Έχω κι’αυτή τη Σωτηρία και δεν μ’αφήνει να κοιμηθώ.


Χθες βράδυ πέφτοντας αργά να κοιμηθώ και ενώ βρισκόμουν κάπου μεταξύ ύπνου και ξύπνιου ,που λέμε, ακούω μια μπάσα βαριά φωνή

-..ΣΠΕΡΑ…

-Ποια είσαι ; και προσπαθώ ν’ανάψω το φως.

-Άστο μη το βασανίζεις γιατί έχω τα χάλια μου και δεν θα με γνωρίσεις.

-Κυρία Σωτηρία ,εσύ είσαι ; (ρώτησα σαστισμένος ) έτσι  μου ακούγεται η φωνή σου ; θέλεις κάτι ;

-Βάλε ένα λουλά να γίνεται ρε μόρτη, ψήσε  κι ένα σκέτο, κι έλα κάτσε δίπλα να σου πω.

-Λοιπόν μου’ έστειλες πριν από καιρό ένα γράμμα μ’αυτό το  πώς το λένε  το διαολομέιλ ..

-Κυρία Σωτηρία μη βλαστημάς ,όχι ότι είναι καλός ο διάολος ,αλλά ας τον ήσυχο ,μη αρχίσει και μας ταράξει στους ιούς …

-Εγώ δεν τα καταλαβαίνω αυτά που λες ,ήρθα στο λίγο χρόνο που μας αφήνουν για να σου πω   κάτι  .

-Σ’ ακούω κυρία Σωτηρία

-Να ρε παιδάκι μου ,σ’αυτό το γράμμα που μου’στειλες , γράφεις πάρα πολλά και να σου πω την αλήθεια βαρέθηκα και δεν το διάβασα όλο.

-Αν σου πω ότι μου το είπαν κι άλλοι θα με πιστέψεις ;

-Δεν με νοιάζει τι άκουσες από άλλους ,άκουσέ με γιατί δεν έχω και πολύ χρόνο ,μου έγραφες λοιπόν για τον ψηλό.

-Ποιο ψηλό κυρία Σωτηρία, ήταν τόσα πολλά ,που να θυμάμαι τώρα.

-Τράβα μια τζούρα απ’το  λουλά να ξελαμπικάρεις.

-Ευχαριστώ   κυρία Σωτηρία αλλά άστο καλύτερα..

-Που λες  για τον Ψηλό ,τον  παντελονάτο   ρε , που έλεγε  για ένα κοινωνικό συμβόλαιο …

– Α  θα λες τον Αντώνη.

– Μέσα είσαι .

– Ξέρεις το ξαναείπε προχθές , και είπε θα το δούμε στο Συνέδριο, μεγάλη μάζωξη σου λέω .

– Άκου να σου πω να του παραγγείλεις , να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι , να πάρει μαζί  άνδρες παντελονάτους  και  γυναίκες που ξέρουν τι θα πει δουλειά και οικογένεια, κι όλες  κι όλους τους άλλους να τους κάνει στην πάντα.

-Κυρία Σωτηρία τώρα είμαστε στο 2010, χρειάζονται όλοι.

-Για μπούγιο ναι,για γκεσέμια όχι, αλλά κι αυτό το νέο κοινωνικό συμβόλαιο τι το καθυστερεί;

-Και που θες να ξέρω,και τ’έβαλες  μαζί μου ,γιατί δεν του τα λες κατ’ιδίαν ,τι φιλαράκια είσαστε ;

-Κοίτα , αν είχα περισσότερο χρόνο,θα πήγαινα να τον βρω, και  μάλιστα θα του έλεγα  να προσέχει γιατί όλοι όσοι θα είναι στη μάζωξη ,στο Συνέδριο που είπες δεν είναι καθαροί , και θα του την κάνουν γυριστή.

-Αυτά που λες είναι πολύ σοβαρά ,πρέπει να τον ειδοποιήσεις.

-Στο ξαναείπα ότι δεν έχω χρόνο ,αλλά  τι νομίζεις ότι κάνω τώρα, τα λέω σε εσένα για να του τα πεις. Να βάλει στη πάντα αυτά πως τα λέτε τα λαμόγια ( ρε παλικάρι μου αυτή τη λέξη στον άλλο κόσμο μου τη μάθανε ,εδώ κάτω δεν την ήξερα) να πάρει μαζί του Άντρες και Γυναίκες  από το λαό ,δουλευταράδες και δουλευταρούδες ,να ξέρουν τι θα πει  φτώχεια ,δουλειά ,προκοπή και να αφήσει στην άκρη τους λελέδες και τις παρδαλές .

-Κυρία Σωτηρία ,δεν γίνονται αυτά, δεν μπορεί να διώξει κόσμο.

-Ακου να σου πω να του παραγγείλεις ότι  η Σωτηρία είπε  … αν δεν φας θεριό θεριό δεν γίνεσαι … και να μη φοβάται, εμείς από ψηλά βλέπουμε τι γίνεται , κι αν φύγουν τα λαμόγια  τότε θα τρέξουν κοντά του πολλοί περισσότεροι ,οι άνθρωποι του μόχθου, όλος ο λαός που πληγώθηκε  και ξεχάστηκε από αυτούς,και να μη ξεχάσει να βάλει στο συμβόλαιο και κάτι για τους ανήμπορους γέρους, να μη υποφέρουν όπως υπόφερα εγώ.

-Κυρία Σωτηρία σου υπόσχομαι να του μιλήσω, αλλά μια και μου έδωσες εσύ παραγγελιά ,και μιας και με ξενύχτισες πάλι , να σου θυμίσω άλλα και να σου ζητήσω κάτι ;

-Ρίξτο.

-Μια φορά κι ένα καιρό ένα χειμωνιάτικο βράδυ, σ΄ένα μαγαζί που δούλευες, ένα παλικάρι φορώντας καμπαρτίνα με σηκωμένο γιακά ,με ένα τσιγάρο να κρέμεται στα χείλη του με μια οκά στάχτη απάνω, μπαίνοντας μέσα στο μαγαζί σε ακούει  να λες  και να αφιερώνεις  το τραγούδι σου …στο παιδί που μπήκε μέσα…, το παιδί χόρεψε το ζεμπέκικο σου ,τώρα το παιδί θέλει να ακούσει όχι εκείνο αλλά αυτό που λες με το Νιόνιο ,μπορείς ;

-Στο λέω ,αλλά θέλω να μη με ξεχνάς και να μου γράφεις συχνότερα αλλά λιγότερα.

[https://www.youtube.com/watch?v=mjIyhOeWObA]

Σχολιάστε

