υποβαθμίζει και καταργεί ουσιαστικά τον συντονιστικό της βραχίονα το ΚΕΠΠ.

Συστήνει την Εθνική Σχολή Πολιτικής Προστασίας, χωρίς να προβλέπεται η αναγκαία υποδομή.

Η διοικητική υπαγωγή του Π.Σ. στη Γ.Γ.Π.Π., δεν βοηθά ουσιαστικά το ρόλο του Π.Σ , ούτε το μηχανισμό της Πολιτικής Προστασίας. Η αναφορά ότι το Π.Σ. είναι ιδιαίτερο σώμα ασφαλείας, ανοίγει το δρόμο εμπλοκής του στους κατασταλτικούς μηχανισμούς.

Δεν αλλάζει τον τρόπο επιλογής του Αρχηγού και αναπαράγει το καθεστώς επιλογής του από το ΚΥΣΕΑ.

Επαναφέρει ένα δοκιμασμένο και αποτυχημένο σύστημα στην κορυφή της ηγεσίας, των δύο υπαρχηγών και εξαφανίζεται η οργανωτική δομή του αρχηγείου του σώματος.

Δημιουργούνται έξι υπερδιευθύνσεις οι οποίες δημιουργούν μια στρατιά τμημάτων, αυξάνοντας τον συγκεντρωτισμό και την γραφειοκρατία.

Δεν μεταφέρονται αρμοδιότητες από την κεντρική υπηρεσία του Π.Σ. στις Περιφερειακές Πυροσβεστικές Υπηρεσίες.

Εισάγεται ο παγκοσμίως άγνωστος θεσμός του συντονιστή υποστρατήγου, με άγνωστες διοικητικές και εδαφικές αρμοδιότητες, οι οποίες θα οριστούν με Π.Δ.

Καταργούνται οι Γενικοί Επιθεωρητές, χωρίς να έχει αξιολογηθεί ο θεσμός.

Η τριχοτόμηση του πυροσβεστικού σώματος παραμένει δυσκολεύοντας το πυροσβεστικό έργο, αλλά και διαιωνίζοντας αδικίες μέσα στο σώμα, καθώς στην πράξη οι πενταετούς υποχρέωσης πυροσβέστες εκπληρώνουν καθήκοντα μόνιμου πυροσβέστη, την ίδια όμως ώρα τα καθήκοντα αυτά δεν αναγνωρίζονται από τον νόμο με συνέπεια να μην απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τους μονίμους. Όχι μόνο δεν ομογενοποιεί το σώμα, αλλά δεν επιλύει και το καθεστώς, αδειών, ωραρίου και καθηκόντων, των ΠΠΥ.

Αντί να επιλύσει το πρόβλημα της απλήρωτης εργασίας του συνόλου του προσωπικού, εντάσσει και τους ΠΠΥ στο ίδιο επαχθές καθεστώς.

Προβλέπει την πρόσληψη ιδιωτών πλοηγών κυβερνητών και μηχανικών, δημιουργώντας άλλη μια κατηγορία πυροσβεστικού προσωπικού.

Ανωτατικοποιεί τυπικά και όχι ουσιαστικά, την πυροσβεστική ακαδημία και βασίζει τη δομή της στο αναχρονιστικό Π.Δ. 174/1983, για την αλλαγή του οποίου  έχουν συσταθεί δεκάδες επιτροπές.

Εισαγάγει τον θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων, χωρίς να προβλέπει μέχρι την αποφοίτηση των πρώτων πυροσβεστών πως θα προσλαμβάνει το σώμα.

Υποβαθμίζει κατά βαθμό όλους τους Α/Ξ  ειδικών υπηρεσιών του σώματος.

Αντί να εφαρμόσει την υφιστάμενη νομοθεσία για την υγιεινή και ασφάλεια του προσωπικού και να αναβαθμίσει την αρμόδια Δ/νση , την υποβαθμίζει και την συστεγάζει σε άλλη Δ/νση .

Δεν αναφέρει την υποχρεωτική ετήσια ιατρική εξέταση όλου του προσωπικού.

Εξαιρεί τους πυροσβέστες από τη δυνατότητα πρόσβασης στα στρατιωτικά φαρμακεία που υπάρχουν και στα αστυνομικά που συστήνει ο νόμος.

Αντί να επιλύσει προβλήματα, δημιουργεί υπηρεσίες για διώξεις και ποινικοποίηση της υπηρεσιακής τους ζωής, ενώ υπάρχουν οι υφιστάμενες δομές ελέγχου.

 

Ο συντάκτης του παρόντος σχεδίου νόμου είναι άγνωστος, δεν λήφθηκαν υπόψη οι απόψεις και οι προτάσεις των υπηρεσιακών παραγόντων , ούτε των συνδικαλιστικών φορέων και δεν έγινε καμία ουσιαστική συζήτηση για το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό της αστυνομίας.

Η Ελληνική Αστυνομία και το Πυροσβεστικό Σώμα χρειάζονται ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ και όχι αναδιοργάνωση

Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος, πρέπει να έχει ορίζοντα δεκαετιών και δεν μπορεί να γίνεται με την αλλαγή της εκάστοτε κυβέρνησης και του κάθε υπουργού.  Αυτό το εγχείρημα απαιτεί τη στοιχειώδη συναίνεση των κομμάτων, της κοινωνίας, των ανθρώπων που θα το εφαρμόσουν και εκείνων που θα είναι αποδέκτες των υπηρεσιών.

Ο υπουργός δημόσιας τάξης απέφυγε επιδεικτικά, την ουσιαστική διαβούλευση με την κοινωνία και τους εμπλεκόμενους φορείς.                          

Η μόνη θετική υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει, στην παρούσα φάση, είναι η απόσυρση του νομοσχεδίου.

 

 

11-02-2014

_________________________________________________________________________________

Αποσπάσματα συνέντευξης του Δημήτρη Παπαδημούλη

Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ

στον ραδιοφωνικό σταθμό RealFM (Ν.Χατζηνικολάου)

Το εκλογικό αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών αλλά και των εθνικών εκλογών, όποτε κι αν γίνουν, θα δώσει μια πολύ πιο καθαρή και μεγάλη διαφορά υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ. Αν ακόμα και στις δημοσκοπήσεις του Mega, στην εκπομπή του Γ.Πρετεντέρη, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει «πάρει κεφάλι», κι όταν σε όλες τις δημοσκοπήσεις των τελευταίων εβδομάδων υπάρχει διευρυνόμενο προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ, και στην πρόθεση ψήφου, και στην παράσταση νίκης, τότε πάμε για μια μεγάλη και καθαρή νίκη. Θυμίζουμε ότι στην τελευταία δημοσκόπηση που προβλήθηκε στη συγκεκριμένη εκπομπή του Mega πριν τις εκλογές του Μαΐου του 2012, ο ΣΥΡΙΖΑ έπαιρνε 6% και τελικά πήρε 17%. Ασφαλώς, δε χρειάζεται επανάπαυση, πρέπει να βελτιώνουμε διαρκώς και τη συνοχή μας, και την ενότητά μας και την πειστικότητά μας.

 

Η διόγκωση του θέματος Καρυπίδη-Βουδούρη μάς αδικεί όλους γιατί «σκεπάζει» την ομοφωνία

Η υποψηφιότητα Καρυπίδη ήταν ένα λάθος που, ευτυχώς, διορθώθηκε γρήγορα. Προσωπικά, θα προτιμούσα να μην είχε συμβεί ποτέ και να είχε γίνει μια καλύτερη έρευνα πριν την ανακοίνωση της συγκεκριμένης επιλογής. Σε ό,τι αφορά στην υποψηφιότητα Βουδούρη, κατανοώ τις ενστάσεις, αλλά στηρίζω την πρόταση Τσίπρα και την απόφαση της Κ.Ε. Η διόγκωση του θέματος μάς αδικεί όλους, γιατί «σκεπάζει» την ομοφωνία σε εξαιρετικές επιλογές που έχουμε κάνει για τις υπόλοιπες Περιφέρειες και για το Δήμο της Αθήνας και μας δυσκολεύει να αναδείξουμε τις υποψηφιότητες σε άλλους μεγάλους δήμους. Ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτή τη στιγμή που δέχεται ολομέτωπη επίθεση από τους αντιπάλους του, πρέπει να μπορεί να διατηρεί και την εσωτερική του δημοκρατία, αλλά και να απαντά στις προκλήσεις με συνοχή και με ευθύνη.

 

Παραμένουμε σταθεροί και συνεπείς σε όσα είπαμε στις τελευταίες εκλογές

Παραμένουμε απολύτως σταθεροί και συνεπείς σε αυτά που είπαμε στις τελευταίες εκλογές -ακύρωση Μνημονίου, επαναδιαπραγμάτευση δανειακής σύμβασης, δραστικό «κούρεμα» χρέους- και προσπαθούμε καθημερινά να κάνουμε πιο πειστικό και τεκμηριωμένο τον πολιτικό και προγραμματικό μας λόγο. Σε ό,τι αφορά στο «κούρεμα» του χρέους, χωρίς τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του, ανεξάρτητα από το αν είναι επαχθές ή όχι, δεν είναι δυνατόν η οικονομία να επιστρέψει στην ανάπτυξη, δεν είναι δυνατόν το χρέος να καταστεί βιώσιμο. Κάθε μέρα που περνάει, αυτή η θέση του ΣΥΡΙΖΑ βρίσκει ανοιχτά αυτιά ολοένα και περισσότερα στο διεθνή χώρο κι όχι μόνο. Αυτό που ενοχλεί και φοβίζει και τη ΝΔ και το σύστημα διαπλοκής, είναι ότι υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες, ο ΣΥΡΙΖΑ, όχι απλώς να κερδίσει τις επόμενες Ευρωεκλογές και Αυτοδιοικητικές εκλογές αλλά να είναι ο νικητής και στις εθνικές εκλογές και κορμός της επόμενης κυβέρνησης.

Να μας ενημερώσει το υπουργείο Οικονομικών για ποιους και για ποια ποσά πρόκειται

Ζήτησα χθες με επιστολή μου, ως μέλος της Επιτροπής για τον έλεγχο του Πόθεν Έσχες να συνεδριάσει η Επιτροπή για να γίνει πράξη το αυτονόητο. Όταν οι φορολογικές Αρχές πέφτουν πάνω σε βουλευτές που έχουν κάνει εμβάσματα στο εξωτερικό στα χρόνια της κρίσης -και μάλιστα μεγάλα ποσά- πέρα από το να ενημερώσουν το υπουργείο Οικονομικών, όφειλαν να έχουν ενημερώσει ταυτόχρονα και την Επιτροπή για τον έλεγχο του Πόθεν Έσχες, έτσι ώστε να τσεκάρουμε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που μας δίνει ο νόμος του 2002, αν αυτά τα ποσά είναι δηλωμένα και αν ταιριάζουν οι κινήσεις των εμβασμάτων με τις δηλώσεις Πόθεν Έσχες. Για να γίνει βέβαια αυτό πρέπει να συνεδριάσει η επιτροπή. Σήμερα το απόγευμα που θα συνεδριάσει τελικά, θα προτείνω να μας ενημερώσει το υπουργείο Οικονομικών, για ποιους πρόκειται και για ποια ποσά πρόκειται, έτσι ώστε με την βοήθεια των ορκωτών μας ελεγκτών να κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε.

______________________________________________________________________________

Δήλωση της Τασίας Χριστοδουλοπούλου

Συντονίστριας του Τμήματος Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ

Η τροποποίηση που επιχειρείται να ψηφιστεί στη Βουλή, προκειμένου να στερήσει το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι από τους μετανάστες  και τους ομογενείς στις δημοτικές εκλογές, αποτελεί μια ακόμα επιβεβαίωση της ακροδεξιάς ατζέντας, που έχει επιλέξει η ΝΔ για να πολιτεύεται.

Δεν είναι τυχαίο ότι έρχεται προς ψήφιση τώρα, ενώ η απόφαση δημοσιεύτηκε στις 4/2/2013 και δέχτηκε σφοδρότατη κριτική.

Εξάλλου, η Χρυσή Αυγή θα είναι το μόνο κόμμα που θα ψηφίσει μετά βεβαιότητας αυτή την τροποποίηση, με ουραγό το ΠΑΣΟΚ που κάποτε έδινε μάχες για το νόμο Ραγκούση.

Οι δικαιολογίες ότι υπάρχει φόβος να ακυρωθούν οι εκλογές, αφού το ΣτΕ έχει κηρύξει το νόμο Ραγκούση αντισυνταγματικό ή ότι η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να σέβεται τις αποφάσεις του ΣτΕ, είναι προσχηματικές.

Η πολιτική των διακρίσεων, η αντιδραστική θεωρία του αίματος, η στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων και η απογύμνωση της έννοιας του πολίτη και από τους Έλληνες, πόσο μάλλον από τους μετανάστες, αποτελεί μόνιμη πολιτική επιλογή της κυβέρνησης της ΝΔ, που υπηρετεί με συνέπεια το θεσμικό ρατσισμό.

11/02/2014

___________________________________________________________________________________

Δήλωση του Γραμματέα της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Βούτση,

Για την καταστρατήγηση της ψήφου των αλλοδαπών και για την εκλογική διαδικασία

 

«Ζούμε την αποθέωση του πολιτικού καιροσκοπισμού»

 

 

Ξεκίνησαν από την αλλαγή της ημερομηνίας για να μην διεξαχθούν μαζί με τον πρώτο γύρο των δημοτικών εκλογών οι ευρωεκλογές, έτσι ώστε να υπάρχει εσκεμμένα μεγάλη αποχή και να υπάρχει προβλημα σε σχέση με τους ετεροδημότες.

Και συνεχίζουν με μια διπλή ενέργεια:

Αφενός, στο όνομα αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας – οι οποίες δεν έχουν έρθει δύο χρόνια μετά με νέο νομοθετικό πλαίσιο να συζητηθούν στη Βουλή – την καταστρατήγηση του δικαίου της ψήφου των 10.800 νομίμων μεταναστών που ειναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια, και αφετέρου, κυρίως με τον περίφημο σταυρό στις ευρωεκλογές. Δηλαδή σε μια περιφέρεια όπου όλοι αντιλαμβανονται – και αυτό δεν αφορά την δική μας Αριστερά, γιατί είναι γνωστό εδώ και 30 χρόνια ότι μέσα από δημοψηφισματικές, εσωκομματικές διαδικασίες βγάζουμε τους υποψήφιους ευρωβουλευτές και δεν ηταν ποτέ προνόμιο του αρχηγού – πλην όμως η νέα διάταξη είναι σαφές ότι δίνει προτεραιότητα στο star system, στους κοινωνικούς παράγοντες που έχουν έδρα μόνο την Αττική, που έχει το μισό πληθυσμο και προφανώς είναι ένα ανοιχτό παράθυρο για τη διαπλοκή.

Όλα αυτά στο όνομα της «δημοκρατίας», στο ονομα της «σελίδας που πρέπει να αλλάξει η χώρα» στην πολιτική μέσα στην κρίση.

Επαναλαμβάνω, ζούμε την αποθέωση του πολιτικού καιροσκοπισμού.

11/2/2014

TO ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

_____________________________________________________________________________________

Αθήνα, 11 Φεβρουαρίου 2014

                                                  ΕΡΩΤΗΣΗ                                                                                         

Προς τον  κ. Υπουργό  Οικονομικών                    

                                                                                                         

 

Θέμα: «Ελλιπής έλεγχος εμβασμάτων εξωτερικού και offshore εταιρειών -Προς διάλυση ο φοροελεγκτικός  μηχανισμός»

Σύμφωνα με δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας έχει τεθεί ως στόχος μέχρι τα τέλη Απριλίου από το Κέντρο Φορολόγησης Μεγάλου Πλούτου (ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π.) να ολοκληρωθούν έλεγχοι σε α) 400 υποθέσεις εμβασμάτων και β) 150 υποθέσεις offshore εταιρειών.

Πρόκειται στην πρώτη περίπτωση για εμβάσματα που στάλθηκαν στο εξωτερικό την τριετία 2009-2011 και στη δεύτερη για τις υποθέσεις ελέγχου  των offshore του Κρανιδίου και της Κύμης, για τις οποίες αρμόδια είναι η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και τον έλεγχο έχει αναλάβει το ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π.

Σύμφωνα με το νέο Κ.Φ.Δ. (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας) που ισχύει από 1/1/2014, οι εντολές εκδόθηκαν  από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, με την επισήμανση οι έλεγχοι να μη γίνουν με τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου. Οι έμμεσες τεχνικές προσδιορίζουν το εισόδημα  με βάση τις τραπεζικές καταθέσεις και τις δαπάνες με μετρητά.

Το παραπάνω ελεγκτικό κέντρο είχε ήδη ξεκινήσει ελέγχους από το 2013 για φορολογούμενους μεγάλης οικονομικής επιφάνειας που έστειλαν εμβάσματα στο εξωτερικό. Τον περασμένο χρόνο οι έλεγχοι αυτοί δεν ολοκληρώθηκαν, αφού αναμενόταν επί ενάμιση χρόνο η έκδοση της εγκυκλίου για τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου βάσει των οποίων θα γινόταν ο οριστικός έλεγχος.

Τον Οκτώβριο του 2013 με νέα νομοθετική ρύθμιση που κατατέθηκε σαν τροπολογία από την κυβέρνηση, δόθηκε η  δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό του Υπ.Οικ., αντί του πλήρους και οριστικού φορολογικού ελέγχου, να κάνει προσωρινό έλεγχο σε φυσικά πρόσωπα που ελέγχονται για φοροδιαφυγή, που θα περιορίζεται σε «ένα ή περισσότερα συγκεκριμένα θέματα και αντικείμενα» και σε συγκεκριμένο χρόνο.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργείου, ενώ τους πρώτους 10 μήνες του 2013 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος σε μόλις 2 υποθέσεις εμβασμάτων, με την αλλαγή της νομοθεσίας τους επόμενους 2 μήνες (Νοέμβριο και Δεκέμβριο) ολοκληρώθηκαν άλλες 44 υποθέσεις.

Κατά την συζήτηση της τροπολογίας στην Βουλή είχαμε καταγγείλει, ότι η διενέργεια «εξπρές» φορολογικών ελέγχων, θα βοηθήσει μεν επικοινωνιακά την κυβέρνηση (ολοκλήρωση μεγαλύτερου αριθμού εντολών ελέγχου), αλλά θα συγκαλύψει την φοροδιαφυγή ή τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος της.

Επειδή οι έλεγχοι των φορολογουμένων που τα ονόματα τους εμπλέκονται στις λίστες Λαγκάρντ, Λουξεμβούργου, Λίχτενσταϊν, ακινήτων Λονδίνου, εμβασμάτων προς το εξωτερικό και άλλων θα έπρεπε να είναι λεπτομερείς, οριστικοί και να γίνουν σε βάθος δεκαετίας για να ελεγχθούν τα χρόνια που δημιουργήθηκαν τα αδήλωτα εισοδήματα.

Επειδή εν μέσω κρίσης το ΥΠ. ΟΙΚ. δεν μπορεί ούτε να εξασφαλίσει σταθερό νομοθετικό περιβάλλον, ούτε να καταλήξει σε σταθερές δομές (οργανόγραμμα) ακόμα και για τις πιο νευραλγικές υπηρεσίες του, με αποτέλεσμα το ανθρώπινο δυναμικό του, να μεταφέρεται από υπηρεσία σε υπηρεσία και τελικά να θεωρείται αυτό υπεύθυνο για τη μη επίτευξη των στόχων.

Επειδή σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής τον Ιανουάριο 2014, στα 22 δισ. ευρώ ανέρχονται τα ποσά που κατά τις πρώτες εκτιμήσεις των ελεγκτικών μηχανισμών, δεν μπορούν να δικαιολογηθούν κατά τους ελέγχους των 54.000 εμβασμάτων της τριετίας 2009-2011.

Ερωτάται ο κ.  Υπουργός:

 

  • Από τα 25.000 εμβάσματα που σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, δεν δικαιολογούνταν από δηλωμένα εισοδήματα, με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν από την Γ.Γ.Δ.Ε. οι 400 υποθέσεις για τις οποίες εκδόθηκαν εντολές ελέγχου; Έχουν καθοριστεί συγκεκριμένα κριτήρια π.χ. ανάλογα με το ύψος του εμβάσματος; ώστε να υπάρχει διαφάνεια στην επιλογή των υποθέσεων; Σε ποιόν έλεγχο υπόκειται η υπηρεσία ή το άτομο που αποφασίζει ποιες υποθέσεις θα ελεγχθούν;
  • Γιατί οι εντολές για τα εμβάσματα και τις off shore εταιρείες εκδόθηκαν μετά την 1/1/2014 που το δικαίωμα ελέγχου της φορολογικής διοίκησης αρχίζει από 1/1/2008, ενώ εάν είχαν εκδοθεί έως 31/12/2013 το δημόσιο θα είχε το δικαίωμα να ελέγξει τις δηλώσεις των τελευταίων δέκα χρόνων;
  • Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γ.Γ.Δ.Ε. την 31/12/2013 ήταν σε εξέλιξη εκατό περίπου έλεγχοι εμβασμάτων. Γιατί δεν ολοκληρώθηκαν πρώτα οι έλεγχοι αυτοί, άλλα εκδόθηκαν νέες εντολές;
  • Γιατί εγκαταλείφθηκε η μέθοδος ελέγχου που στηρίζονταν στην εφαρμογή έμμεσων τεχνικών ελέγχου που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση;
  • Ποιός ο λόγος της τοποθέτησης μετακλητού συμβούλου του Γ.Γ.Δ.Ε. ως τοποτηρητή στο ΚΕ.ΦΟ.ΜΕΠ; Σε ποιο θεσμικό πλαίσιο στηρίχτηκε η μετακίνηση του, με ποια απόφαση έγινε η τοποθέτηση και πως διασφαλίζεται ότι  το πρόσωπο αυτό δεν θα λαμβάνει γνώση απόρρητων στοιχείων φορολογουμένων;
  • Με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του, γιατί πιστεύει  ο Υπουργός ότι είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν  πάνω από 500 έλεγχοι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014;
  • Πιστεύει ο Υπουργός ότι θα λειτουργήσει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός, όταν από το τέλος του 2013 έχουν παραιτηθεί οι δύο διευθυντές (Δ.Ε.Κ., ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π.) από τις τρείς νευραλγικές ελεγκτικές υπηρεσίες, οι οποίοι μάλιστα είχαν τοποθετηθεί στις θέσεις αυτές προ εξαμήνου, χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια με απόφαση του ίδιου;
  • Γιατί το Δ.Ε.Κ. Αθηνών  (Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο) που παραμένει ακέφαλο πάνω από ενάμιση μήνα  αποδυναμώνεται διαρκώς από ελεγκτές και όσοι  έχουν απομείνει ενημερώθηκαν προφορικά ότι πρόκειται να καταργηθεί, με αποτέλεσμα να έχουν αδρανήσει οι έλεγχοι;
  • Ως πότε η τεχνική βοήθεια (απεσταλμένα κλιμάκια Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Δ.Ν.Τ.) και οι  μετακλητοί σύμβουλοι του Υπουργείου με τις ευλογίες της Κυβέρνησης, θα πειραματίζονται  με το οργανόγραμμα, τις δομές, και την έκδοση σχεδίων νόμων και αποφάσεων στο Υπ. Οικ., εν μέσω μάλιστα κρίσης, με αποτέλεσμα μέρα με τη μέρα να διαλύεται ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Γελαλής Δημήτρης

Βαλαβάνη Νάντια

 Γαϊτάνη Νάντια

Γάκης Δημήτρης

Διαμαντόπουλος Βαγγέλης

Διακάκη Μαρία

Ζερδελής Γιάννης

Βούτσης Νίκος

Κανελλοπούλου Μαρία

Μιχαλάκης Νίκος

Παπαδημούλης Δημήτρης

Παναγούλης Στάθης

Πετράκος Θανάσης

Στρατούλης Δημήτρης

Τριανταφύλλου Μαρία

Σακοράφα Σοφία

Σαμοΐλης Στέφανος

Τσακαλώτος Ευκλείδης

ΖεΪμπέκ Χουσεΐν

___________________________________________________________________________________

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΔΗΜ. ΒΙΤΣΑ

ΣΤΟΝ ΒΗΜΑ FM(Μπ. Παπαπαναγιώτου- Άρης Ραβανός)

 

–       Είναι δίκαιο ο Ευρωπαίος φορολογούμενος να πληρώνει το κούρεμα του ελληνικού χρέους;

Η αλήθεια είναι ότι μόλις 80 δις ευρώ έχουν βάλει όλοι οι ευρωπαίοι πολίτες (και οι Έλληνες) για το μηχανισμό στήριξης. Όλα τα άλλα λεφτά προέρχονται από το κεφάλαιο, προέρχονται από τις αγορές. Δεν θα χάσουν δηλαδή οι ευρωπαίοι πολίτες αν περικοπεί ή κουρευτεί το χρέος, αλλά οι χρεοβιαστές – δανειστές.

–       Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια αφορμή για μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σας και με τον κ. Πάγκαλο. Την κρατάμε την σκέψη και πάμε τώρα, μια και ήσασταν κι από τα πρόσωπα που χειριστήκατε και σε κεντρικό επίπεδο τα θέματα των υποψηφιοτήτων, είχαμε την εξέλιξη στην περίπτωση Καρυπίδη… Τώρα στην περίπτωση Βουδούρη βλέπουμε τις τοπικές οργανώσεις, Κορινθία, Αρκαδία, Μεσσηνία να αντιδρούν και η ηγεσία να επιμένει σε μια διαφορετική λογική. Δεν είναι μια αγνόηση της επιθυμίας της βάσης και κατά τούτο αποδυνάμωση της δημοκρατικής λειτουργίας του κόμματος;

Όχι, είναι ενδυνάμωση της δημοκρατικής λειτουργίας του κόμματος και δεν πρέπει να έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά. Δηλαδή τώρα δεν αναφέρεται ότι και στην άρση της υποψηφιότητας Καρυπίδη η τοπική οργάνωση αντέδρασε, αλλά επειδή θεωρούμε ότι το ζήτημα ξεφεύγει από τα όρια της Δυτικής Μακεδονίας, σαν ένα γενικό πολιτικό ζήτημα, όπως το είχαμε πει, προχωρήσαμε και πήραμε την ευθύνη γι αυτό.

Το δεύτερο ζήτημα είναι το εξής. Τον ΣΥΡΙΖΑ  ενδιαφέρει να καταδικαστεί και στις περιφερειακές εκλογές η κυβερνητική πολιτική. Συγχρόνως ο ΣΥΡΙΖΑ να είναι συσπειρωτικός, θέλει δηλαδή να έρθουν άνθρωποι και πολιτικές δυνάμεις στο πλαίσιο, στον προσανατολισμό του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα κι αν δεν συμφωνούν πλήρως στο πρόγραμμά του. Ιδιαίτερα στην Πελοπόννησο θέλουμε να σταματήσει η πολιτική Φούχτελ-Τατούλη η οποία διαλύει όλη την αναπτυξιακή πιθανότητα και δυνατότητα της Πελοποννήσου. Σ΄ αυτή τη λογική νομίζω ότι ο Οδυσσέας Βουδούρης όχι απλώς είναι μια χαρά, αλλά προσθέτει κιόλας.

–       Προσθέτει.. αλλά έχει βέβαια και το μνημονιακό παρελθόν που απ΄ ότι φαίνεται είναι και η εστία των αντιδράσεων…

 

Η Αριστερά πρέπει να ξέρετε, και βάζω τη σύνολη Αριστερά, είναι ενωτική και όχι διαιρετική, είναι δημιουργική και όχι εκδικητική.  Αν η λογική είναι ότι εσείς ή εγώ ή ο οποιοσδήποτε κάποια στιγμή πήρε κάποιες αποφάσεις και σήμερα παίρνει, μέσα από την ίδια του την εμπειρία, διαφορετικές αποφάσεις, τότε νομίζω ότι συνεννοούμαστε.  Αν η λογική είναι ότι μια φορά αν κάνεις κάτι αυτό διαγράφει όλη σου τη ζωή, τότε δεν συνεννοούμαστε.

–       Μήπως αυτή η αντιπαράθεση είναι αποτέλεσμα της σύγκρουσης του ΣΥΡΙΖΑ του 4% με τον ΣΥΡΙΖΑ του 30%; Τι εννοώ.. Εννοώ ότι κυρίως στα όργανα και στις τοπικές οργανώσεις είναι στελέχη τα οποία κατά βάση είναι από τον παλιό ΣΥΡΙΖΑ, τον μικρότερο ΣΥΡΙΖΑ…

Να σας πω. Ο ΣΥΡΙΖΑ του 4%, αν τον ονομάσουμε έτσι, ήταν η βάση για να δημιουργηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ του 30%, του 40%, ο ΣΥΡΙΖΑ της κυβέρνησης της αριστεράς. Εμείς ανάμεσα στους αντιπάλους μας δεν βάζουμε μόνο τον κ. Σαμαρά, τον κ. Βενιζέλο και την πολιτική τους, εννοώ την ευρωπαϊκή πολιτική της εσωτερικής υποτίμησης και του στραγγαλισμού των χωρών, δεν βάζουμε μόνο τα ίδια τα οικονομικά συμφέροντα και τις συνήθειες που έχουν παραγάγει για την ίδια την κοινωνία, βλ. κομματικό, πελατειακό κράτος κ.λπ., βάζουμε ως αντίπαλό μας μερικές φορές και τις ίδιες τις δικές μας τις συνήθειες, προσπαθώντας να τις ανατρέψουμε, να τις κάνουμε πιο βαθιά δημοκρατικές. Και η δημοκρατία έχει ένα κομμάτι που συνήθως το ξεχνάμε. Ουσιαστική συζήτηση. Και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε.

Άρα δεν βλέπω καμία αντιπαλότητα. Βλέπω βεβαίως διαφορετικές σκέψεις στο επίπεδο της ευρύτητας. Εγώ είμαι με την μεγάλη ευρύτητα και είμαι και με τη λογική ότι η κοινωνία υποφέρει τώρα, δεν θα της πάμε λοιπόν ένα Ευαγγέλιο για μετά από 20, 30.. 50   χρόνια πάνω στο οποίο εμείς θα θέλουμε απλά ισχυροποίηση, αλλά ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος θα κάνουν πολιτική.  Πάμε να τους ανατρέψουμε τώρα.

–       Είπατε ότι η κοινωνία υποφέρει και η χθεσινή δημοσκόπηση της GPO έδειξε ένα κλίμα γενικευμένης αβεβαιότητας και απαισιοδοξίας. Αυτό το κλίμα κι ενώ η οικονομική πολιτική έχει ισοπεδώσει μεγάλες κοινωνικές ομάδες, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναπτύσσει ιδιαίτερη δυναμική. Ακόμη και χθες στη δημοσκόπηση της GPO το προβάδισμα είναι 1,2%  έναντι της Ν.Δ. και ο Σαμαράς έχει προβάδισμα 12 μονάδες στην καταλληλότητα για πρωθυπουργός … Δεν σας προβληματίζει αυτό;…

Με προβληματίζει και όλο το μυαλό μας είναι αφιερωμένο πώς και μέσα από τις ευρωεκλογές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές θα καταδείξουμε την αναντιστοιχία κυβερνητικής πλειοψηφίας και λαϊκής θέλησης. Γιατί και στην ίδια τη δημοσκόπηση της GPO βλέπετε ένα μεγάλο κομμάτι ανθρώπων που δεν απαντούν αλλά θα αποφασίσουν. Και το δεύτερο κομμάτι είναι ότι οι δημοσκοπήσεις δείχνουν μια τάση και η τάση είναι ότι αυτή τη στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μπροστά, αποτελεί λοιπόν ελπίδα και είναι δικό μας καθήκον, των ανθρώπων του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς αποκλεισμούς να κάνουμε αυτή την ελπίδα πραγματικότητα. Σ΄ αυτό μας έταξε η ελληνική κοινωνία και ιστορία θα μας κρίνει.

–       Αν προκύψει ένα αποτέλεσμα στις επικείμενες ευρωεκλογές της τάξης του 1 – 2% ..3%, με δεδομένη τη δυσμενέστατη συγκυρία και το ότι ο κόσμος υποφέρει, δεν συνιστά ανατροπή του πολιτικού σκηνικού κάτι τέτοιο και φαντάζομαι ότι το αντιλαμβάνεστε και σε σχέση και με τα χαρακτηριστικά της ψήφου στις ευρωεκλογές.

Η δική μου πεποίθηση είναι ότι το αποτέλεσμα θα είναι έκπληξη για τους δημοσκόπους, με την έννοια όχι ότι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, καλά την κάνουν,  αλλά και οι ίδιοι πρέπει να σκέφτονται ότι για να βρουν δύο χιλιάδες απαντήσεις παίρνουν δέκα χιλιάδες τηλέφωνα. Αυτό, για μένα,  δείχνει ότι η οργή αναμεμιγμένη με την κατάθλιψη γίνεται πείσμα το οποίο θα εκδηλωθεί…

–       Τι αξιοπιστία έχει μια δημοσκόπηση στην οποία παίρνω δέκα χιλιάδες τηλέφωνα και απαντάνε οι δύο με το ζόρι;… Δεν ξέρω κι αν είναι αλήθεια…

Από επιστημονική άποψη έχει. Μην το υποτιμάμε. Δεν θα φάμε και τη δουλειά των ανθρώπων

Εγώ πάντως νιώθω –δεν ξέρω αν το νιώθετε κι εσείς- ότι υπάρχει μια υποβόσκουσα οργή μαζί με δυσκολίες, κατάθλιψη, αντίληψη ανάθεσης  κ.λπ., η οποία  περιμένει τις εκλογές για να εκδηλωθεί. Εκεί θα μας προκύψει, κατά τη γνώμη μου, ένα άλλο ζήτημα, ενός ακροδεξιού ευρωσκεπτικισμού, τον οποίον από τώρα πρέπει οι δημοκρατικές δυνάμεις να αντιπαλέψουμε.

–       Τη διάταξη για την αλλαγή του τρόπου εκλογής των ευρωβουλευτών θα την ψηφίσετε;..

Υπάρχει μια πολύ μεγάλη οπισθοδρόμηση που κάνει αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση και που αφορά την ψήφο των μεταναστών. Δεύτερο ζήτημα. Ψάχνουν, μηχανεύονται, άνθρωποι χαλάνε φαιά ουσία ώρες και πληρώνονται μισθό για να βρουν κόλπα διάσωσης, να βρουν ανθρώπους οι οποίοι θα δουλέψουν για τη Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ σ΄ αυτές τις ευρωεκλογές. Ας μηχανευτούν ό,τι θέλουν, ας φέρουν ό,τι θέλουν. Εμείς έχουμε ένα δρόμο, να νικήσουμε.

–       Επί της αρχής δεν είναι σωστό;…

Εμείς τα έχουμε λύσει αυτά τα ζητήματα. Εμείς κάνουμε εσωκομματική προκριματική εκλογή.

–       Γι αυτό λέω. Γιατί κάτι που εσείς κάνετε καλό να μην…

Δεν αποσυνδέω το ζήτημα της πολιτικής και των προσώπων. Άλλωστε όμως ξέρουμε όλοι ότι πρώτα ο άλλος επιλέγει κόμμα, πολιτική δύναμη  και πρόγραμμα και μετά επιλέγει πρόσωπο. Δεν έχει κανείς ψήφους στο τσεπάκι του ή αν κάποιοι ακολουθούν έναν άνθρωπο επειδή είναι ο συγκεκριμένος άνθρωπος, νομίζω ότι δεν κάνουν καλά αν δεν βλέπουν και το ζήτημα της πολιτικής.

 

–       Δεν μας είπατε όμως αν θα το ψηφίσετε..

Θα δούμε το τελικό νομοσχέδιο. Αλλά σας είπα και την προσωπική μου άποψη. Μου είναι τελείως αδιάφορο. Εμείς θα έχουμε εκπροσώπηση απ΄ όλη τη χώρα με έντονο το γυναικείο στοιχείο. Μας  δημιουργεί ένα πρόβλημα, γιατί με βάση τις δικές μας αποφάσεις, στο Ευρωκοινοβούλια θα στέλναμε στο βαθμό που θα ήταν ζυγός ο αριθμός των βουλευτών που θα εκλέγαμε ίσους άντρες και ίσες γυναίκες ή ίσες γυναίκες και ίσους άντρες. Αυτό δημιουργεί ένα πρόβλημα σε σχέση με την ψηφοφορία. Θα κοιτάξουμε πώς θα το λύσουμε.

11/2/2014

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

________________________________________________________________________________

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΟΣ

Για μια ακόμη φορά η κοινή γνώμη έγινε μάρτυρας της επικοινωνιακής καταιγίδας της κυβέρνησης σχετικά με την επίτευξη του πρωτογενούς πλεονάσματος για το 2013. Σε καθημερινή βάση πλέον το οικονομικό επιτελείο, με δηλώσεις εντός και εκτός της χώρας, ανεβάζει διαρκώς το επίπεδο του πρωτογενούς πλεονάσματος.

Είναι σκόπιμο να γίνει ξεκάθαρο στον ελληνικό λαό ότι ο στόχος της κυβέρνησης δεν είναι άλλος από την αποφυγή με κάθε τρόπο  – κατόπιν συμφωνίας με την τρόικα – της ανακοίνωσης νέων δημοσιονομικών μέτρων σε αυτήν την κρίσιμη πολιτικά περίοδο πριν τις ευρωεκλογές.

Την ίδια στιγμή επιμελώς αποκρύπτεται ότι η επίτευξη του όποιου πλεονάσματος οφείλεται σε μια πολιτική που καταστρέφει την πλειοψηφία της κοινωνίας προς όφελος μιας μικρής ολιγαρχίας, με:

  • τη δραματική μείωση των εισοδημάτων και των συντάξεων,
  • τη διάλυση του κοινωνικού κράτους, μέσω της δραστικής μείωσης των αντίστοιχων δαπανών,
  • την επιβολή δυσβάσταχτων φορολογικών βαρών,
  • τη δέσμευση καταθέσεων ακόμα και μια μικρά ποσά, και
  • τη μη έγκαιρη και ολική αποπληρωμή των οφειλών του δημοσίου.

Επίσης αποκρύπτεται το γεγονός ότι:

  • Σύμφωνα με όσα έχει συνομολογήσει η κυβέρνηση, οι στόχοι για πρωτογενές πλεόνασμα, που συνδέονται υποτίθεται με τη «βιωσιμότητα του χρέους», συνεχώς αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, με βάση και τις προβλέψεις που γίνονται για τη διαμόρφωση του ΑΕΠ της χώρας. Αναλυτικά οι στόχοι αυτοί είναι: 2014 – 1,6% ως ποσοστό του ΑΕΠ δηλ. 2,7 δις ευρώ, 2015 – 3% ως ποσοστό του ΑΕΠ δηλαδή 5,7 δις ευρώ και 2016 –  4,5% ποσοστό του ΑΕΠ που σημαίνει 8,9 δισ. ευρώ.

Επομένως το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι πίσω από τους πανηγυρισμούς της, η κυβέρνηση επιδιώκει τη συνέχιση της ίδιας πολιτικής, τη λιτότητα για τους πολλούς, την αφαίμαξη  των λαϊκών εισοδημάτων και την ανελέητη φοροεπιδρομή στα εισοδήματα και στην περιουσία των μικρομεσαίων στρωμάτων, την υποβάθμιση των εργασιακών σχέσεων μέσω της απορρύθμισης της αγοράς εργασίας, το ξεπούλημα της περιουσίας του ελληνικού λαού με διαδικασίες fast track, την περαιτέρω υποβάθμιση του κοινωνικού κράτους.

Τα επικοινωνιακά κόλπα και η τεχνητή «αισιοδοξία» της κυβέρνησης δεν θα παραπλανήσουν κανέναν. Η επερχόμενη συντριβή της στις ευρωεκλογές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές θα ανοίξει το δρόμο για την κυβέρνηση της Αριστεράς, που μαζί με τον λαό θα βάλει τέλος στα μνημόνια της καταστροφής.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ  11/02/2014

______________________________________________________________________________

Ανακοίνωση της ΕΕΚΕ Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

 

«Να ανακληθούν αυξήσεις των διοδίων και να σταματήσουν οι διώξεις»

 

Η κυβέρνηση για μια ακόμη φορά εξαπάτησε τον Ελληνικό Λαό. Προχώρησε σε ληστρικές αυξήσεις των διοδίων έως και 60 %. Επιπλέον τοποθετήθηκαν σταθμοί  διοδίων και στις δύο κατευθύνσεις των σταθμών της Ελευσίνας και του Ισθμού, ενώ θα λειτουργήσουν και πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους κόμβους Νέας Περάμου και Πάχης Μεγάρων.

Και όλα αυτά όταν πριν τρείς μήνες ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης από το βήμα της βουλής στην συζήτηση του νομοσχέδιου για την υπογραφή των νέων συμβάσεων για τους οδικούς άξονες, διαβεβαίωνε ότι «δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αύξηση διοδίων, καμία απολύτως».

Επιπλέον είχε τονίσει ότι η μοναδική αλλαγή στην σύμβαση με τις παραχωρησιούχες εταιρείες, αποτελεί η εγκαθίδρυση αναλογικών υβριδικών διοδίων. «Και όπου ακόμα δεν υπάρχουν αναλογικά διόδια, θα λειτουργήσουν εκπτώσεις της τάξεως του 50%, ενώ θα προχωρήσει και το θέμα της λειτουργικότητας».

Τελικά αυτό που αποδείχθηκε είναι ότι η κυβέρνηση διαπραγματεύτηκε μόνο τις  αποζημιώσεις προς τους εργολάβους αλλά και την ληστρική νέα αύξηση των διοδίων.

Οι ληστρικές αυξήσεις που επιβλήθηκαν από την προηγούμενη Τετάρτη στα διόδια δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα σε όλους τους πολίτες και ιδιαιτέρα στους μόνιμους κατοίκους και επαγγελματίες των περιοχών της Αττικής, οι οποίοι δε θα μπορούν να μεταβούν καθημερινά στη δουλειά τους. Τη στιγμή μάλιστα που δεν παρατηρείται βελτίωση στην ποιότητα και την ασφάλεια του οδικού δικτύου.

Είναι εξωφρενικό την ώρα που το εισόδημα του λαού έχει μειωθεί στο 50% λόγω των μνημονιακών πολιτικών, έρχεται ακόμα ένα μέτρο, αυτό της αύξησης των διοδίων, για να τους δώσει τη χαριστική βολή. 

Ζητάμε να ανακληθούν οι αυξήσεις των διοδίων και ταυτόχρονα να εξεταστούν μειώσεις των σταθμών σε όλους του οδικούς άξονες και το καθεστώς παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων.

Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των πολιτών και προειδοποιούμε την Κυβέρνηση να σταματήσει  ποινικοποίηση των αγώνων».

Το Γραφείο Τύπου

11/02/2014

____________________________________________________________________________________

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

 

«Η Πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τις Eνοπλες Δυνάμεις»

 

Τετάρτη, 12/02/2014 – ώρα:6 μ.μ. – ΕΣΗΕΑ

 

 

Ομιλία του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα,

 

 

 

Το Τμήμα Εξωτερικής Πολιτικής και Άμυνας διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τις Ένοπλες Δυνάμεις», στην ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20, 1ος όροφος) την Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2014 και ώρα 6:00 μ.μ.

 

 Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας  (6 μ.μ.).

 

Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Θοδωρής Δρίτσας, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Κοινοβουλευτικός υπεύθυνος για θέματα Άμυνας.

 

 

Εισηγητές στην εκδήλωση θα είναι οι:

Γιάννης  Ταφύλλης, μέλος της Γραμματείας του Τμήματος Εξωτερικής και Αμυντικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ.

Κώστας Γρίβας, Αμυντικός Αναλυτής, Διδάκτωρ Γεωπολιτικής.

 

Συντονιστής: Σωτήρης Ρούσος, καθηγητής, συντονιστής του Τμήματος Εξωτερικής και Αμυντικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ.

 

 

 

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ

 

 

 

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

11/02/2014

_______________________________________________________________________________

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

11/02/2014

Προς την

Πρόεδρο της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος

κα Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου

 

Κοινοποίηση

Προς τον Πρόεδρο της Βουλής

κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη

 

Θέμα: Αίτημα πρόσκλησης για ενημέρωση της Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος σχετικά με την υπόθεση της καταστροφής του χημικού οπλοστασίου της Συρίας και της απόρριψης τοξικών αποβλήτων σε θαλάσσια περιοχή δυτικά της Κρήτης

 

Κυρία Πρόεδρε,

Πυκνώνουν τις τελευταίες ημέρες οι ανησυχίες και οι αντιδράσεις επιστημόνων, φορέων, οικολογικών οργανώσεων, καθώς και βουλευτών και ευρωβουλευτών, σχετικά με τις επικίνδυνες συνέπειες της τουλάχιστον αμφιλεγόμενης απόφασης καταστροφής των τοξικών χημικών της Συρίας πάνω στο αμερικανικό πλοίο Cape Ray, σε περιοχή της Μεσογείου Δυτικά της Κρήτης. Το σχέδιο προβλέπει απομάκρυνση των χημικών ουσιών μέσω υδρόλυσης και στη συνέχεια βύθισή τους σε διεθνή ύδατα, μεταξύ Κρήτης, Λιβύης, Σικελίας και  Μάλτας.

 

Κοινή συνισταμένη των αντιδράσεων είναι οι μεγάλοι κίνδυνοι που εγκυμονεί η προαποφασισμένη μέθοδος καταστροφής, η οποία έχει δοκιμαστεί μόνο μία φορά στο παρελθόν και μάλιστα επί εδάφους.

Επειδή:

– Η κοινή γνώμη, ιδιαίτερα στην Κρήτη, βρίσκεται σε συναγερμό, φοβούμενη οιαδήποτε εμπλοκή στη διαδικασία καταστροφής που θα προκαλέσει ανυπολόγιστες περιβαλλοντικές και όχι μόνο συνέπειες.

– Τα χημικά όπλα της Συρίας θα μπορούσαν να υποστούν επεξεργασία επί εδάφους, όπου οι διαθέσιμες τεχνικές είναι ασφαλέστερες, πλην όμως σειρά κρατών υποδοχής που τους προτάθηκε το αρνήθηκαν κατηγορηματικά, αναδεικνύοντας αν μη τι άλλο τους κινδύνους του εγχειρήματος.

– Τα θέματα αυτά είναι εξόχως σημαντικά και άπτονται ζητημάτων που αφορούν, εκτός των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την εθνική κυριαρχία.

Παρακαλούμε κα Πρόεδρε,

να προσκαλέσετε τους κ. κ.

– Ε. Βενιζέλο, Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Εξωτερικών,

– Δ. Αβραμόπουλο, Υπουργό Εθνικής Άμυνας

– Ι. Μανιάτη, Υπουργό Περιβάλλοντος. Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής &

– Μ. Βαρβιτσιώτη, Υπουργό Ναυτιλίας

 

Για να ενημερώσουν τον Ελληνικό Λαό, μέσω των συμμετεχόντων βουλευτών της Ειδικής Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, για θέματα των αρμοδιοτήτων τους.

 

Οι υπογράφοντες βουλευτές, μέλη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος:

 

Χαρά Καφαντάρη

 

Ηρώ Διώτη

 

Απόστολος Αλεξόπουλος

 

Αφροδίτη Θεοπεφτάτου

 

Κώστας Ζαχαριάς

 

Κατερίνα Ιγγλέζη

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: